Az IndyCar elnapolhatja az új motorformula bevezetését

Az IndyCar elnapolhatja az új motorformula bevezetését

A széria mindent megtesz annak érdekében, hogy a lehető legoptimálisabb feltételeket biztosítva próbáljon új gyártókat bevonzani. 

Az IndyCar jövője szempontjából kiemelkedően fontos feladatnak számít, hogy újabb motorszállítókat csábítsanak a szériába a már meglévő Honda és Chevrolet mellé.

Az ezzel kapcsolatos tárgyalások a háttérben huzamos ideje zajlanak, konkrétumokról azonban egyelőre még nem sokat hallani.

Az IndyCar elnöke, Jay Frye elmondása szerint nagy lelkesedés tapasztalható a potenciális partnerek részéről, a legnagyobb kérdést azonban a megfelelő időzítés képezi.

A cél, hogy a gyártók saját erőforrással szálljanak be a bajnokságba, ami hatalmas elköteleződést jelent.

„Egy ötéves terv részéről van szó, a mezőny létszáma növekszik, új csapatok jönnek és egy bizonyos pontra érve már [az újabb motorpartnerek megjelenése] nem luxus lesz, hanem szükségszerűség . Még nem igazán tartunk itt, de közel járunk hozzá.”

A tervek szerint a széria következő generációs, ikerturbós V6-os erőforrásai 2.2 helyett 2.4 literesek lesznek és várhatóan legalább száz lóerővel többet tudnak generálni, ami a push-to-passzel együtt több, mint kilencszáz lovacskára növeli az autó teljesítményét.

A platformot az új gyártó(k) megjelenéséért erőteljesen lobbizó Chevyvel és a Hondával közösen dolgozták ki, maximálisan figyelembe véve a két gyártó igényeit, meglátásait.

Az eredeti elképzelés szerint a tesztekre már 2020-ban sor kerül, az éles debütálást pedig 2021-re datálják.

Annak érdekében viszont, hogy a lehető legoptimálisabb feltételeket biztosítsák a belépést fontolgató gyártók számára, az IndyCar hajlandó a motorformula-váltást akár későbbre kitolni.

Jelen állás szerint az új gyártóval maximum három hónapon belül meg kellene állapodni, mivel csak így maradna elég idő arra, hogy elkészüljenek az erőforrással a jövő évi tesztekre.

Ha viszont egy esetleges új partner nem tudja júniusig elkötelezni magát, de a 2022-es belépést már garantálni tudja, akkor a széria – a Honda és a Chevy áldásával – nem zárkózik el attól, hogy az új erőforrás-regulákat is ehhez szabja hozzá.

„Jelenleg teljes sebességgel haladunk az új erőforrás 2021-es bevezetése felé” – mondta Frye. „Ugyanakkor ismétlem, minden az egész helyes időzítésén múlik.”

Korábban számos híresztelés terjengett arról, hogy a harmadik gyártó egy Cosworth által épített erőforrással érkezhet a szériába. Ezt az információt azonban a cég társtulajdonosa, a Champ Car korábbi egyik vezére, egyben egykori IndyCar-csapattulaj, Kevin Kalkhoven már márciusban vehemensen tagadta.

kép: IndyCar