Indy 500 -1. nap: Will Power a leggyorsabb, a McLaren vesszőfutása tovább folytatódik
A Team Penske ausztrálja ott folytatja az IMS 2.5 mérföldes oválján, ahol tavaly abbahagyta: az első helyen.
Május 14-én, helyi idő szerint délelőtt tizenegy órakor hivatalosan megkezdődött a 103. Indianapolis 500 edzéssorozata.
A hat órán át tartó gyakorlás legjobb átlagsebességét a legendás viadal regnáló győztese, Will Power produkálta, aki 229.745 mph-val (369.738 km/h) repítette az élre a Team Penske #12 Dallara-Chevyjét.
A 38 éves ausztrál mögött egy nüansznyival lemaradva csapattársa, a pálya road vonalvezetésén múlt szombaton rendezett IndyCar GP-n lehengerlő sikert aratott Simon Pagenaud zárt.
A francia egyéni legjobb körén 229.703 mph-s (369.671 km/h) átlagot préselt ki a 22-es számot viselő gépéből.
A képzeletbeli dobogó harmadik helyén az Indy 500 kétszeres pole-pozíciósa, a saját csapatával versenyző Ed Carpenter landolt 228.653 mph-val (367.981 km/h).
A top öt sorrendjét a háromszoros győztes Helio Castroneves (Team Penske – 228.441 mph/367.640 km/h), valamint az IndyCar idei tiniszenzációja, Colton Herta (Harding Steinbrenner Racing – 228.284 mph/367.387 km/h) tette teljessé.
A nap egyetlen látványosabb incidense utóbbi, 19 éves amerikai nevéhez fűződött. Herta bő fél órával a kockás zászló belengetése előtt pördült meg a pit kijáratánál, de szerencsére nem keletkezett kár a 88-as Dallara-Hondában, így a fiatal pilóta folytatni tudta az edzést.
A legjobb, szélárnyék nélküli tempót az Ed Carpenter Racing/Scuderia Corsa #63 Dallara-Chevyét vezető Ed Jones hozta össze 224.542 mph-val (361.365 km/h).
Az egyetlen újonc, akinek nem sikerült teljesítenie a Rookie Orientation Program egy fázisát sem Patricio O’Ward lett. A mexikói versenyző technikai gondok miatt mindössze tizennégy kört tudott megtenni, így a délutáni, a teljes mezőnnyel lezajlott szakaszban már nem is vett részt.
O’Ward a az Indy 500-on való induláshoz nélkülözhetetlen vizsga letételét szerdán, az edzés hivatalos kezdete előtt negyven perccel kísérelheti meg újra.
A figyelem középpontjában álló McLaren Racing az áprilisi kollektív teszthez hasonlóan ezúttal is kiábrándító napot volt kénytelen elkönyvelni. Fernando Alonso csak ötven kört teljesített a 66-os számú Dallara-Chevyvel, a legjobb tempója pedig 224.162 mph (360.753 km/h) volt, ami a tabella 32. helyére lett csak elegendő, az edzés utolsó bő két órájában pedig elektronikai hiba miatt már nem is hajtott pályára.
A probléma következtében a csapat a három héttel ezelőtti teszthez hasonlóan – amikor az autó szintén műszaki gondok okán vesztegelt hosszú ideig a pitlane-en – ismét értékes, pályán töltött időtől esett el.
A történtek miatt Alonso olyan frusztrált lett, hogy az edzés végén még a sajtónak sem volt hajlandó nyilatkozni.
A nap legszorgalmasabb pilótájának James Hinchcliffe bizonyult, akinek neve négyszer is szerepel az eredménylistán. Az Arrow Schmidt Peterson Motorsports ugyanis úgy vélte, hogy a zászlajuk alá tartozó autók viselkedése közti eltéréseket azzal lehet a legjobban felmérni, ha egyetlen versenyző viszi pályára őket optimális összehasonlítási alapot szerezve.
Ebből adódóan a kanadai nem csak a saját, 5-ös számú Dallara-Hondájának volánja mögé pattant be, de körözhetett az újonc Marcus Ericsson 7-esével, valamint az ASPM-mel partnerségben lévő két alakulat, a Meyer Shank Racing és a Team Strange Racing 60-as, Jack Harvey nevével fémjelzett, illetve a 77-es, Oriol Serviával nevezett autójával is.
Kapcsolódó:
>>>A McLaren egy már létező IndyCar csapat felvásárlását fontolgatja?
>>>Alonso: Az Indy 500 lenne karrierem legfontosabb győzelme
További érdekességekért, hírekért, információkért az amerikai autósport világából kövesd az USAracing Facebook-oldalát is:
kép: IndyCar
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough