Hatalmas balesetet szenvedett Fernando Alonso Indianapolisban

A spanyol versenyző prezentálta a 103. Indy 500 programsorozatának legelső bukását.
A legendás futamra immár önálló alakulatként visszatérő McLaren Racing indianapolisi projektje eddig finoman szólva sem a terveik szerint alakul.
A gárda munkáját már az április végén rendezett, eső áztatta kollektív teszten is műszaki hiba hátráltatta, a negatív sorozat pedig a verseny első hivatalos edzésnapján is folytatódott.
Május 14-én, kedden elektronikai gondok miatt Fernando Alonso csak ötven kört tudott megtenni, a történtek pedig olyan frusztrálttá tették, hogy még a sajtónak sem volt hajlandó után nyilatkozni.
A McLaren később elismerte, hogy fogalmunk sincs hol gyökerezik a probléma, így nem maradt más választásuk, mint, hogy az éjszaka folyamán az összes létező vezetéket kicseréljék.
A szerdai napon azonban újabb, mondhatni minden addiginál nagyobb csapás érte őket, miután Alonso a 46. körében hatalmas erővel a falnak vágta a 66-os számú Dallara-Chevyt.
A spanyol a pálya hármas kanyarjából kijövet, erős alulkormányzottsággal küzdve vesztette el uralmát az autója felett és a külső falnak ütközött. A felszabaduló erőhatások következtében a gép gellert kapva a belső falhoz sodródott, majd onnan visszapattant ismét a külsőre.
Here’s the moment @alo_oficial hit the wall during #Indy500 practice �
Fernando Alonso was checked, cleared and released from the @IMS infield medical center.#INDYCAR // #ThisIsMay pic.twitter.com/BPJX1c3ckk
— NTT IndyCar Series (@IndyCar) May 15, 2019
A brutális balesetet Alonso sértetlenül megúszta, az autó azonban ezt már nem mondhatta el magáról.
„Alulkormányzott volt az autó és hiába emeltem fel a lábam a gázról a kanyar bejáratánál már nem volt elég, a fal túl közel jött, túl gyorsan. A szerencse, hogy ez ma történt”– nyilatkozta a 37 éves pilóta, aki magára vállalta az incidenst. „Hibáztam, alábecsültem a tapadást a 3-as kanyarban. Elnézést kérek a csapattól, nagyon sokat dolgoztunk az autón és most csúnyán összetört. Megtanultam a leckét.”
Arról egyelőre nincs hír, hogy a McLaren képes lesz-e ismét pályaképes állapotba hozni az autót. Ennél is fájóbb pont azonban, hogy újabb, értékes pályán töltött időtől esett el a csapat.
Az eddigi három indianapolisi napjukon – a három héttel ezelőtti kollektív teszten, majd a jelenlegi két edzésen – egyszer sem tudták befejezni a programjukat, noha ez egy ennyire új csapat számára kritikus fontosságú lenne.
Az összetört Dallara-Chevy egyébként a csapat első számú versenygépe, amelyet a wokingi főhadiszálláson raktak össze.
A tartalékautót – amivel Alonso áprilisban, a Texas Motor Speedwayen tesztelt – már a gárdával technikai partnerségben álló Carlin műhelyében rakták össze a McLaren emberei.
További érdekességekért, hírekért, információkért az amerikai autósport világából kövesd az USAracing Facebook-oldalát is:
kép: IndyCar

“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough