Hatalmas balesetet szenvedett Fernando Alonso Indianapolisban


A spanyol versenyző prezentálta a 103. Indy 500 programsorozatának legelső bukását.

 

A legendás futamra immár önálló alakulatként visszatérő McLaren Racing indianapolisi projektje eddig finoman szólva sem a terveik szerint alakul.

A gárda munkáját már az április végén rendezett, eső áztatta kollektív teszten is műszaki hiba hátráltatta, a negatív sorozat pedig a verseny első hivatalos edzésnapján is folytatódott.

Május 14-én, kedden elektronikai gondok miatt Fernando Alonso csak ötven kört tudott megtenni, a történtek pedig olyan frusztrálttá tették, hogy még a sajtónak sem volt hajlandó után nyilatkozni.

A McLaren később elismerte, hogy fogalmunk sincs hol gyökerezik a probléma, így nem maradt más választásuk, mint, hogy az éjszaka folyamán az összes létező vezetéket kicseréljék.

A szerdai napon azonban újabb, mondhatni minden addiginál nagyobb csapás érte őket, miután Alonso a 46. körében hatalmas erővel a falnak vágta a 66-os számú Dallara-Chevyt.



A spanyol a pálya hármas kanyarjából kijövet, erős alulkormányzottsággal küzdve vesztette el uralmát az autója felett és a külső falnak ütközött. A felszabaduló erőhatások következtében a gép gellert kapva a belső falhoz sodródott, majd onnan visszapattant ismét a külsőre.

A brutális balesetet Alonso sértetlenül megúszta, az autó azonban ezt már nem mondhatta el magáról.

„Alulkormányzott volt az autó és hiába emeltem fel a lábam a gázról a kanyar bejáratánál már nem volt elég, a fal túl közel jött, túl gyorsan. A szerencse, hogy ez ma történt”– nyilatkozta a 37 éves pilóta, aki magára vállalta az incidenst. „Hibáztam, alábecsültem a tapadást a 3-as kanyarban. Elnézést kérek a csapattól, nagyon sokat dolgoztunk az autón és most csúnyán összetört. Megtanultam a leckét.”

Arról egyelőre nincs hír, hogy a McLaren képes lesz-e ismét pályaképes állapotba hozni az autót. Ennél is fájóbb pont azonban, hogy újabb, értékes pályán töltött időtől esett el a csapat.

Az eddigi három indianapolisi napjukon – a három héttel ezelőtti kollektív teszten, majd a jelenlegi két edzésen – egyszer sem tudták befejezni a programjukat, noha ez egy ennyire új csapat számára kritikus fontosságú lenne.

Az összetört Dallara-Chevy egyébként a csapat első számú versenygépe, amelyet a wokingi főhadiszálláson raktak össze.

A tartalékautót – amivel Alonso áprilisban, a Texas Motor Speedwayen tesztelt – már a gárdával technikai partnerségben álló Carlin műhelyében rakták össze a McLaren emberei.

 

 

További érdekességekért, hírekért, információkért az amerikai autósport világából kövesd az USAracing Facebook-oldalát is:

kép: IndyCar



Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében cookie-kat használ.
Elfogadom
Elutasítom
Privacy Policy