Denny Hamlin nyert, Kyle Busch betlizett Texasban

Denny Hamlin nyert, Kyle Busch betlizett Texasban

A tavalyi szezont nyeretlenként zárt Hamlin a Daytona 500 után idei második győzelmét is behúzta, Busch egy ütközés miatt nem tudta tovább növelni saját sporttörténeti rekordját, Jimmie Johnson pedig az első top 5-ös eredményének örülhetett 2018 májusa óta.

Denny Hamlin győzelmével ért véget a NASCAR Cup Texas Motor Speedwayen rendezett O’Reilly Auto Parts 500-a.

A Joe Gibbs Racing versenyzője ezzel a Daytona 500 után idei második, összességében pedig főkategóriás karrierje harmincharmadik győzelmét ünnepelhette (ebből a harmadikat a texasi oválon).

Hamlin sikerét csak még jobban felértékeli, hogy két áthajtásos büntetést is kiróttak rá; először a pitben érvényben lévő sebességhatár túllépéséért, majd később egy, a szerelőcsapat által kis híján útjára engedett kerék miatt.

Mindemellett később még egy meglehetősen lassúra sikerült kiállást is le kellett dolgoznia.

„Az autó egyszerűen szupergyors volt, ezért nyertünk” – nyilatkozta a leintés után a 38 éves pilóta. „A csapat egy olyan gépet adott nekem, amivel bárkit meg lehetett előzni a mezőnyben. Hálás köszönettel tartozom mindenkinek a Joe Gibbs Racing 11-es Toyotájának gárdájából.”

Azok a szurkolók viszont, akik Hamlin csapattársának, Kyle Busch-nak győzelméért szorítottak csalódniuk kellett.

A Las Vegas-i pilóta 66 körön át vezette a viadalt és olybá’ tűnt, hogy újra sikerül megcsinálnia a nagy triplázást, vagyis egyazon hétvégén belül megnyerni a NASCAR mindhárom nemzeti bajnokságának futamát.

Ezt a fegyvertényt eddig csak neki sikerült végrehajtania a sportág története során, ráadásul kétszer is: 2010-ben és 2017-ben, egyaránt a Bristol Motor Speedwayen.

Busch pénteken már elsőként zárta a harmadosztályt képező Trucks futamát, majd szombaton, a másodosztálynak számító Xfinity Series-ben sem talált legyőzőre, így komolyan fennállt az esélye, hogy a  harmadik „sweepet” is behúzza, ha a Cupban is összejön az elsőség.

A királykategóriában azonban végül mégsem jöttek be a számításai, miután 53 körrel a vége előtt koccant a pálya külső falával, aminek következtében egy rendkívüli pitkiállást kellett végrehajtania. A versenybe vissza tudott térni ugyan, de végül be kellett érnie a tizedik hellyel, ami az idei legrosszabb eredménye is lett.

Busch ezzel egy hónapon belül második alkalommal bukta el a harmadik triplázást. A március elején, ráadásul a hazai pályájának tekinthető Las Vegas Motor Speedwayen lebonyolított hétvégén szintén megnyerte a Trucks és az Xfinity futamait, a Cup viszont ekkor sem jött össze.

Hamlin mögött a második pozícióban, de már 2.7 másodperces lemaradásban a Stewart-Haas Racing veteránja, Clint Bowyer ért célba. A 39 éves versenyző viszont – Busch-sal ellentétben – ezzel az idei legjobb befutóját hozta.

A NASCAR-ban nem létező dobogó harmadik fokát Daniel Suarez kaparintotta meg szintén az SHR képviseletében.

A verseny első sárga zászlós periódusát Erik Jones idézte elő, miután a 15. körben elvesztette uralmát a Joe Gibbs Racing #20 Toyotája felett és nemes egyszerűséggel megpördült a pálya közepén. Az autó azonban szerencsére nem sérült meg, így a 22 éves michigani végül be tudta vinni azt a negyedik helyen.

A JGR pozitív szériája tehát tovább folytatódik, lévén az idei Cup-szezon eddigi összes futamán a négyből legalább három autójuk a top 10-ben zárt, minimum egy pedig a legjobb 5-be is mindig be tudta verekedni magát.

A legjobb 5 sorrendjét a pole-ból indult Jimmie Johnson zárta.

A Hendrick Motorsports hétszeres bajnoka a kvalifikáción megszerezte az első rajthelyet, amivel egy 95 futamosra nyúlt pole-nélküli időszak végére is pontot tett.

A szupersztár a versenyen 61 kört haladt vezető pozícióban (21-gyel többet, mint a szezon ezt megelőző hat bevetésén együttvéve), a végső helyezése pedig egyben a legjobb eredménye is lett a 2018 májusában, a Charlotte Motor Speedwayen lebonyolított Coca-Cola 600 óta, amelyet szintén az ötödikként fejezett be.

Johnson legutóbbi győzelmét még 2017-ben, Doveren ünnepelhette, tehát a nyeretlenségi sorozata immár 66 futamosra nyúlt.

„Határozottan a helyes irányba tartunk” – kommentálta a napját a 43 éves versenyző. „Az autó nagyon jól ment szélárnyék nélkül, forgalomban viszont egy kissé gonoszkodott velem. A restartok során akadtak problémáim, de összességében véve nagyszerű volt a sebesség és a vezethetőség egyaránt, szóval határozottan úgy vélem, a jó irányba haladunk. Nagyon büszke vagyok mindenkire a csapatnál. Hatalmas nyomás volt rajtunk, de végül jó versenyt zártunk.”

Az O’Reilly Auto Parts 500-at azonban minden bizonnyal meg nem történtté tenné a Team Penske, amely a saját mércéjéhez mérten katasztrofális vasárnapot zárt.

Hogy mennyire katasztrofálisat, azt mi sem mutatja jobban, mint, hogy Roger Penske egyetlen autója sem tudta beverekedni magát a legjobb 15 közé.

Brad Keselowski műszaki hiba miatt volt kénytelen több, mint ötven körön át a pitben vesztegelni.

A szerelőgárdának végül sikerült pályaképes állapotba hozni a #2 Fordot, de innentől fogva már csak maximum a pontszerzés és az adatgyűjtés lehetett a cél, a 2012-es bajnok pedig végül a 36. lett.

A 22-es gépet vezető Joey Logano nyolc kör erejéig az élre is tudott állni továbbá a futam első szakaszát is megnyerte, végül azonban egy büntetés, majd a kis híján önálló életre kelt motorháztető okozta probléma miatt végül be kellett érnie a 17. pozícióval.

A trióból Ryan Blaney bizonyult a legszerencsétlenebbnek, mivel neki egyenesen fel kellett adnia a küzdelmet motorhiba miatt, így csak a tabella 37. helyén találkozhatunk a nevével.

A verseny egyetlen, látványosabb balesetét Kyle Larson prezentálta [lásd. fentebb]. A Chip Ganassi Racing pilótája a futam második szakaszában törte meg a 42-es számú Chevy-t, ami egyben a napjának végét is jelentette és csak az eredménylista legutolsó, 39. pozíciójában zárt.

A táv során összesen 27 alkalommal változott az élen álló személye 13 különböző versenyző között.

A NASCAR Cup legközelebbi bevetésére április 7-én, a Bristol Motor Speedwayen kerül sor.

 

Az O’Reilly Auto Parts 500 végeredménye:

texas.png

 

 

kép és táblázat: NASCAR Media