Több, mint félmillió eurót kell kicsengetnie Santino Ferruccinak excsapata felé
Bírósághoz fordult a Trident Motorsports, mivel elegük lett abból, hogy kirúgott versenyzőjüknek továbbra sem áll szándékában rendezni a tartozását.
Santino Ferrucci a Formula 2 bajnokság július elején, Silverstone-ban rendezett fordulóján hívta fel magára a világsajtó figyelmét, miután a vasárnapi sprintfutamon először szabálytalanul leszorította csapattársát, Arjun Mainit a pályáról, a kockás zászlót követően pedig, a levezető körön még szándékosan neki is ment az indiai gépének.
Az eset után a versenybíróság azonnal raportra rendelte az amerikait, aki azonban második figyelmeztetésre sem jelent meg. A szankciók elől viszont nem menekülhetett és amellett, hogy kizárták a futamról, még 60 ezer eurós pénzbírságot is kapott. Ez utóbbit még újabb 6 ezerrel fejelték meg, mivel Ferrucci a verseny előtt úgy vezette autóját a paddockon át, hogy az egyik kezén nem viselt kesztyűt, a másikban pedig a telefonját fogta.
A 20 éves amerikai azonban nem úszta meg ennyivel és négy versenyre szóló eltiltást kapott, ez azonban nem osztott, vagy szorzott már számára, lévén csapata, a Trident Motorsports azonnali hatállyal felbontotta vele a szerződését.
A kirúgásra nem csak a silverstone-i ámokfutás miatt került sor.
A Trident Motorsports állítása szerint ugyanis Ferrucci hónapok óta elmulasztotta teljesíteni fizetési kötelezettségét a gárda felé, mentségként pedig az egyéni szponzoraival való problémákat hozta fel.
A Trident türelme akkor kezdett elfogyni, amikor tudomást szereztek arról, hogy Ferrucci részt vesz az IndyCar júniusi, detroiti duplafordulóján. A csapat felháborodása érthető volt, lévén feléjük folyamatosan csúszott a befizetésekkel, a tartozása pedig ebből adódóan csak halmozódott, ezzel párhuzamosan viszont a Dale Coyne Racing asztalára már gond nélkül le tudott tenni több százezer dollárt.
Ferrucci és Dale Coyne
Miközben Ferrucci a tartozását továbbra sem volt hajlandó törleszteni a Trident felé, arra újfent lett pénze, hogy – a Tridenttől való kirúgása után egy hónappal – az IndyCar-szezon utolsó két versenyén, Portlandben és Sonomán ismét beülhessen a DCR 19-es Dallara-Hondájába.
Ezt követően pedig nem sokkal az IndyCar hivatalos médiapartnereként jegyzett RACER már arról is beszámolt, hogy a fiatal pilóta a teljes 2019-es idényre leszerződött a Dale Coyne Racing közismerten fizetős autójába. Ezt maga a csapat a mai napig nem erősítette meg hivatalosan.
Nem csoda hát, hogy a Trident megtette a jogi lépéseket annak érdekében, hogy kártérítéshez jusson, az ehhez szükséges fizetési felszólítást pedig a milánói bíróság már ki is adta. Ennek értelmében Santino Ferruccinak, illetve az édesapja, Michael Ferrucci által képviselt, a csapattal kötött szerződésben kezesként szerepelt amerikai vállalatnak 502.000 eurót, továbbá kamatokat, plusz egyéb költségeket kell kifizetnie.
A botrányok ellenére Ferruccit jelenleg is a Haas F1 Team fejlesztőpilótájaként jegyzik, a csapat vezetője, Günther Steiner azonban nemrég úgy nyilatkozott, hogy ha a versenyző valóban átigazol az IndyCarba teljes szezonra, akkor nem látja értelmét a szerződése meghosszabbításának.
További érdekességekért, információkért, naprakész hírekért az amerikai autóversenyzés világából kövesd az USAracing Facebook-oldalát:
USAracing
képek: IndyCar

“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough