A végletekig őrült versennyel rajtolt el az éles NASCAR-szezon Daytonán

Elképesztő baleseteket, lángoló autókat és a helyi Carmen Jordá tündöklését hozta a NASCAR idei legelső, nemzeti szintű pontozásos versenye.
Angela Ruch a kvalifikáció előtt
Nem bánták meg azok a hozzám hasonló elvetemültek, akik képesek voltak végignézni a NASCAR nemzeti szériáinak harmadosztályát képező Gander Outdoors Truck Series magyar idő szerint szombat éjjel/hajnalban rendezett daytonai versenyét.
A mezőny ugyanis szó szerint egy igazán flúgos futamot prezentált.
Hogy milyen flúgosat, azt mi sem mutatja meg jobban, mint, hogy a mozgó sikánként ismert (abból is a csigalassan mindig rossz irányba tartó) Angela Ruch egy ideig még a top 5-be is bekeveredett, a végelszámolásnál pedig teljes pályafutása eddigi legjobb eredményét hozva a 8.-ként zárt.
Persze a 35 éves szőkeség – aki ezt megelőzően csak egyszer, még a 2010-es martinsville-i fordulón szerepelt a NASCAR ezen a bajnokságban – sikeréhez nagyban hozzájárultak a sárga zászlós periódusok és az ezeket kiváltó balesetek, amelyekből neki oltári mázlival mindig sikerült kimaradnia.
A mostani befutójával Ruch a Trucks teljes történetének mindössze második hölgyversenyzőjeként tudott top 10-es helyezést elérni. Az eddigi legjobb eredményt Jennifer Jo Cobb hozta össze 2011-ben, szintén Daytonán, ahol a hatodikként intették le.
A futam eredetileg 100 körösre volt kiírva, a hajrában történt, az élmezőny tíz autóját érintő tömegkarambol miatt azonban életbe lépett a zöld zászló alatti befutót garantáló overtime-szakasz aminek köszönhetően a NextEra Energy 250 névre hallgatott viadal 111 körösre nyúlt.
Another look at what brought out the 10th caution of the race.#ReadySetGO pic.twitter.com/lEHF56OK6U
— #ReadySetGO (@NASCAR_Trucks) February 16, 2019
Az első befejezésre tett kísérlet nem zárult eredménnyel, miután ekkor is sikerült két gépnek falaznia. Második nekifutásra azonban a talpon maradt autók minden malőr nélkül letudták a két overtime-kört.
A győzelmet végül Austin Hill kaparintotta meg, aki ezzel életében először tehetett látogatást a Trucks Victory Lane-jére.
Hillnek ez volt az 52. rajtja a sorozatban, egyben az első a Hattori Racing Enterprises színeiben.
A 24 éves versenyző az idei évtől annak a Brett Moffittnak a helyét vette át a 16-os számú Toyota volánja mögött, aki 2018-ban megszerezte a bajnoki címet.
Ez egyben tehát azt is jelenti, hogy a címvédő HRE csapat rögtön az idény első versenyén bebiztosította helyét a rájátszásban.
A futam rengeteg izgalmas, 2-3-wide csatát hozott, a fő csapásvonalát azonban kétségkívül a balesetek képezték.
A karrierje legelső Trucks-futamán induló Natalie Decker autója rögtön az elején, egy defektet követően kigyulladt.
A DGR-Crosley pilótája – aki tavaly az ARCA-ban pole-t szerzett ezen a pályán – a tizenegyedik helyről rajtolhatott, a nagy reményekkel várt debütálása azonban így csak tizenegy körig tartott.
Thankful to see @NatalieRacing get out safely after a wild start to this one at @DISupdates.#NextEra250 | #ReadySetGO pic.twitter.com/9kImUV9D88
— #ReadySetGO (@NASCAR_Trucks) February 16, 2019
Decker vissza tudott térni a pitlane-re, ahol aztán az egyik csapattag olyan vehemenciával rángatta ki őt az égő Toyotából, hogy szerencsétlen lány inkább tűnt rongybabának, mintsem élő embernek.
Az autó eloltását is sikerült némiképp túltolni és pár, a poroltókkal nagyon lelkesen bánó emberke egy kisebbfajta habpartivá változtatta a komplett területet.
Nem csak a 21 éves versenyzőnőnek volt egyébként része meleg helyzetben, hiszen az ominózus tízautós tömegkarambolban érintett Sheldon Creed #2 Chevyje is látványosan tüzet fogott.
Sajnálatos módon viszont a verseny során nem csak jelentős anyagi kár, de személyi sérülés is történt.
Decker incidensével párhuzamosan az egyébként elképesztő háttérsztorival bíró FDNY Racing pilótája, Bryan Dauzat is falazott, ha pedig ez nem lett volna elég, a pitben még sikeresen elütötte az autója emelésével megbízott csapattagot, Billy Rockot is.
A férfit a helyszínről egyenesen a legközelebbi kórházba szállították, de a legelső információk szerint végig eszméleténél volt és kommunikált a körülötte lévőkkel.
Később a gárda tulajdonosa, Jim Rosenblum elmondta, hogy Rock a körülményekhez képest szerencsésen, válltöréssel megúszta a balesetet és a hajnali órákban már haza is engedték.
Jobbulást neki!
A Next Era 250 teljes végeredménye:
További érdekességekért, információkért, naprakész hírekért az amerikai autóversenyzés világából kövesd az USAracing Facebook-oldalát:
USAracing
kép: Angela Ruch/Facebook

“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough