Küszöbön áll a Porsche visszatérése az IndyCarba?

Küszöbön áll a Porsche visszatérése az IndyCarba?

Megbízható források szerint a német márka élénk tárgyalásokat folytat a szériával.

 

 

UPDATE: A RACER tájékoztatása szerint a Porsche a közeljövőben nem tervezi az IndyCarba való belépést. Valóban zajlottak komoly tárgyalások a márka és a széria között, de ezek végül eredménytelenül zárultak. A németek továbbra is a Formula E-re helyezik a hangsúlyt, ami tökéletesen beleillik az elektromos/hibrid versenyzésen alapuló stratégiájukba.

 

Az IndyCar évek óta, keményen dolgozik azon, hogy újabb gyártókat vonzzon be a bajnokságba

Az erre irányuló törekvéseket a már meglévő erőforrás beszállítók, a Honda és a Chevrolet is erőteljesen szorgalmazza, mivel egy – vagy még ideálisabb esetben – több partner jelenléte révén nekik kevesebb autót kellene ellátniuk motorokkal a jelenleginél.

A közös cél érdekében a japán gyökerű márka és csokornyakkendős riválisuk idén még arra is hajlandó volt, hogy ideiglenesen megnöveljék az általuk rendelkezésre bocsátott egységek számát. Ettől azt remélték, hogy így elősegítik a szezonra – beleértve a részidős és a csak az Indianapolis 500-ra – nevező autók létszámának emelkedését. A látszólagos ellentmondás valójában nagyon is logikus befektetés, hiszen a mezőny növekedésével maga az IndyCar is erősödést mutathat, aminek köszönhetően vonzóbbá válhat a belépést fontolgató gyártók számára.

A széria az utóbbi években több márkával is megbeszéléseket folytatott, de ezek eddig nem vezettek eredményre. A minél optimálisabb feltételek megteremtése érdekében az IndyCar legutóbb még azt is kilátásba helyezte, hogy ha nem sikerült nyár elejéig megállapodni egy új gyártóval, akkor akár arra is hajlandóak, hogy a 2021-re tervezett új motorformula bevezetését későbbre halasszák.

A mindig jól értesült Sports Busniess Journal legfrissebb információi alapján azonban úgy tűnik, most változhat a helyzet.

A sportgazdasági magazin belső forrásokra hivatkozva arról ír, hogy az IndyCar kapcsolatban áll egy pár belépést fontolgató gyártóval, ezek egyike pedig nem más, mint a Porsche.

A németekkel való tárgyalások ráadásul már túl is lépték a kezdeti fázist, azt viszont egyelőre nem tudni, hogy aláírásra került-e már bármilyen dokumentum is ezzel kapcsolatban.

Itt érdemes megjegyezni, hogy az utóbbi hetekben több pletyka is napvilágot látott néhány küszöbön álló, „egetrengető” bejelentés kapcsán.

Az IndyCar hivatalos médiapatnereként jegyzett RACER magazin veterán riportere, Marshall Pruett pedig az egyik utóbbi podcastjében nem mást állított, mint, hogy egyenesen három potenciális nagy hírre van esély a következő hetekben. A bennfentes szakértő szerint ha ezek közül csak az egyik is hivatalossá válik, akkor az idei lesz a „valaha volt legjobb Május Hónap”.

A Porsche először 1980-ban kísérelt meg részt venni az Indianapolis 500-on, de a nagy igyekezet ellenére ebből végül nem lett semmi.

A márka végül 1987-ben debütált önálló csapatként az IndyCarban, a következő évtől pedig már teljes szezonos tagjai lettek a mezőnynek. Erőfeszítéseiket végül nem koronázta elsöprő siker és 1990 végén be is fejezték szerepvállalásukat a bajnokságban.

 

 

 

További érdekességekért, hírekért, információkért az amerikai autósport világából kövesd az USAracing Facebook-oldalát is: