Patricio O’Ward: Soha nem mondtam nemet az Andretti Autosportnak

Patricio O’Ward IndyCar-karrierjét jelenleg teljes bizonytalanság lengi körül, miután a hét elején saját kérésére felbontotta teljes szezonra szóló szerződését a Harding Steinbrenner Racinggel.

A 19 éves pilóta döntésére azt követően került sor, hogy világossá vált, a csapat nem tudja garantálni az autója számára a versenyzéshez szükséges szponzorációs hátteret.

A történtek kapcsán az egyébként a HSR-rel technikai partnerségben álló Andretti Autosport tulajdonosa, Michael Andretti az Autoweeknek szerdán úgy fogalmazott, hogy a múlt hét végén felajánlott egy nyolc futamos szerződést O’Wardnak, aki azonban nemet mondott a lehetőségre, mivel csakis teljes idényre szóló megállapodást akart.

Andretti nyilatkozatára egy nappal később megérkezett a válasz magától a mexikóitól, aki szerint azonban a csapatvezető szavai nem fedik a valóságot.

„Mindig is hálás voltam Michael Andrettinek és a csapatának” – mondta O’Ward az indycar.com-nak. „Őszintén szólva, soha nem hittem volna, hogy ilyen helyzetbe kerülünk. Nagyon tisztelem Michaelt és örökké hálával tartozom neki azért a segítségért, amit tavaly nyújtott nekem az Indy Lightsban.”

A tinédzser pilóta az Andretti Autosport színeiben zsebelte be az IndyCar legmagasabban jegyzett nevelősorozatának 2018-as bajnoki címét – és az ezzel járó, három főkategóriás futamra (beleértve a 103. Indianapolis 500-at) szóló ösztöndíjat –, emellett pedig a gárda szintén nagy szerepet játszott abban, hogy a HSR gépével a sonomai szezonzárón megejthette bemutatkozását a legnagyobbak között is, ami végül a most dugába dőlt teljes szezonos kontraktus megkötéséhez is vezetett.

„Az igazság az, hogy nem beszélhetek arról, mi történt velem és Hardinggal, valamint a távozásom körülményeiről. Michael azonban jól tudja, milyen helyzetben vagyok. Annak érdekében, hogy kiengedjenek a szerződésemből alá kellett írnom egy titoktartási nyilatkozatot. Michael minden egyes tényről tudott, mivel sokat beszéltünk múlt pénteken telefonon erről. Pocsék érzés, hogy nem nyilatkozhatok ezekről a dolgokról, de mindketten ismerjük az igazságot. Megvannak az okai annak, hogy az Andrettiéknél való lehetőség miért nem volt prioritás számomra. Látni szerettem volna előtte, milyen esélyeim vannak [más gárdáknál], de soha nem mondtam nemet Michael nyolcfutamos ajánlatára. Sajnálatos módon az egész ügy miatt végül versenyzői ülés nélkül maradtam, de nem fogom feladni és tovább próbálkozom, hogy találjak magamnak valamit.”

Az O’Ward – Harding botrány kapcsán olyan pletykák is napvilágot láttak, miszerint Patricio nem most, alig négy héttel a St. Peterburg-i szezonnyitó előtt döntött hirtelen a HSR-rel való szakítás mellett. A mexikói állítólag már több, mint másfél hónappal ezelőtt jelezte távozási szándékát, a csapat azonban szándékosan húzta az időt szinte az utolsó pillanatig.

 

 

A Harding-botrány korábbi hírei:

Veszélybe kerülhet a Harding Steinbrenner Racing IndyCar-programja

Az utolsó pillanatban maradt ülés nélkül az IndyCar legígéretesebb újonca

Egyik nap megállapodtunk, a következőn pedig már a telefont sem vették fel

Patricio O’Ward visszautasította az Andretti Autosportot

 

 

kép: Road to Indy/Andersen Promotions

hirdetés

hirdetés

Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében cookie-kat használ.
Elfogadom
Elutasítom
Privacy Policy