Stoffel Vandoorne az IndyCarban köthet ki
A McLaren a belga versenyzőt is számításba veszi tervezett IndyCar-programja kapcsán.
Zak Brownék előreláthatólag az elkövetkezendő hetekben hozzák meg a döntést arról, hogy 2019-ben csatlakoznak-e az amerikai open-wheel bajnokság mezőnyéhez.
A projektet illetően – aminek előmozdítása érdekében az IndyCar vezérigazgatója, Mark Miles néhány napja személyesen utazott az Egyesült Királyságba tárgyalni – továbbra is számos kérdőjel vár megoldásra, köztük az egyik legfontosabb, a majdani versenyző kiléte.
Bár a rajongók Torontótól Sydney-ig, össznépien Fernando Alonso érkezésére számítanak, még korántsem vehető biztosra, hogy a McLaren érkezése esetén valóban a spanyol klasszis fog helyet foglalni a csapat nevével fémjelzett autóban.
Az F1-ből való, idén év végi távozása ellenére a jövőben is a wokingiakkal szerződésben maradó 37 éves versenyző továbbra sem nyilatkozott konkrétan arról, hogy mit is szeretne csinálni a következő szezonban. Végső döntését pedig nem csak a saját tervei, hanem vállalati érdekek sokasága is befolyásolhatja.
A McLarennek természetesen vannak alternatív tervei arra az esetre, ha Alonso nem vállalna be teljes idényt az IndyCarban és maximum csak egy újabb Indianapolis 500 erejéig térne vissza a mezőnybe.
Az egyik ilyet úgy hívják, Stoffel Vandoorne.
A 26 éves belga 2017 óta versenyez a csapat színeiben a Forma-1-ben, 2019-re azonban már nem hosszabbították meg a szerződését. A fiatal pilóta esélyei a világbajnoki sorozatban való maradásra momentán a nullával egyenlőek, lévén lassan az összes rendelkezésre álló ülés betöltésre kerül.
Ebből adódóan Brown nem tartja kizártnak, hogy Vandoorne egy vadonatúj karrierbe kezdjen az Egyesült Államokban, méghozzá – ha a projekt életbe lép – továbbra is a McLaren kötelékében.
„Jó kapcsolatban állunk” – szögezte le a szakember a RACER-nek adott nyilatkozatában. „Nyilvánvalóan nehéz, amikor nem hosszabbítasz valakivel, de ő profi. A rajongói vagyunk. A McLaren határozottan szeretne továbbra is versenyezni Stoffellel más szériában és szerintem nagyszerű lenne, ha a története a McLarennel folytatódna.”
A gárda IndyCar-projektjével kapcsolatban továbbra is makacsul tartja magát a pletyka, miszerint a Honda japán részlege nem szívesen látná őket ismét a zászlajuk alatt, az F1-es időszakuk alatt a motorjaikra nyilvánosan tett, becsmérlő megnyilatkozásaik miatt.
Az amerikai versenyprogram azonban a tengerentúli, részben autonóm Honda Performance Developement hatáskörébe tartozik, Brown elmondása szerint pedig van is néhány esetleges opció számukra.
„Közel vagyunk a döntéshozatalhoz. Igen, boldogan dolgoznánk együtt a Hondával.”
A McLarent a kezdetektől fogva az Andretti Autosporttal hozták összefüggésbe, amelynek road/street pályás konfigurációjú autóját – igaz, a wokingiaktól függetlenül – Alonso szeptember elején már tesztelte is a Barber Motorsports Parkban.
A Michael Andretti vezette gárda kapcsán felmerült a velük újonnan technikai partnerségbe lépett Harding Steinbrenner Racing is, mint egyfajta lehetőség a McLaren számára. A HSR két teljes szezonos autót már bejelentett a 2019-es idényre a volánjuk mögött két újonccal, Patricio O’Warddal és Colton Hertával, a hírek szerint azonban nem kizárt, hogy egy harmadik gépet is hadrendbe állíthatnak jövőre. Erről bővebb információk nem láttak napvilágot, ahogyan arról sem, hogy a csapat marad-e a Chevrolet kötelékében, vagy Andrettiéket követve ők is átállnak a Hondához.
További érdekességekért, információkért, naprakész hírekért az amerikai autóversenyzés világából kövesd az USAracing Facebook-oldalát:
USAracing
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough