A 2018-as IndyCar-szezon nyolc legabszurdabb jelenete

A 2018-as IndyCar-szezon nyolc legabszurdabb jelenete

Már több, mint egy hónapja véget ért az amerikai open-wheel szakág idei szezonja, és nagyjából még ötször ennyit kell várni arra, hogy ismét felbőgjenek az IndyCar motorjai.

Pontosan az ilyen időszakokra találták viszont ki a nosztalgiázást, úgyhogy következzék nyolc rendhagyóan emlékezetes pillanat az elmúlt szezonból.

 

8. Newgarden és a lelkes rajongó

A Road Americán lezajlott KOHLER GP pódiumceremóniáját követő pezsgőzés során a győztes Josef Newgarden (Team Penske) szokásához híven odarohant a csapatának tagjaihoz és nagy elánnal elkezdte rájuk zúdítani a buborékos nedüt. Ekkor azonban váratlanul felbukkant egy szemmel láthatóan nagyon lelkes szurkoló és széttartott karokkal egyenesen a győztes felé sétált, hogy megölelje. Newgarden közismerten rendes srác hírében áll, így nem meglepő módon viszonozta is a váratlan gesztust.

A hölgynek azonban ez sem volt elég és konkrétan kivette Josef kezéből az üveget, majd megpróbálta lefröcskölni vele rajongása tárgyát, de nem sok sikerrel járt, mivel már alig tartalmazott pezsgőt. A nő ezután elballagott a helyszínről, Newgarden pedig így nyilatkozott az eset kapcsán:

„Valaki elvette az üveget és el is kezdte locsolni rám belőle a pezsgőt. Megtörténik az ilyesmi, a Victory Lane-en is számítanod kell a váratlan szituációkra.”

 

7. René Binder és a biztonsági csapat kis híján kilapított embere

A júliusi Honda Indy Toronto első felének pozitív meglepetése René Binder volt, aki egy ideig még a top 10 környékén is képes volt autózni. A 44. körben azonban a Juncos Racing újonca megforgott a 8-as kanyarban.

Az IndyCar biztonsági csapatának tagjai rögtön a segítségére siettek és miközben próbálták leterelni a pályáról, az osztráknak nagy igyekezetében még kissé sikerült rá is tolatnia az egyikükre. Szerencsére azonban senkinek nem esett baja.

 

6. Hinchcliffe és a kisdolgok

Vannak dolgok, amikről mindenki tud – vagy legalábbis sejt – nyilvánosan azonban nem igazán beszélünk róla. Az egyik ilyen nyílt titoknak számító tény, hogy az autóversenyzők egy-egy hosszúra nyílt futamon bizony olykor…hmmm… a cockpitben „mennek ki”.

Éppen ezért volt igencsak meglepő és egyben baromi vicces, amikor a Schmidt Peterson Motorsports sztárja, James Hinchcliffe a Barber Motorsports Parkban rendezett GP of Alabama időjárás miatt elrendelt piros zászlós szünetében az NBCSN riporterének élő, egyenes adásban ecsetelte, miként vizelt be tulajdon autójába nem sokkal korábban.

5. Az év szívása: Végrehajtod az utóbbi idők legszebb előzését, erre megbüntetnek

Az utcai pályák Indianapolis 500-aként emlegetett GP of Long Beach leglátványosabb pillanatát Sébastien Bourdais szolgáltatta, aki a második sárga zászlós szakaszt követően elképesztő bevállalósságról tanúbizonyságot téve hámozta át magát Spencer Pigot, Scott Dixon és Matheus Leist autóin.

A nézők egy emberként aléltak el a látottaktól, az IndyCar versenybírái viszont már korántsem voltak ennyire lenyűgözve és úgy ítélték meg, hogy a Dale Coyne Racing franciája a manőver közben használta a pitlane-ről kivezető vonalat is. Ami ugyebár tilos, ezért egy pozíció visszaadására ítélték.

Bourdais a leintés után úgy nyilatkozott, hogy valójában Dixon kényszerítette rá a vonalra, a zseniális előzéshez pedig a küszöbön álló ütközés elkerülésére tett kísérlete vezetett. Akárhogyan is történt, a jelenet örökre felírta magát az IndyCar legimpozánsabb manővereit számon tartó listájára.

4. Rossi és az elszúrt fánk

Másodpercekkel azt követően, hogy fölényesen megnyerte a Honda Indy 200-at Mid-Ohión, Alexander Rossi örömében megpróbálta egy diadalittas fánkozást bemutatni. A gépezetbe azonban hiba csúszott, a kaliforniai kicsúszott a fűre és nemes egyszerűséggel lefulladt, végül pedig be is kellett vontatni, hogy ott lehessen a díjátadó ceremónián.

 

3. Az év(tized) legkínosabb pillanata

A Chevrolet által szponzorált detroiti duplaforduló vasárnapi futama előtt az elmúlt évekhez hasonlóan a General Motors alelnökét, Mark Reusst érte a megtiszteltetés, hogy a vállalat otthonában felvezesse a mezőnyt a zöld zászlóig a pace car volánja mögött.

Az amatőr autóversenyzőként is jegyzett üzletember azonban lelkesedésében ráfutott a pálya jellegzetességének számító egyik bukkanóra, aminek hatására a 755 lóerővel bíró Corvette ZR1 megpördült, majd nagy erővel a falnak csapódott.

A balesetben szerencsére csak maximum Mr. Reuss egója sérült, aki ezzel a malőrrel elmondhatta magáról, hogy ő lett az első ember, aki nyilvánosan összetörte a 2019-es Corvette ZR1-et.

 

>>>További pace car bakikról itt olvashatsz: A biztonsági autó intézményének zavarba ejtő oldala

 

2. Doug Boles megtöri az Indy 500 egyik fesztiválautóját

Szűk két hónappal Mark Reuss detroiti égése előtt az Indianapolis 500 elnökének is sikerült egy felettébb kínos incidens részesévé válnia.

A 102. Indy 500 hivatalos fesztiválautója a legelső, 1968-ban piacra dobott Hot Wheels játékautó – ami egy Camaro volt – 50. évfordulójának apropójára gyártott Chevrolet Camaro SS modell volt. A tradícióknak megfelelően az autóból összesen száz darab járta tavasszal keresztbe-kasul Indiana államot, beleértve különböző promóciós rendezvényeket, hogy így reklámozzák az év legnagyobb motorsport-vonatkozású eseményét.

Létezhet azonban annál zavarba ejtőbb, egyben valahol mégis csodálatosabb dolog annál, ha az egyik ilyen járgányt pont az IMS elnökének, azaz Bolesnak sikerül megtörnie? Idén ez történt. A szaktember május elején, tisztázatlan körülmények között ütközött össze egy másik személyautóval, aminek következtében a Camaróban kisebb károk keletkeztek.

„Általában ilyesmi a versenypályán történik, ahol nagyon gyorsan meg tudnak javítani rengeteg dolgot. Amikor viszont az Illinois Streeten vagy, akkor a helyzet egy kicsit hosszabbra nyúlik. Szerencsére jól vagyok és a másik autó sofőrje is rendben van” – nyilatkozta az egyik helyi tévécsatornának Boles, akinek vigyorából lejött, hogy nem rázta meg túlzottan az eset.

1. A legszerencsésebb véget ért horrorbaleset

Az IndyCar második számú nevelősorozatának tekintett Pro Mazda Championship torontói fordulójának legnagyobb izgalmait Harrison Scott szolgáltatta.

A rajt után az RP Motorsports pilótája először a pálya belső falának ütközött, majd onnan visszapattanva, miközben érintette kollégája, az Exclusive Autosportot szolgáló Antonio Serravalle autóját, nagy erővel felemelkedett, a levegőben szaltót vetve konkrétan átrepült a hármas kanyar melletti bukótérbe, ahol aztán fejjel lefelé landolt.

Csodával határos módon a 22 éves brit karcolásokkal megúszta a kalandot.

Csak az érdekesség kedvéért: az incidensre napra pontosan az ugyanezen a pályán történt, a versenyző Jeff Krosnoff és a sportbíró Gary Avrin életét követelt baleset huszonkettedik évfordulóján került sor, de szerencsére ezúttal jóval kedvezőbb végkimenetellel.

 

 

További érdekességekért, információkért, naprakész hírekért az amerikai autóversenyzés világából kövesd az USAracing Facebook-oldalát:

USAracing