COTA: Az IndyCar is az F1-es vonalvezetést használhatja

COTA: Az IndyCar is az F1-es vonalvezetést használhatja

Tizenhárom év után először versenyezhet a világ két legmagasabban jegyzett, nyitott karosszériás bajnoksága egyazon szezonban, egzakt ugyanazon pályán.

Az IndyCar szeptember elején ismertette hivatalosan a 2019-es menetrendjét, amelyben új belépőként a Circuit of The Americas is helyet kapott.

A texasi Austinban lévő road a naptárból távozó ISM Raceway ováljának helyén debütál majd március 24-én.

A csapatok azonban várhatóan bő egy hónappal korábban birtokukba vehetik a létesítményt, sajtóértesülések szerint ugyanis már itt fogják megrendezni a széria szezon előtti kollektív tesztsorozatát is.

A nagy kérdés azonban, hogy az IndyCar az Forma-1 által használt vonalvezetést kapja-e meg továbbra is vita tárgyát képezi.

A COTA vezére, Bobby Epstein korábban úgy nyilatkozott, nem látja szükségét annak, hogy a két bajnokság ugyanazon a konfiguráción osztozzon. A szakember szerint ez többek között óhatatlanul is összehasonlítgatást szülne, márpedig ez senkinek sem tenne jót, ráadásul elvonná a figyelmet magáról a versenyről. Ebből adódóan átfogóbb módosításokat is kilátásba helyezett a pálya területén a széria számára.

Az IndyCar versenyzésért felelős elnöke, Jay Frye azonban már a minap ennek gyökerest ellentétéről számolt be a RACER-nek, mondván jelenlegi terveik szerint a bajnokság ugyanazon a 3.42 mérföld hosszú, 20 kanyarból álló vonalvezetésen feszül majd jövő tavasszal egymásnak, amelyet az F1 is használ.

„Semmilyen változásra nem számítok a teljes pálya használatát tekintve” – mondta Frye. „Beszélgettünk néhány dologról azzal kapcsolatban, hogy esetleg kipróbálhatnánk egy másfajta vonalvezetést, ami aztán, ha beválik akár maradhatna is. Ez nem lenne számunkra különleges, de jelenleg nem számítok arra, hogy ez bekövetkezik.”

Utoljára még az amerikai open-wheel szakág újraegyesülése előtt, 2006-ban fordult elő, hogy egy vonalvezetés a Forma-1 és a szép emlékű Champ Car World Series menetrendjében is egyaránt megtalálható volt.

Akkor a montréali Circuit Gilles Villeneuve roadja június végén a világbajnoki sorozat, két hónappal később pedig már a CCWS mezőnyét fogadta.

 

kép: COTA