Alexander Rossi nyerte az IndyCar horrorbalesettel beárnyékolt, poconói futamát

Tűkön ülve vártuk, hogy véget érjen az IndyCar nyári szünete és az év utolsó négy versenyén teljes sebességgel pörögjön fel a bajnoki címért folyó hajrá. A sors azonban mindent felülírt.

 

UPDATE: Robert Wickenst az IndyCar és az SPM hivatalos tájékoztatása szerint mellkasi, gerinc- és végtagsérülésekkel kezelik, előreláthatólag operációra is sor kerül.

Bővebben: Súlyosan megsérült Robert Wickens

 

A Pocono Racewayen rendezett ABC Supply 500-nak már az első, szombati napja sem a tervek szerint alakult, miután eső miatt teljes egészében törölni kellett a második szabadedzést. Ez azt jelentette, hogy a mezőnynek mindössze egyetlen, egyórás gyakorlás jutott még a kvalifikáció előtt.

Az IndyCar közösségének azonban ekkor még fogalma sem volt arról, hogy alig huszonnégy órával később ismét olyasminek válnak a részesévé, amit soha, semmilyen körülmények között nem akarnak megtapasztalni. Különösen nem egy olyan helyen, aminek kapcsán Justin Wilson három évvel ezelőtti halála képében még mindig élénken él egy tragédia emléke.

A versenynek már a rajtja sem ment simán, miután rögtön a zöld zászlót követően Graham Rahal és Spencer Pigot összeakadtak, aminek révén az Ed Carpenter Racingnek vezető amerikai #21 Dallara-Chevyje megpördült életbe léptetve az első sárga zászlós szakaszt. Az incidens ellenére később mindkét autó képes volt visszatérni a pályára.

A percekkel később elrendelt restart után azonban bekövetkezett a katasztrófa.

Amint újra zöld utat kaptott a mezőny, a Schmidt Peterson Motorsports újonca, Robert Wickens és az Andretti Autosport veteránja, Ryan Hunter-Reay nyomban ádáz csatába kezdett a negyedik pozícióért.

A 2.5 mérföldes triovál 2-es kanyarjába érve azonban a kanadai gépének jobb-első kereke összeért amerikai ellenfele járművének bal-hátsó abroncsával, ez pedig elegendő volt ahhoz, hogy egy borzalmas láncreakciót indítson be.

A kontakt hatására Hunter-Reay megpördült és a falba csapódott. A másodperc tört része alatt lezajlott incidens során Wickensnek már sem helye, sem pedig ideje nem maradt arra, hogy korrigáljon és összeakadt RHR 28-as Dallara-Hondáját. Ez bőven elegendőnek bizonyult ahhoz, hogy a 29 éves pilóta által vezetett #6 Dallara-Honda a levegőbe emelkedjen, telibe kapja az ütközések energiáját elnyelni hivatott SAFER fal tetejét, onnan pedig újabb gellert kapva szó szerint ledarálja a pályát szegélyező kerítést.

 

A baleset során Hunter-Reayre legalább egy tucat őrangyal vigyázhatott, legalábbis abból kiindulva, hogy a felvételek alapján nem sokon múlt, hogy Wickens gépe ne csapódjon a sisakjának.

A kanadai azonban már nem volt ilyen szerencsés. Amint földet ért, az AMR Safety Team tagjai azonnal a segítségére siettek, majd miután nagyjából húsz perc után kiemelték az autója roncsaiból, mentőhelikopterrel egyenesen a helyi kórházba szállították.

A horrorbaleset láttán a rajongók egy emberként gondoltak a legrosszabbra, így némiképp megkönnyebbülést jelentett, amikor az IndyCar hivatalosan bejelentette, hogy Wickens tudatánál volt az autójából való kiemelése után. Bővebb információt ekkor még nem szolgáltattak az állapotát illetően, órákkal később is csak annyit közöltek, hogy sérülései “ortopédiai jellegűek”.

 

Talán RHR kapcsán nem is annyira légből kapott az az őrangyal-dolog?

 

A baleset után többen megcsúsztak, de egyiküknek sem esett baja. A legnagyobb aggodalom a májusi, spái 6 óráson történt bukásakor elszenvedett kettős lábtörésének utóhatásaival még mindig küzdő Pietro Fittipaldit, valamint az SMP másik pilótáját, a karját fájlaló James Hinchcliffe-et övezte, de végül egy, a pálya orvosi központjában végzett röntgenvizsgálat után mindketten megkapták az engedélyt a folytatásra.

Több, mint két óra piros zászlós szakasz után – amely alatt a szétszakadt kerítést javították – a mezőny újra megkapta a zöld jelzést.

A futam innentől fogva meglehetősen eseménytelenül alakult, amit jól példáz, hogy egyetlen egyszer sem volt szükség a pace car beküldésére.

Alexander Rossi a saját privát játszóterévé változtatta a Wickens-baleset miatt sötét felhőkkel beárnyékolt ABC Supply 500-at és a kereken 180 körön át az élen állva -az első helyet csak a pitkiállása idejére engedte ki a kezéből – magabiztosan húzta be idei harmadik, teljes eddigi IndyCar-karrierje ötödik győzelmét.

rossi_2.jpg

Bár a Team Penske ausztrálja hősiesen küzdött, végül be kellett érnie a második hellyel, 4.5 másodpercet kapva az Andretti Autosport-pilótától, míg a harmadikként Scott Dixon látta meg a kockás zászlót. A Chip Ganassi Racing klasszisának előnye azonban az összetett pontversenyben már csak 29 egységre apadt Rossival szemben.

Sébastien Bourdais még a piros zászlós szakasz végén arról panaszkodott, hogy látva megjavított kerítés minőségét, nem szívesen ül be ismét az autójába. De végül beült és nem is bánta meg, lévén a negyedik helyen vitte be a Dale Coyne Racing 18-as Dallara-Hondáját.

Az ötödikként, de már körhátrányban Josef Newgarden fejezte be a viadalt.

Az ABC Supply 500 legjobb újonca az Andretti Autosportot szolgáló Zach Veach lett, aki a hatodik pozíciónak örülhetett.

A hetedik helyet Marco Andretti szerezte meg, ezzel a 31 éves amerikai pályafutása 100. top 10-es eredményét ünnepelhette.

A legjobb tíz sorrendjét a Simon Pagenaud (Team Penske), Charlie Kimball (Carlin) és Ed Carpenter (Ed Carpenter Racing) nevével fémjelzett trió tette teljessé.

A versenybe vissza tudott csatlakozni a rajtbalesetben megforgott Spencer Pigot, de egyetlen kör után a sérült autója miatt mégis fel kellett adnia.

Hasonlóképpen idő előtt véget ért a nap Tony Kanaan számára, akit műszaki hiba vett ki a játszmából már a 16. körben.

Az IndyCar mezőnyének következő – villanyfényes! – bevetésére augusztus 25-én, a Gateway Motorsports Park 1.25 mérföldes oválján kerül sor.

 

Az ABC Supply 500 végeredménye:

pocono_1.JPG

hirdetés

hirdetés

Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében cookie-kat használ.
Elfogadom
Elutasítom
Privacy Policy