Az ausztrálok szerint jövedelmező lenne az IndyCar visszatérése
A legnagyobb kihívásnak az optimális időpont megtalálása számíthat.
Az IndyCar hónapok óta keményen dolgozik Queensland politikai vezetőségével azon, hogy egy évtizednyi távollét után újra versenyt rendezhessenek Surfers Paradise utcáin.
A Nine News Gold Coast legfrissebb értesülései szerint a projekt labdája jelenleg a queenslandi vezetés oldalán pattog, amelynek tagjai ezekben a napokban is lázasan osztanak-szoroznak annak érdekében, hogy eldöntsék, az IndyCar pozitív hatással lenne-e a terület gazdaságára.
A tévécsatorna birtokába jutott dokumentumok szerint a CART/Champ Car érában 1991-2008 között rendezett, tizennyolc verseny összesen 217 millió ausztrál dollárt (kb. 157 millió USD) vett el a helyi költségvetésből, ezzel szemben viszont mintegy 750 milliós (kb. 542 millió USD) bevételt generált. A queenslandi kormányzat első embere, az IndyCar visszatérését kezdettől fogva messzemenőkig támogató Annastacia Palaszczuk szerint az újbóli versenyrendezés várhatóan hasonlóképpen jövedelmező lenne a tartomány számára.
A bajnokság anyacégének, a Hulman & Companynek elnök-vezérigazgatója, Mark Miles már január közepén is úgy nyilatkozott, hogy a tárgyalások felfokozott ütemben zajlanak és reményeik szerint akár néhány hónapon belül pont kerülhet minden kérdőjel helyére.
A szakember akkor azt is megerősítette, hogy a visszatérés megvalósulása esetén a futam ideális dátumaként 2020 februárját jelölték meg. Ez az időszak megfelelne annak a korábbi elképzelésnek, miszerint az esetleges nemzetközi versenyeket az amerikai szezon, tehát a márciusi St. Petersburg-i viadalt megelőzően bonyolítanák le.
Az amerikai open-wheel 1998-tól kezdve már minden évben októberben rendezte a surfersi futamait, az ehhez a dátumhoz való visszatéréshez azonban már abban a tekintetben is csekély az esély, hogy a távozásuk óta a Supercars Championship birtokolja kizárólagosan ezt a késő őszi időpontot.
A queenslandiek viszont korábban már többször is elhintették, hogy az IndyCar – vagy akár a NASCAR – vendéglátását szívesen megejtenék a Supercarsszal közös hétvége keretein belül.
Ezen forgatókönyv esetén azonban az érintett szériáknak mindenképpen kompromisszumra kell jutniuk egymással az áhított duplaforduló érdekében, ami nem lenne egyszerű menet.
kép: IndyCar
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough