A Forma-1-et célozza meg Patricio O’Ward
Ha minden a tervei szerint alakul, akkor a 20 éves mexikói lehet az első versenyző Sébastien Bourdais óta, aki az amerikai open-wheel csúcsbajnokságából egyenesen a világbajnoki sorozatba igazol.
Bő három hónap leforgása alatt hatalmasat változott a világ Patricio O’Ward körül.
A fiatal pilóta még annak tudatában kezdte meg a 2019-es évet, hogy teljes szezonos versenyzői üléssel rendelkezik az IndyCarban. Hamarosan azonban kiderült, hogy az ehhez szükséges anyagi fedezet, valamint erőforrás még sincs biztosítva számára, így február végén egy kisebb botrány közepette szerződést is bontott a Harding Steinbrenner Racinggel.
Nem sokáig maradt viszont O’Ward parlagon és a szezon második, az austini COTA-n rendezett futamán már ott is lehetett, méghozzá a Carlin autójának volánja mögött. A gárda színeiben idén összesen tizenkét versenyen rajtolhat el, beleértve az Indianapolis 500-at, köszönhetően többek között a 2018-as Indy Lights bajnoki címéért járt egymillió dolláros ösztöndíjnak.
A mexikói karrierje most egy újabb, jelentős mérföldkőhöz érkezett el.
O’Ward a közösségi médiában jelentette be hivatalosan, hogy felvételt nyert a Red Bull junior programjába, amivel hatalmas lépést tett legnagyobb álmának megvalósítása, vagyis a Forma-1 felé.
„A dolgok nagyon felpörögtek körülöttem” – nyilatkozta a mexikói a Motorsportnak. „Talán hamarosan egy F1-es lehetőség is kínálkozik. Nagyon büszke vagyok arra, amit sikerült elérnem, ugyanakkor köszönetet szeretnék mondani Trevor Carlinnak, mivel ő adott számomra lehetőséget az IndyCarban, amivel az F1 felé vezető ajtó is megnyílt előttem. Ez hatalmas dolog, de készen állok. Hiszek abban, hogy mire vagyok képes. A cél, hogy egyenesen az F1-ben folytathassam.”
A fiatal tehetség még a HSR jóvoltából az IndyCar 2018-as, sonomai szezonzáróján mutatkozhatott be a szériában, rögtön egy kilencedik helyet szállítva. Idén Austinban a nyolcadikként zárt, míg Alabamában és Long Beachen a tizenhatodik, illetve a tizenkettedik pozícióban ért célba.
Bár statisztikailag nem tűnnek túl acélosnak ezek az eredmények, a pályán bemutatott manőverei és okos versenyzése révén azonban sokan a jövő egyik nagy sztárjaként tekintenek rá, köztük a Red Bull motorsport-tanácsadójával, Helmut Markóval.
„Minden Helmut Marko érdeklődése miatt történt” – folytatta O’Ward. „Április közepén, személyesen hívott fel, mert meg szeretett volna ismerni. Találkoztunk és rengeteg kérdést tett fel, mivel le akart szerződtetni. Nem sokkal később el is küldték a kontraktust és alapvetően fel is vettek. Óriási dolog ez, az Indy 500 után pedig már csak road futamokon indulok az IndyCarban, aztán meglátjuk, hogy milyen lehetőségek merülnek fel az F1-ben.”
Túlságosan is nagy lehetőség volt ez ahhoz, hogy elszalasszam. Az F1-be vezető ajtók most megnyíltak. Arra akarok összpontosítani, hogy jó versenyeket teljesítsek és a jövőben [az F1 után] az IndyCarba is visszatérhessek. Soha nem tudhatod, mi fog történni.”
A nagy kérdés azonban, hogy az alacsonyabban jegyzett amerikai szériákban elért eredményei alapján O’Ward egyáltalán kaphat-e a Forma-1-es szuperlicenszre.
A Motorsport megkeresésére a Toro Rosso csapatvezetője, Franz Tost annyit mondott, hogy a gárdánál még egyáltalán nem került szóba O’Ward, emellett pedig véleménye szerint a mexikói nem is jogosult még a licenszre.
„Nagyon boldog lennék, ha Patriciót a Toro Rossónál tudhatnám, mivel ez növelné az F1 iránti érdeklődést az észak-amerikai rajongók körében, amire szükségünk van a Liberty Media nyomására” – fejtette ki Tost. „Ahhoz, hogy ez valóban megtörténjen, kell egy nemzeti hős.”
Az eddigi utolsó versenyző, aki egyenesen az amerikai open-wheel legmagasabb osztályáról váltott a Forma-1-re Sébastien Bourdais volt. A négyszeres Champ Car bajnok az IndyCar-egyesülés évében, 2008-ban igazolt a Toro Rossóhoz, de másfél, nem túl sikeres szezon után vissza is tért az Államokba.
A francia óta egyedül Simona de Silvestro került közelebb a világbajnoki sorozathoz. A svájci 2014-ben lett a Sauber úgynevezett kapcsolódó versenyzője, de néhány privát tesztet követően a projekt dugába dőlt.
További érdekességekért, információkért, naprakész hírekért az amerikai autóversenyzés világából kövesd az USAracing Facebook-oldalát:
USAracing
kép: IndyCar
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough