A McLaren szövetségre lép a Carlinnal
Újabb fontos részletek szivárogtak ki a wokingi gárda Indianapolis 500-programjáról.
Tavaly novemberben vált hivatalossá, hogy a McLaren 2019-ben visszatér a világ legnagyobb múltú pályaversenyére, méghozzá ismét a tripla koronára hajtó Fernando Alonsóval a volán mögött.
A csapat a két évvel korábbiakkal ellentétben – amikor az Andretti Autosport zászlaja alatt veselkedtek neki a Május Hónapnak – ezúttal már függetlenként, McLaren Racing név alatt kíván indulni. Azt azonban külön kihangsúlyozták, hogy az önállósodás ellenére nyitottak egy más csapattal való partnerkapcsolat létesítése iránt is.
A program vezetésével a veterán Bob Fernley-t bízták meg, míg motorszállítóként a Chevrolet-vel kötöttek szerződést.
Fernley mellett kiemelt szerepet kap a 2017-ben még Alonso vezetéstechnikai tanácsadójaként szerződtetett Gil de Ferran is, akit nemrég neveztek ki a McLaren Racing sportigazgatójává. A 2003-as Indy 500 győztese fő prioritásként az IndyCar-projektet felügyeli majd, míg az európai ügyek Andreas Siedl hatáskörébe kerülnek.
A Zak Brown nevével fémjelzett gárda terveiről most újabb információk kerültek nyilvánosságra.
Az IndyStar értesülései szerint a McLaren stratégiai kapcsolatot létesít az IndyCarba tavaly, rögtön teljes szezonos csapatként belépett Carlin Motorsporttal.
A megállapodás értelmében a szintén európai gyökerű alakulat technikai, működésbeli és személyzeti támogatást nyújt majd Alonsóéknak, továbbá a rendelkezésükre bocsátják az adataik egy részét is.
Mindemellett a Carlin még a saját műhelyében is helyet biztosít a McLarennek.
Az egyezség hírét maga Trevor Carlin is megerősítette, további kommentárt azonban nem kívánt hozzáfűzni.
A McLaren Racing versenygépét felkészítő csapat főnöke a Chip Ganassi Racinges Scott Dixon autója mögött álló Blair Julian fivére, Anton Julian lesz. A szakember korábban többek között Josef Newgarden 67-es számot viselt Dallara-Chevyjének első embere is volt még CFH Racingnél, 2015-ben.
Alonso vezető versenymérnökeként azt az Andy Brownt üdvözölhetik, aki eddig szám szerint négy Indianapolis 500 győzelemben is szerepet játszott (Al Unser Jr. – 1992; Dan Wheldon – 2005; Scott Dixon – 2008 és Dario Franchitti – 2010).
Brown alá egy hat fős mérnöki gárda tartozik majd, akiket az autón dolgozó felkészítő/szerelőcsapat tagjainak zöméhez hasonlóan már meglévő McLaren-alkalmazottak alkotnak.
Mindenképp említést kell még tenni a Pratt & Miller mérnökéről, Charlie Pingről, akit az Indy 500 erejéig „vesznek kölcsön”, továbbá az Ilmortól is érkezik egy szakember, de az ő nevét nem hozták nyilvánosságra.
Alonso egyik spottereként az Indy 500 kétszeres második helyezettje, Scott Goodyear teljesít majd szolgálatot.
Bár Zak Brown korábban többször is szót ejtett arról, hogy nem zárják ki egy második autó hadrendbe állítását sem, az IndyStar mostani információi szerint azonban erre mégsem fog sor kerülni.
A lap továbbá úgy tudja, hogy az autó festése különbözni fog ugyan a 2017-estől, a rajongók azonban nem fognak csalódni és olyan külsőt látnak majd, ami jól passzol egy Indy 500-as McLaren géphez.
A szponzorokat illetően a csapat előreláthatólag az elkövetkezendő hetekben tesz bejelentést.
A McLaren Racing várhatóan az április végén rendezendő nyílt teszten hajt először pályára az IMS oválján.
További érdekességekért, információkért, naprakész hírekért az amerikai autóversenyzés világából kövesd az USAracing Facebook-oldalát:
USAracing
kép: IndyCar
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough