Josef Newgarden győzelmével rajtolt el a 2019-es IndyCar szezon
Newgarden továbbá beállította AJ Foyt egyik különös rekordját, Scott Dixont tovább sújtja a St. Pete-i átok és sajnos egy személyi sérüléssel járó baleset is történt.
Nem hozott őrült, végletekig kiszámíthatatlan csatákat a Firestone Grand Prix of St. Petersburg, a szurkolóknak azonban mégsem lehetett okuk a panaszra, mert egy elég szórakoztató kis 110 kört prezentált a mezőny izgalmas párharcokkal, necces manőverekkel és villogó újoncokkal.
Az IndyCar idei első viadalának győzelmét remek gumistratégiájának és hibátlan teljesítményének egyaránt köszönhetően a Team Penske 2017-es bajnoka, Josef Newgarden húzta be.
Az amerikai ezzel IndyCar-pályafutása tizenegyedik elsőségét ünnepelhette. Csapatszinten ez azt is jelentette, hogy az elmúlt tizenöt évet tekintve – mióta a pálya az IRL/IndyCar naptárában szerepel – immár kilencedik alkalommal fürdőzhetett Penske-autó a Victory Lane dicsfényében.
Érdekesség, hogy a 28 éves pilóta most nyert ötödször a 2-es autót vezetve. Rajta kívül csak AJ Foyt tudott öt futamgyőzelmet aratni az ezt a számot viselő géppel.
„Timmel [Cindric] pont a verseny előtt beszélgettünk arról, hogy mikor váltsunk majd új, vagy használt piros gumikra” – nyilatkozta a leintés után Newgarden, aki összesen 60 körön át haladt az élen a 110-ből. „Végül az utolsó pillanatban hoztuk meg a döntést, hogy használttal folytatjuk. Mint látható, tökéletesen működött is.”
Az ötszörös, egyben címvédő bajnok, Scott Dixon idén sem tudta megtörni saját, személyes „átkát” és továbbra is nyeretlenként hagyta el St. Petersburgöt.
A Chip Ganassi Racing klasszisa karrierje során immár negyedszer zárt a vesztesek közötti első, azaz a második pozícióban a floridai utcákon.
A 38 éves pilóta a hajrában csak akkor tudott valamicskét faragni a hátrányából, amikor a lekörözöttek miatt Newgardennek is vissza kellett vennie a tempóból. Ennek kapcsán az amerikai a futam után arra is utalást tett, hogy a körhátrányban lévő Marco Andretti direkt próbálta hátráltatni, hogy ezzel segítsen hondás márkatársának, Dixonnak.
Egy dolog biztos, amint tiszta lett előtte az út, a nashville-i újra turbófokozatba kapcsolt, – a folyadékadagoló hibája miatt egyébként szinte a teljes távot innivaló nélkül teljesítő – új-zélandinak pedig esélye sem maradt arra, hogy befogja.
„Nagyon kemény verseny volt” – nyilatkozta Dixon. „Egy másodpercnyi nyugalmunk sem volt, folyadék nélkül pedig pláne megterhelő volt.”
A harmadik helyet a pole-ból rajtolt Will Power szerezte meg. A Team Penske ausztrálja a verseny első szakaszában fantasztikus csatát vívott Ganassiék újoncával, a karrierje első IndyCar-futamát teljesített Felix Rosenqvisttel.
A svéd az élre is fel tudta verekedni magát, ahol összesen 31 kört töltött, a leintés után azonban be kellett érnie a negyedik hellyel.
Kettejük között viszont egy igencsak necces incidens is lezajlott. Rosenqvist 52. körben végrehajtott kiállása után, visszatérőben a pályára kis híján oldalról elkapta az épp érkező Powert. Az ütközés elkerülése végett az újonc kemény fékezésre kényszerült és csak kevésen múlott, hogy nem pördült meg.
A top 5 sorrendjét Alexander Rossi (Andretti Autosport) tette teljessé.
Külön említést érdemel még a Harding-Steinbrenner Racing #88 Dallara-Chevyjét vezető Colton Herta, aki a nyolcadikként fejezte be a versenyt. Hasonlóképpen jó futamot zárt a Dale Coyne Racing újonca, Santino Ferrucci is a maga kilencedik helyével.
A legjobb tízbe befért még a részidős Meyer Shank Racinges Jack Harvey is, aki ezzel főkategóriás pályafutása eddigi legjobb eredményét produkálta.
Ahogy azonban lenni szokott, a GP of St. Pete-nek is megvoltak a maga nagy vesztesei.
A verseny 2017-es és 2018-as győztese, Sébastien Bourdais motorhiba miatt már a 13. körben búcsúzott a további küzdelmektől. A Dale Coyne Racing által kiadott későbbi sajtóközleményben burkoltan közölték, hogy a probléma oka a Hondánál volt keresendő, legalábbis erre lehet következtetni a „nem csapathoz köthető hiba” kifejezés láttán.
Nem a várakozásoknak megfelelően indult a szezon Ryan Hunter-Reay számára sem. Az Andretti Autosport veteránja francia kollégájához hasonlóan szintén a viadal elején, a Honda-erőforrás problémájának következtében esett ki, előidézve ezzel az első sárga zászlós szakaszt.
A pace cart ezt követően még egyszer, a 26. körben kellett beküldeni a pályára.
A 9-es kanyarban Ed Jones a falnak csapta az Ed Carpenter Racing #20 Dallara-Chevyjét. A baleset után érkező Zach Veach (Andretti Autosport) még el tudta kerülni az autót, az AJ Foyt Racinget szolgáló Matheus Leist azonban már nem volt ilyen szerencsés és nagy erővel elkapta Jones járművét.
Az incidens következtében Jones bal kezében kisebb törés keletkezett, de az első hírek szerint a két hét múlva esedékes, austini futamon való indulása nem forog veszélyben.
Az Arrow Schmidt Peterson Motorsportsos Marcus Ericsson sem így képzelte élete első IndyCar-bevetését. A svéd debütáló futama mindössze a féltávig tartott, amikor is műszaki hiba miatt végleg ki kellett állnia.
A szériában St. Petersburgben bemutatkozott DragonSpeed csapat – és szintén IndyCar-szűz pilótájuk, Ben Hanley – a 18.-ként zárt, két kör hátrányban.
A 110 körös viadal során összesen kilenc alkalommal változott az élen álló személye négy pilóta között.
A 2019-es NTT IndyCar Series szezon március 24-én, az austini COTA-n folytatódik.
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough