Max Chilton zárta az élen az IndyCar kollektív tesztjét Laguna Secán
A Carlin versenyzője bizonyult a leggyorsabbnak a kaliforniai roadon rendezett, ám az eső miatt a tervezettnél rövidebbre szabott teszten.
A WeatherTech Raceway Laguna Seca tizenöt évnyi hiátus után idén újra helyet kap az amerikai open-wheel szakág legmagasabban jegyzett bajnokságának naptárában.
A csapatoknak azonban nem kellett a szeptemberi versenyhétvégéig várniuk arra, hogy pályára hajthassanak a 2.238 mérföld hosszú, 11 kanyarból álló roadon, mivel az IndyCar már február elején tető alá hozott itt egy kollektív tesztet számukra, amit egyben a 2019-es idény kvázi nyitányává is nyilvánítottak.
A mezőny részéről tapasztalt lelkesedést azonban az anyatermészet nem igazán osztotta és a csípős hideg mellett még tekintélyes esőfelhőket is torlaszolt Laguna Seca fölé.
Az időjárást látva az előzetesen kiírtnál korábban, már reggel nyolc órakor megkezdődött körözés a Champ Car-érában lebonyolított legutolsó, 2007-es teszthez viszonyítva kb. 5-6 másodperccel gyengébb időket hozott, bár az igazsághoz hozzátartozik, hogy azokat vadonatúj pályaborításon érték el.
A teszten végül összesen huszonegy autó vett részt a Laguna Seca-i futamra eddig bejelentett huszonnégyből. Az AJ Foyt Racing megjelent ugyan a helyszínen Tony Kanaanal és Matheus Leisttel, a körülményeket látva azonban úgy döntöttek, mégsem küldik pályára az autóikat.
A másik hiányzó a Steinbrenner Harding Racing lett, akik el sem utaztak az eseményre. A csapat kapcsán számos olyan híresztelés látott napvilágot, miszerint még mindig nem sikerült összehozni a versenyzéshez szükséges szponzorációs hátteret, ami a mostani távolmaradásuk fő oka is volt.
A teszt legjobb idejét Max Chilton produkálta, aki 1:11.2868 másodperccel repesztett legjobb körén a Carlin #59 Dallara-Chevyjével.
A brit pilóta mögött a második helyen a Chip Ganassi Racing újonca, Felix Rosenqvist zárt 1:11.3289-es idejének köszönhetően.
A képzeletbeli dobogó legalsó fokát az Andretti Autosport veteránja, Ryan Hunter-Reay produkálta 1:11.3490-nel.
A negyedik időt a Meyer Shank Racing színeiben idén tíz futamon – beleértve természetesen Laguna Secát is – induló Jack Harvey rakta össze 1:11.368-cal, míg az ötödikként egy újabb andrettis, név szerint Alexander Rossi fejezte be a napot 1:11.580-as egyéni legjobbja révén.
A teszt során a versenyzők képességeit alaposan próbára tette többek közt a megfelelő tapadás elérése, amit jól példáz, hogy többen is megpördültek, de szerencsére komolyabb baleset nem borzolta a kedélyeket.
Will Power nem tartozott közéjük, a Team Penske ausztrálja azonban mégsem lehetett elégedett, mivel az autójában már a nap elején megadta magát a Chevrolet-erőforrás, aminek cseréje bő három órát vett igénybe. A 102. Indy 500 győztese ennek köszönhetően a napot csak a tabella legalján zárta.
A hatodik idő a Carlin 23-as számú Dallara-Chevyjébe az utolsó pillanatban beültetett RC Enerson nevéhez fűződött.
A fiatal amerikai a maga 61 megtett körével a mezőny legszorgalmasabb versenyzőjének is bizonyult.
Az IndyCar-debütálására készülő Marcus Ericcson a tizenhetedik pozícióig jutott az Arrow Schmidt Peterson Motorsports #7 Dallara-Hondájával.
A nem hivatalos eredménylista szerint a legjobb tízbe sikerült még beverekednie magát Zach Veachnek (Andretti Autosport) – 1:11.68, a szinte végig fékproblémákkal küzdő Scott Dixonnak (Chip Ganassi Racing) – 1:11.77, Simon Pagneaud-nak (Team Penske) – 1:11.79, és Spencer Pigotnak (Ed Carpenter Racing) – 1:11.79.
A tabella alsóházát Josef Newgarden nyitotta, aki 1:11.87-et tudott kihozni a Team Penske #2 Dallara-Chevyjéből, elérve ezzel a tizenegyedik helyet.
A további sorrend:
12. James Hinchcliffe (Arrow Schmidt Peterson) – 1:11.97
13. Sébastien Bourdais (Dale Coyne Racing) – 1:11.98
14. Marco Andretti (Andretti Herta Autosport) – 1:12.07
15. Santino Ferrucci (Dale Coyne Racing) – 1:12.23
16. Takuma Sato (RLL Racing) – 1:12.32
17. Marcus Erricson (Arrow Schmidt Peterson) – 1:12.42
18. Kyle Kaiser (Juncos) – 1:12.53
19. Graham Rahal (RLL Racing) – 1:12.65
20. Ed Jones (Ed Carpenter Racing) – 1:12.85
21. Will Power (Team Penske) – 1:13.3
További érdekességekért, információkért, naprakész hírekért az amerikai autóversenyzés világából kövesd az USAracing Facebook-oldalát:
USAracing
képek: IndyCar
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough