Alexander Rossi indulhat a pole-ból az utcai pályák Indy 500-án
Az Andretti Autosport versenyzője ott folytatja Long Beach-en ahol tavaly abbahagyta.
Alexander Rossi 2018-ban mindössze ötödik pilótaként tudott az első rajthelyről nyerni a Grand Prix of Long Beach történetében, most pedig újabb lépést tett afelé, hogy ezt a bravúrt idén is megismételje.
A kaliforniai születésű, tehát úgymond hazai pályán versenyző Rossi abban a tekintetben pedig pláne optimistán várhatja a vasárnapi bevetést, hogy az ezt megelőző négy IndyCar-pole pozíciójából hármat is győzelemre volt képes váltani.
A 27 éves pilóta a kvalifikáció utolsó, a legjobb hat autó részvételével lezajlott Fast Six szegmensben 1:6.4811-es köre révén biztosította be magának az első rajthelyet, több, mint 2.6 tizedet adva a végül másodikként zárt Scott Dixonnak.
„Nem nagyon találom a szavakat, hogy őszinte legyek” – nyilatkozta Rossi az időmérőt követően. „Sokkal keményebb volt számomra a kvalifikáció ma, mint tavaly. A srácok a NAPA Andretti Hondánál nagyon jó munkát végeztek. A pénteki napunk nehéz volt, az éjjel azonban elképesztően dolgoztak. Ezt bizonyítja, hogy megnyertük a [szombat délelőtti] harmadik szabadedzést, aztán a kvalifikációt is egy ennyire versenyképes mezőnyben. Óriási, egyáltalán nem számítottam rá.”
Az Andretti-Ganassi duó mögött a második sort a Team Penske kétharmada alkotja.
A Kapitány 12-es számot viselő Dallara-Chevyjének volánja mögött Will Power a harmadik pozíciót szerezte meg, míg negyedikként a bajnokságot jelenleg vezető Josef Newgarden várhatja a rajtot jelző zöld zászlót.
A Team Penske versenyzőtriójának harmadik tagja, Simon Pagenaud az ötödik helyet kaparintotta meg. A francia pilóta mellett az RLL Racinget szolgáló Graham Rahal teszi teljessé a rajtrács harmadik sorát.
Az első csoportkör, majd a top 12-es szegmens sem telt el piros zászlós periódus nélkül, amelyek eredménye két enyhén megtört autó és még több bosszús versenyző lett.
Az első körben Tony Kanaan építette bele az AJ Foyt Racing #14 Dallara-Chevyjét az utcai pálya 6-os kanyarjában lévő gumifalba. A veterán brazil szerencsére saját lábán szállt ki az autóból, a továbbjutás lehetőségétől azonban értelemszerűen elbúcsúzhatott, így csak a 21. pozícióból kezdheti meg a vasárnapi versenyt.
Az incidens miatt életbe lépett piros zászló következtében több pilótának sem maradt esélye arra, hogy egy újabb gyors kört tudjon összerakni.
A vesztesek között volt az Arrow Schmidt Peterson Motorsports mindkét, James Hinchcliffe és Marcus Ericsson által terelgetett Dallara-Hondája is.
„Ez felért egy tökön rúgással” – summázta a kanadai, aki a baleset pillanatában épp gyors körön volt, de a piros jelzés miatt meg kellett azt szakítania. A történtek következtében végül be kellett érnie a 15. rajthellyel, míg svéd csapattársa csak a 19. lett.
A két csoportkör legjobb hat-hat autójával levezényelt top 12-es szakasz piros zászlaját Felix Rosenqvist intézte el.
A Chip Ganassi Racing újonca a baleset előtt biztos továbbjutónak tűnt a kvalifikáció utolsó, pole-ról döntő szegmensébe, egy óvatlan pillanatban azonban, fékezés közben blokkolt az autójának jobb-első kereke és így nyílegyenesen a 8-as kanyarban felállított gumifalba csapódott.
Rosenqvist Kanaanhoz hasonlóan karcolás nélkül megúszta a dolgot, de érthető módon rendkívül csalódott volt.
A baleset miatt a svéd a szabályok értelmében elbúcsúzhatott a két legjobb körétől, így végül csak a tizenkettedik helyet tudhatta magáénak. A büntetésből az eredetileg csak a hetedik, már nem továbbjutó helyen zárt Newgarden profitált aki ennek révén vehetett részt mégis a Fast Sixben.
A kvalifikáció legjobb újonca a Carlin #31 Dallara-Chevyjét vezető Patricio O’Ward lett, aki a kilencedik helyről kezdheti meg a versenyt.
Az Acura Grand Prix of Long Beach magyar idő szerint kb. 22:30-kor veszi kezdetét.
kép és táblázat: IndyCar
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough