Laguna Seca történetének egyik legbrutálisabb balesetét szenvedte el az újonc versenyzőnő
Hajmeresztő horrorbukás részesévé vált a három hete még karrierje első győzelmét ünneplő Sheena Monk.
Az IMSA WeatherTech SportsCar Championship Laguna Seca-i hétvégéjének szombati napja a hölgyekről szólt.
Jó és rossz értelemben egyaránt.
A napfényes oldalon ott volt a Michael Shank Racing 86-os Acuráját terelgető, jelenleg a pontverseny második helyén álló Katherine Legge, aki kategórián belüli pályacsúccsal szerezte meg a GTD-osztály pole-ját, ezzel újabb löketet adva a bajnoki címért folyó harcának.
A brit pilóta sikerére azonban árnyékként vetült a betétkategóriaként szereplő észak-amerikai Lamborghini Super Trofeo Series futamán történt horrorbaleset, amelynek szenvedő alanya a jövő egyik nagy reménységének tartott Sheena Monk volt.
A futam korai szakaszában, a hírhedt Dugóhúzó-kanyar bejáratánál a 7-es számú Lamborghini eddig ismeretlen okból irányíthatatlanná vált, a volán mögött ülő 29 éves újonc pedig innentől már csak tehetetlen utassá vált az autójában.
A gép teljes sebességgel, nyílegyenesen, orral szállt bele a pályát szegélyező gumifalba, a levegőbe emelkedett, majd nagy erővel visszacsapódott a földre.
A jelenetsor sokakban azonnal Gonzalo Rodriguez három nap eltéréssel tizenkilenc évvel ezelőtti, a CART-sorozatban történt tragédiáját idézte fel, amely nem csak dátumában, de látványban is kísérteties hasonlóságot mutatott Sheenáéval.
A balesetet követően a versenyzőnőt mentőhelikopterrel egyenesen a legközelebbi kórházba szállították.
Sérüléseiről mindeddig nem adtak ki hivatalos tájékoztatást, biztató azonban, hogy az IMSA szerint a bukás után eszméleténél volt, állapota pedig jelenleg is stabil.
Monkot – akinek egyébként maga Legge a vezetéstechnikai tanácsadója – a sportautózás egyik feltörekvő tehetségeként tartják számon, noha csak alig egy évvel ezelőtt kezdett komolyabb szinten versenyezni.
A pennsylvaniai Newton városából származó, főállásban energiaital-forgalmazó vállalkozását vezető hölgy már gyerekkorától kezdve imádott gokartozni, de a motocrosst sem vetette meg. A sportágat azonban egészen 2017 nyaráig csak hobbiszinten, a saját maga szórakoztatására űzte, amikor is úgy döntött, beiratkozik a Lamborghini Corsa Las Vegas-i versenyzőiskolájába.
A versenyzői licenc megszerzése után az első, professzionális körülmények között rendezett futamát a Lamborghini Super Trofeo North American Series azévi, az olaszországi Imolában rendezett szezonzáróján teljesíthette, ahol mindenki legnagyobb döbbenetére rögtön a dobogó harmadik helyéről locsolhatta a pezsgőt.
Sheena a 2018-as szezont immár teljes szezonos versenyzőként, a patinás Wayne Taylor Racing kötelékében kezdhette meg, augusztus közepén pedig a Virginia International Racewayen – azon a pályán, ahol kereken egy évvel korábban életében először látott élőben egy LSTNAS futamot – megszerezte pályafutása első győzelmét is.
UPDATE (szeptember 9.):
A Lamborghini tájékoztatása szerint az autó átfogó vizsgálata, valamint az adatok kiértékelése alapján semmilyen jel nem utal arra, hogy a balesetet műszaki probléma okozta volna.
Sheena Monk sérüléseiről továbbra sem láttak napvilágot információk, a Wayne Taylor Racing azonban közzétett egy hivatalos sajtóközleményt a versenyzőnő saját szavaival:
“Még nem néztem vissza, hogy mi történt a tegnapi, Laguna Seca-i balesetemkor, de hihetetlen módon hálás vagyok a Lamborghini Super Trofeo biztonságáért és erős felépítéséért. Szeretnék köszönetet mondani a családomnak, az edzőmnek, Katherine Legge-nek, csapatomnak, a Wayne Taylor Racingnek, az IMSA-nek, a pályabíróknak, a mentőhelikopter legénységének és a Valley Medical Center elképesztő dolgozóinak, akik hatalmas segítséget nyújtottak nekem. Szintén szívből jövő hálámat fejezném ki a rajongóknak, amiért aggodalmukat fejezték ki a hogylétem iránt és gyors felépülést kívántak.“
képek: IMSA, Lamborghini Squadra Corse

“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough