Fernando Alonso elégedetten zárta első road pályás IndyCar-tesztjét
Tizenöt hónappal a lehengerlő Indy500-as bemutatkozása után a spanyol szupersztár végre az IndyCar jobbkanyarjaiból is ízelítőt kapott.
Az Andretti Autosport jóvoltából szeptember 5-én, szerdán Fernando Alonso először vihette pályára a széria univerzális aero kitjének road/street verziójával felvértezett autóját, méghozzá az alabamai Barber Motorsports Park 2.38 mérföld hosszú, 15 kanyarból álló vonalvezetésén.
A 2017-es Indianapolis 500-at megelőző, legelső ováltesztjével – amelyet világszerte követhettek nyomon a rajongók élő stream segítségével – ellentétben a mostani körözést a nyilvánosságtól teljesen elzártan, folyamatosan változó időjárási körülmények közepette rendezték meg.
Mindez azonban nem szegte a kedvét a kíváncsi szurkolók egy maroknyi, mindenre elszánta csapatának, akik nem voltak restek csak azért jegyet váltani a pálya múzeumába, hogy az ablakon kinézve esetleg elkaphassák Alonso egy-egy gyors körét.
A 37 éves pilóta az idei Indianapolis 500-on Carlos Munoz által vezetett #29 Dallara-Honda immár „roadosított” verziójának volánja mögé pattanhatott be, a felkészítő csapat tagjai pedig -beleértve a versenymérnök Ray Gosselint is – a Ryan Hunter-Reay nevéhez fűződő 28-as gép mellől lettek ideiglenesen szolgálatba állítva.
„Ez egy jó, szórakoztató nap volt” – nyilatkozta a spanyol a teszt után az IndyCar hivatalos oldalának adott rövidke interjújában. „Szeretek új autókat tesztelni, egy Indy-gépet kipróbálni road pályán pedig igazán különleges. Elég szerencsés voltam, hogy tesztelhettem esős, átmeneti és száraz körülmények között is, tehát összességében jó rálátást kaptam. Az idő kegyes volt hozzánk, egy kicsit szeles volt ugyan délután, de általánosságban véve egy pozitív napot zártunk.”
Alonso ezt megelőzően csak oválon ízlelhette meg az IndyCar-versenyzés világát.
Alonso akcióban
A 2017-es Indianapolis 500-ra, a McLaren/Honda/Andretti Autosport színeiben nevezett, a mezőnyben abszolút újoncnak számított pilóta gyorsan felvette a ritmust, a kvalifikáción bejutott a pole-ért küzdő Fast 9 szegmensbe, magán a legendás futamon pedig reális esélye volt a győzelemért való harcra is. Huszonegy körrel a vége előtt azonban autójában megadta magát a motor, így csak a huszonnegyedik helyen rangsorolták, a Május Hónap során mutatott teljesítményének köszönhetően viszont őt választotották meg az Indy 500 legjobb újoncának.
Ebből rögtön adta is magát a kérdés, hogy az ováltapaszatalata mellett immár egy road-teszttel is rendelkező versenyző tetszését melyik pályatípus nyerte el inkább.
„Az ösztöneim valószínűleg azt mondatják velem, hogy a road, mivel ehhez szoktam hozzá egész életemben. Ugyanakkor az Indy 500 elképesztő élmény volt, tehát a válasz 50-50. Tetszik, ahogyan az autó viselkedik roadon, de az oválokon való versenyzést is szeretem, hogyan időzítsük a szélárnyékban való haladást, a forgalmat, az előzési manőverek pedig szerintem egy kicsit könnyebbek oválon, tehát a pályán zajló akciók szempontjából imádtam az Indy 500-at.”
A legvalószínűbb forgatókönyv szerint a McLaren az Andretti Autosport partnereként valósíthatja meg dédelgetett, teljes szezonos IndyCar-programját.
A Forma 1-es karrierjére a 2018-as szezon végén pontot tevő Alonso az eredeti tervek szerint már tavaly nyáron kipróbálta volna Andrettiék gépét road vonalvezetésen, ahogyan idén is több potenciális dátum merült már fel, de egészen mostanáig egyik sem bizonyult megfelelőnek az érintett felek számára.
A spanyol korábban már többször is kihangsúlyozta, az új IndyCar-teszt még nem jelenti azt, hogy a jövő szezont tekintve elkötelezné magát az amerikai bajnokság felé. A körözést pusztán egy kedvező lehetőségként szemléli, mivel vérbeli versenyzőként igyekszik minden eshetőséget megragadni arra, hogy különféle autókat próbálhasson ki.
A barberi nap végén újból neki is szegezték a kérdést, miszerint továbbra is egy bakancslistás elemként tekint-e erre a tesztre az eltérő gépek megismerése és új tapasztalatok begyűjtésére irányuló törekvései céljából.
„Határozottan” – válaszolta Alonso. „Már tavaly is vártam erre. Volt néhány opcióm, hogy tesztelhessek roadon az Indy 500 után, de végül nem találtunk rá időt, idén viszont összejött és én örülök ennek. Szeretek a kormány mögött lenni, az autó nyilvánvalóan új volt számomra, új tapasztalatokat szereztem, rengeteg dolgot tanultam a csapattól, a mérnököktől, mindenkitől,szóval ez egy boldog nap volt.”
Arról egyelőre nincs információ, hogy Alonso részt vesz-e újabb IndyCar-teszten még ebben az évben.
képek: Andretti Autosport
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough