Will Power indulhat az élről St. Petersburgben

A Team Penske ausztrál versenyzője szerezte meg a 2019-es IndyCar szezon első pole-pozícióját.
Will Power nem cicózott és a kvalifikáció utolsó, mindent eldöntő szegmenségben megfutott 1:00.4594-es köre révén megszerezte az 55. rajtelsőségét az amerikai open-wheel legmagasabb osztályában.
A 38 éves pilótát nem véletlenül nevezik a St. Peterburg-i utcai pálya kvalifikációs mesterének is, lévén az elmúlt tíz évben mindössze két alkalommal fordult elő, hogy nem ő várhatta az első pozícióból a startot jelző zöld zászlót.
A 2014-es IndyCar-bajnok, egyben a 2018-as Indianapolis 500 legjobbja azonban a győzelmek számának tekintetében már némiképp rosszabb mutatókkal bír, hiszen mindeddig csak kétszer tudott nyerni az 1.8 mérföld hosszú, 14 kanyarból álló ideiglenes, utcai vonalvezetésen.
Power minden tudásával azon lesz, hogy most vasárnap javítson ezen a statisztikán, ehhez viszont a többieknek is lesz egy-két szavuk. Kezdve rögtön tulajdon csapattársával, Josef Newgardennel, aki közvetlenül mellőle, az első sorból vághat neki a távnak.
A harmadik rajthelyet a Chip Ganassi Racing újonca, Felix Rosenqvist kaparintotta meg. A svéd ezzel elmondhatja magáról, hogy rögtön első IndyCar-bevetésén maga mögé utasította csapattársát, az ötszörös -egyben regnáló- bajnok Scott Dixont.
Érdekesség, hogy mindkét ganassis csak más versenyzőket sújtó büntetéseknek köszönhetően tudott ott lenni a Fast Sixben.
Dixon kis híján a hétvége eddigi legnagyobb meglepetését is szolgáltatta, miután még a csoportkörében megpördült, aminek következtében csak a hetedikként rangsorolták, így nem tudta beverekedni magát a továbbjutást jelentő legjobb hat közé.
Fortuna azonban mellé szegődött, miután a versenybírák büntetéssel sújtották az eredetileg top 6-ban zárt Takuma Satót lokális sárga zászló okozása miatt. Ennek következtében az RLL Racing japánja elvesztette a legjobb köridejét, ezzel együtt pedig a továbbjutást érő helyét, így végül Dixon folytathatta a kvalifikációt.
Ami pedig Rosenqvistet illeti, ő a top 12-es felvonásban lett a szerencse fia köszönhetően annak, hogy a Fast Sixbe eredetileg bejutott Colton Hertát megbüntették, mivel megzavarta a carlinos Charlie Kimball gyors körét. Ennek révén a Harding-Steinbrenner Racing újonca búcsúzhatott a folytatástól, a svéd pedig a tabellán felugrott a továbbjutó helyre.
Az első kettőhöz hasonlóan a harmadik sort is egy csapat-duó alkotja az Andretti Autosportot képviselő Ryan Hunter-Reay és a mindent eldöntő gyors körén hibázó Alexander Rossi képében.
A negyedik sorból a részidős Meyer Shank Racing #60 Dallara-Hondáját vezető Jack Harvey, valamint Kimball rajtolhat, míg az ötödiket a Schmidt Peterson Motorsportsos James Hinchcliffe és az RLL Racingnek vezető Graham Rahal alkotja.
A piros zászlóra rögtön a csoportkörökben szükség volt, egyszer Marco Andretti (Andretti Herta Autosport), egyszer pedig Santino Ferrucci (Dale Coyne Racing) kipördülése miatt. Az incidensekben egyik pilótának sem esett baja, értékelhető kört azonban már nem tudtak megtenni.
A történtek miatt lerövidült zöld jelzéses időszak okán azonban több versenyzőnek nem maradt lehetősége tiszta gyors kört produkálni, beleértve a Team Penske-s Simon Pagenaud-t és a St. Pete-i futam tavalyi győztesét, Sébastien Bourdais-t is. A Dale Coyne Racing utóbbi pilótája ráadásul egyetlen kört sem tudott összehozni.
Volt azonban, aki profitálni tudott a piros zászlókból. Az IndyCar-debütálását most megejtő, a pályával és az autóval továbbra is csak ismerkedő DragonSpeed szintén szériaújonc pilótája, Ben Hanley ugyanis bejutott a legjobb tizenkettő közé.
A kvalifikáció teljes végeredménye:

“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough