Az IndyCar elnapolhatja az új motorformula bevezetését
A széria mindent megtesz annak érdekében, hogy a lehető legoptimálisabb feltételeket biztosítva próbáljon új gyártókat bevonzani.
Az IndyCar jövője szempontjából kiemelkedően fontos feladatnak számít, hogy újabb motorszállítókat csábítsanak a szériába a már meglévő Honda és Chevrolet mellé.
Az ezzel kapcsolatos tárgyalások a háttérben huzamos ideje zajlanak, konkrétumokról azonban egyelőre még nem sokat hallani.
Az IndyCar elnöke, Jay Frye elmondása szerint nagy lelkesedés tapasztalható a potenciális partnerek részéről, a legnagyobb kérdést azonban a megfelelő időzítés képezi.
A cél, hogy a gyártók saját erőforrással szálljanak be a bajnokságba, ami hatalmas elköteleződést jelent.
„Egy ötéves terv részéről van szó, a mezőny létszáma növekszik, új csapatok jönnek és egy bizonyos pontra érve már [az újabb motorpartnerek megjelenése] nem luxus lesz, hanem szükségszerűség . Még nem igazán tartunk itt, de közel járunk hozzá.”
A tervek szerint a széria következő generációs, ikerturbós V6-os erőforrásai 2.2 helyett 2.4 literesek lesznek és várhatóan legalább száz lóerővel többet tudnak generálni, ami a push-to-passzel együtt több, mint kilencszáz lovacskára növeli az autó teljesítményét.
A platformot az új gyártó(k) megjelenéséért erőteljesen lobbizó Chevyvel és a Hondával közösen dolgozták ki, maximálisan figyelembe véve a két gyártó igényeit, meglátásait.
Az eredeti elképzelés szerint a tesztekre már 2020-ban sor kerül, az éles debütálást pedig 2021-re datálják.
Annak érdekében viszont, hogy a lehető legoptimálisabb feltételeket biztosítsák a belépést fontolgató gyártók számára, az IndyCar hajlandó a motorformula-váltást akár későbbre kitolni.
Jelen állás szerint az új gyártóval maximum három hónapon belül meg kellene állapodni, mivel csak így maradna elég idő arra, hogy elkészüljenek az erőforrással a jövő évi tesztekre.
Ha viszont egy esetleges új partner nem tudja júniusig elkötelezni magát, de a 2022-es belépést már garantálni tudja, akkor a széria – a Honda és a Chevy áldásával – nem zárkózik el attól, hogy az új erőforrás-regulákat is ehhez szabja hozzá.
„Jelenleg teljes sebességgel haladunk az új erőforrás 2021-es bevezetése felé” – mondta Frye. „Ugyanakkor ismétlem, minden az egész helyes időzítésén múlik.”
Korábban számos híresztelés terjengett arról, hogy a harmadik gyártó egy Cosworth által épített erőforrással érkezhet a szériába. Ezt az információt azonban a cég társtulajdonosa, a Champ Car korábbi egyik vezére, egyben egykori IndyCar-csapattulaj, Kevin Kalkhoven már márciusban vehemensen tagadta.
kép: IndyCar
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough