A Honda aggódik a megbízhatóság miatt
Éppen csak, hogy elkezdődött a 2019-es IndyCar-szezon második versenyhétvégéje, a japán gyökerű gyártó máris három tönkrement motort könyvelhet el.
Az idény első futamának otthont adott St. Petersburg utcáin a Dale Coyne Racinget szolgáló Sébastien Bourdais és az Andretti Autosportos Ryan Hunter-Reay volt kénytelen idő előtt feladni a küzdelmet köszönhetően az autóikban meghibásodott Honda-erőforrásoknak.
A gyártó negatív statisztikája pedig most, két héttel később, a Circuit of the Americason tovább folytatódik.
Az IndyCar Classic elnevezésű verseny legelső, pénteki szabadedzését a Harding-Steinbrenner Racing újonca, Colton Herta a második helyen zárta ugyan, a Hondánál azonban egyáltalán nem volt ok az örömre. A 19 éves pilóta által vezetett 88-as számú autóban ugyanis a gyakorlás vége felé a motor látványos füstfelhő kíséretében megadta magát.
„Egyszerűen felrobbant” – nyilatkozta Herta. „Nyilvánvalóan valami nem stimmel, de hogy mi, azt jelenleg nem tudjuk. Abban sem vagyok biztos, hogy egyáltalán a Hondánál tudják. Az is lehet, hogy most teljesen más dologról van szó, mint ami St. Pete-en történt.”
A szintén a Honda motorjait használó Andretti Autosport operatív igazgatója, Rob Edwards ugyancsak nem merne nagy összegben fogadni arra, hogy a három meghibásodás összefügg egymással.
A szakember igyekszik optimista maradni és hisz abban, hogy a gyártó hamarosan elhárítja a problémákat.
„Nyilvánvaló, hogy sokkal boldogabbak lennénk, ha nem kerültünk volna ebbe a helyzetbe. A Honda azonban jó munkát végez és ezekben a pillanatokban is keményen dolgoznak.”
Az Indianapolis Star értesülései szerint a történtek megkongatták a vészharangot a gyártónál.
A Honda szóvivője, T.E. McHale elmondása szerint három erőforrás elvesztése gyors egymásutánban határozottan okot ad az aggodalomra. A problémák forrását jelenleg is keresik.
McHale hozzátette, hogy a hibák meglepetésként érték őket, mivel sem a szezon előtti teszteken, sem pedig a St. Pete-i edzéseken nem tapasztaltak anomáliát.
A Honda IndyCar-programjáért felelős amerikai Honda Performance Developement (HPD) egyik tisztviselője később a RACER kérésére úgy fogalmazott, hogy a probléma forrása valószínűsíthetően gyártási hibára vezethető vissza.
kép: IndyCar
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough