HIVATALOS: Felix Rosenqvist az IndyCarban folytatja!
A Chip Ganassi Racing bejelentette, hogy a fiatal svéd tehetség lesz Scott Dixon csapattársa a 2019-es szezonban.
Már tavaly is csak egy hajszál választotta el Felix Rosenqvistet attól, hogy az amerikai open-wheel szakág csúcsbajnokságában emelje újabb szintre versenyzői pályafutását.
A svéd már 2016-ban és 2017-ben is tesztelhetett a CGR kötelékében, teljesítményéről pedig a gárda csak szuperlatívuszokban tudott nyilatkozni. Annak ellenére, hogy a Mid-Ohio Sports Car Course-ön rendezett körözések alkalmával lényegében a teljesen ismeretlenbe ült bele, a svéd nem csak azonnal felvette a tempót, de olyan visszajelzéseket is képes volt adni, amelyeknek élesben is hasznát vették Scott Dixon autóján.
A csapat tervei szerint Rosenquist már a 2018-as szezonban debütált volna a szériában, de nem sikerült maradéktalanul összeegyeztetni a programot, így a már kész kontraktusra végül nem került aláírás.
Nos, ami akkor meghiúsult, most végre valósággá válik és a 26 éves tehetség a jövő évtől már az IndyCar egyik legpatinásabb csapatának soraiban nyomhatja a gázt.
„Felix már ismerős arccá vált a csapatunknál és néhányszor dolgozott is velünk egy kicsit a tesztje után” – nyilatkozta Ganassi. „A menedzsment, a mérnöki gárda, valamint a teljes csapat számára meggyőzőek voltak a képességei. Az idő most érkezett el arra, hogy beültessük a 10-es autóba és azt hiszem, nagyon sok ember nevében beszélek, amikor azt mondom, biztosak vagyunk abban, hogy mire lesz képes a volán mögött jövőre.”
Rosenqvist bejelentése mellett a CGR azt is ünnepélyesen megerősítette, hogy újabb, több évre szóló szerződést kötöttek az NTT Datával, amely cég ennek köszönhetően a fiatal pilóta által vezetendő 10-es számú Dallara-Honda főtámogatója lesz.
„A felspannoltság, vagy izgatottság nem fejezi ki kellőképpen, azt amit karrierem ezen lépése kapcsán érzek” – nyilatkozta Rosenqvist. „Azzal, hogy az IndyCarba jövök és Chipnek vezethetek számomra egy megvalósult álom. Amióta csak az eszemet tudom követem a csapatot, ez az a fajta gárda és tulajdonos, akinek minden pilóta versenyezni szeretne. Scott egy újabb, fantasztikus szezont tudhat maga mögött három győzelemmel és az ötödik bajnoki címével, szóval nem is kívánhatnék többet egy csapattárstól. Alig várom, hogy megkezdjem a közös munkát a csapattal és mindenkivel az NTT Datánál.”
Rosenqvistet az egyik legnagyobb tehetségként tartják számon. Jelenleg ő az egyetlen a világon, aki elmondhatja magáról, hogy megszerezte a Formula–3 Európa-bajnoki címét, továbbá győzni tudott a Grand Prix de Pau-t, a Macau Grand Prix-n és a Masters of Formula 3-ban (utóbbi kettőn ráadásul kétszer is).
Az utóbbi években számos bajnokságban megfordult: a Formula E szereplés mellett többek között a japán Super Formula bajnokságban, a skandináv Porsche Carrera Cupban, különböző endurance viadalokon – beleértve a Le Mans-i 24 órást és a Daytona 24-et -, továbbá a DTM-et is.
A svéd számára az amerikai open-wheel versenyzés világa sem számít ismeretlennek. 2016-ban tíz verseny erejéig csatlakozott az IndyCar előszobájának tekintető Indy Lights mezőnyéhez, a lehetőséget pedig összesen három győzelemmel (St. Petersburg – 2. Toronto/1-2. futam) hálálta meg a Belardi Auto Racingnek. Ezen év áprilisban az ISM Raceway-en tizenötödikként zárta oválpályás debütálását, egy hónappal később pedig az Indianapolis 500 kisöccsének is nevezett Freedom 100-on is elrajtolt, amelyen a hatodik pozícióból indulva a kilencedikként látta meg a kockás zászlót a tizenhat fős mezőnyben.
További érdekességekért, információkért, naprakész hírekért az amerikai autóversenyzés világából kövesd az USAracing Facebook-oldalát:
USAracing
kép: Andersen Promotions
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough