Intenzíven zajlanak a tárgyalások az IndyCar ausztráliai visszatéréséért
A széria vezérigazgatója szerint hamarosan eldőlhet, hogy 2020-ban ismét a versenynaptár része lesz-e Surfers Paradise.
Mark Miles, valamint az IndyCar menedzsmentje hónapok óta folyamatos tárgyalásban áll a queenslandi kormányzattal egy jövőbeli futamrendezés lehetőségét vizsgálva.
A mítingek folyamatáról néhány pletykát leszámítva nem sok konkrétum látott eddig napvilágot.
A kevés információ oka abban rejlik, hogy a bajnokság vezetése szándékosan nem szeretne elhamarkodott kijelentéseket tenni, aminek értelmében csak akkor kívánják tájékoztatni a médiát, valamint ezzel együtt a rajongókat, ha már lefixált szerződések lesznek a birtokukban.
Az esetleges visszatérés témája azonban óhatatlanul is újra és újra felmerül.
Nem volt ez másként az IndyCar minap rendezett, a 2019-es amerikai televíziós közvetítések kapcsán tartott sajtótájékoztatón sem.
Az eseményen Miles elárulta, keményen dolgoznak azon, hogy a széria motorjai ismét felbőgjenek az Aranyparton, ugyanakkor elsietni sem szeretnék a dolgot.
„Ha lehetséges, akkor 2020 februárjában válhat esedékessé. A munka jelenleg felfokozottan zajlik, amit remélhetőleg az elkövetkezendő pár hónap során véglegesíthetünk is. Lehetőség van egy nagyszerű rendezvény tető alá hozására.”
A CART, majd később a Champ Car World Series 1991 és 2008 között (1994-től már a túraautósokkal közösen) rendezett futamot Surfers Paradise-on, amelynek sikerét mi sem bizonyítja jobban, mint, hogy átlagosan több, mint negyedmillió néző tette tiszteletét a hétvégék alkalmával.
Eddigi utolsó évében az amerikai open-wheelt tekintve az ausztrál helyszín eredetileg az ekkor már az IndyCarba beolvadt CCWS előzetes naptárában szerepelt, méghozzá október 26-ai időponttal. A tizenegy évvel ezelőtti összeboruláskor azonban az IRL/IndyCarnál már fix pontnak számított a szeptember 7-ei, Chicagoland Speedway-re kiírt szezonzáró, így – mivel ekkor még Surfersnek élő szerződése volt, dátummódosításra pedig nem volt mód – nem maradt más választás, mint pontozás nélküli eseménnyé tenni az aranyparti küzdelmeket.
Ami jelent illeti, Ausztrália – és lassan a világ – egyik legnépszerűbb versenysorozata, a Supercars, kiegészülve a queenslandi kormányzattal huzamosabb ideje szorgalmazza más szériák elcsábítását Sufers Paradise-ra.
Ennek részeként felmerült egy esetleges NASCAR-futam ötlete is, aminek apropóján a tavaly októberi, Gold Coast 600 hétvégéjén a Team Penske egy Cup-autóját is pályára vitték.
A rendhagyó bemutatón a DJR-Team Penske két versenyzője, Scott McLaughlin és Fabian Coulthard pattanhatott be Joey Logano 2016-os Ford Fusionjének volánja mögé.
Miles egészen 2012-es vezérigazgatói kinevezése óta prioritásként kezeli az IndyCar nemzetközi vizekre terelését. Törekvéseit azonban eddig inkább kevesebb, mint több siker koronázta.
Meg nem erősített információk szerint az IndyCar jelenleg nagyjából tíz Észak-Amerikán kívüli országgal áll tárgyalásban.
További érdekességekért, információkért, naprakész hírekért az amerikai autóversenyzés világából kövesd az USAracing Facebook-oldalát:
USAracing
kép: IndyCar
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough