Will Poweré az első IndyCar-pole a COTA-n

A Team Penske sztárja ezzel megtette az első lépést a pálya által garantált, több, mint 28 millió forintnak megfelelő extra pénzdíj felé is.
Will Power az utolsó pillanatban összerakott gyors köre révén happolta el a most vasárnap első alkalommal megrendezendő IndyCar Classic rajtelsőségét az addig biztos befutónak tűnő Alexander Rossi elől.
A 38 éves ausztrál alig egy perccel a kvalifikáció utolsó szegmensét képező, a legjobb hat autó részvételével lezajlott Fast 6 kockás zászlajának belengetése előtt produkálta az 1:46:018-as körét, ezzel bő másfél tizedet adva Andretti Autosportos kollégájának.
Power ezáltal elmondhatja magáról, hogy az idei kvalifikációs mérlege 100%-os, lévén a szezonnyitó St. Petersburg-i versenyen is ő várhatta az első helyről a start zöld jelzését.
A 2014-es IndyCar bajnok, egyben a 2018-as Indianapolis 500 győztese teljes főkategóriás karrierjét tekintve immár az 56. pole-ját ünnepelhette.
Ennél is izgalmasabb azonban, hogy a mostani sikernek köszönhetően Power kivívta a jogot arra, hogy harcba szálljon COTA által felajánlott százezer dolláros pénzdíjért. Ezt az összeget az a versenyző vághatja zsebre, akinek sikerül a rajtelsőség után a végső győzelmet is megszereznie.
Nos, ehhez a legelső lépést a jellegzetes tekintetű toowoombai máris megtetette.
Power és Rossi mögül, a harmadik pozícióból Andrettiék #28 Dallara-Hondáját vezető Ryan Hunter-Reay veselkedhet neki a széria fennállásának legelső, Circuit of the Americason rendezendő viadalának.
A veterán pilóta mellől egy újonc, a már ezen a pályán februárban rendezett kollektív teszten is brillírozott Colton Herta vághat neki a távnak a Harding-Steinbrenner Racing gépével.
A top 5 sorrendjét egy újabb elsőéves, Felix Rosenqvist tette teljessé. A Chip Ganassi Racing 10-es számú Dallara-Hondáját terelgető svéd egyébiránt a kvalifikáció második – egyben rendkívül szoros, lévén a 12 autót csak bő 0.6 másodperc választotta el egymástól – szegmensében 1:45.4542-vel megfutotta az austini hétvége eddigi legjobb körét is.
A Fast 6 utolsó, hatodik helyén a CGR ötszörös, egyben regnáló bajnoka, Scott Dixon zárt.
A St. Pete-en az idényt győzelemmel indított Josef Newgardennek ezúttal nem sikerült bejutnia a legutolsó fordulóba, így csak a hetedik pozícióban készülődhet a rajtra.
A Team Penske 2017-es bajnoka mellől a Harding-Steinbrenner Racingtől még a szezon kezdete előtt, botrányos körülmények között távozott Patricio O’Ward indulhat, immár a Carlin színeiben.
Az ötödik sort Zach Veach (Andretti Autosport) és Graham Rahal (RLL Racing) alkotja.
A kvalifikáció a kisebb – de néhány versenyző rajtpozíciója szempontjából annál nagyobb jelentőségű – incidenseket sem nélkülözte.
Rögtön az első csoportkörben a Meyer Shank Racinges Jack Harveynak sikerült megpördülnie. A szabályok értelmében ez a brit versenyzőre nézve azt jelentette, hogy a piros zászló okozása miatt búcsút inthetett a leggyorsabb körének, így végül idő nélkül, a tabella legvégén zárta a napot.
A kényszerszünetnek nem csak Harvey, de James Hinchcliffe (Arrow Schmidt-Peterson Motorsports) és Sébastien Bourdais (Dale Coyne Racing with Vasser-Sullivan) is áldozatául esett.
A kanadai és a francia a piros jelzés következtében már nem maradt idejük újabb kört összerakni, így búcsúzhattak a folytatástól.
A második csoportban szintén előkerült a piros lobogó Tony Kanaan kicsúszásának hála. A 44 éves braziltól Harveyhoz hasonlóan elvették a két legjobb körét.
Az incidens hatással volt Marco Andrettire (Andretti Autosport) és Simon Pagenaud-ra (Team Penske), akiknek már nem maradt lehetőségük elindulni egy újabb gyors körre, így a kvalifikáció számukra is véget ért.
Az IndyCar Classic magyar idő szerint vasárnap, 18:30-kor veszi kezdetét.

“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough