Alonso jövő hónapban már az IndyCarban tesztelhet

A jelek szerint a spanyol szupersztárnak már csak néhány hetet kell várnia arra, hogy kipróbálhassa a széria versenygépének road/street aero kittel felvértezett verzióját.

Igazi superspeedway-tempót vettek az események azt követően, hogy Fernando Alonso kedden bejelentette, 2019-ben már nem lesz tagja a Forma-1 mezőnyének.

A hír napvilágra kerülését követő órákban még azt találgattuk, vajon tényleg bevállalna-e egy teljes szezont az IndyCarban, egy nap múltán pedig az is kérdéses volt, hogy ha a válasz igen, mégis melyik csapat kötelékében landol a McLarennel, vagy akár anélkül.

Látszólag még a bajnokság vezérigazgatója, Mark Miles is sötétben tapogatózott, legalábbis erre lehetett következtetni abból, hogy állítása szerint a wokingiak döntéshozatalára legalább késő őszig várni kell.

Erre derült égből villámcsapásként, indianapolisi idő szerint szerda délután kiderült, hogy a 37 éves pilóta várhatóan már szeptemberben pályára viheti az Andretti Autosport egyik autóját.

A RACER információi alapján már korábban kijelöltek több dátumot is Alonso tesztje számára, amelyekből eddig egyetlen egy sem valósult meg. Az IndyCar szeptember másodikai, portlandi versenye után azonban a spanyol a tervek szerint végre volán mögé pattanhat, hogy első ízben szerezzen tapasztalatot az idén debütált univerzális aero kit road/street verziójával ellátott DW12 -vel.

A tesztre az AP hírügynökség értesülései alapján előreláthatólag szeptember 5-én kerül sor, helyszínként pedig a úz alabamai Barber Motorsports Park 2.38 mérföld hosszú, 15 kanyarból álló vonalvezetése szolgálhat majd.

Ezen létesítmény egyébkén megfelel az IndyCar által előzetesen támasztott követelménynek, miszerint Alonso csak olyan pályán ülhet autóba, amely már nem szerepel a hátralévő futamok között, elkerülvén, hogy a teszten szerzett adatokat a csapat felhasználhassa a bajnoki címért folyó harcban.

A hírek szerint egyelőre csak egy tesztről van szó, nem pedig aláírt szerződésről. A szeptemberi körözés célja mindössze annyi, hogy a spanyol megismerje az autót, ami segítséget nyújthat számára az átigazolással kapcsolatos, végső döntés meghozatalában.

2_3.jpg

Mindeközben egyre több jel mutat arra, hogy Andrettiék valóban meglépik a Harding Racinggel való frigyet. Ennek megvalúsulása esetén az AA könnyedén ki tudná terjeszteni a mostani, négyautós flottáját, helyet adva a McLarennel való közös programnak is.

Erre a forgatókönyvre mutat a RACER által megszellőztetett infó is, miszerint a Harding főhadiszállásaként szolgáló, az egykori Sarah Fisher Hartman Racing/CFH Racing társtulajdonosának, Wink Hartmannak birtokában lévő indianapolisi épület lehet az Andretti-McLaren csapat új otthona.

Az is egyre biztosabb továbbá, hogy a Zak Brown gárdájával való együttműködésben indítandó autó(k)ban nem Honda erőforrás fog dolgozni. Ennek oka, hogy a japán gyártó továbbra is neheztel a McLarenre a Forma-1-es fiaskók utáni éles, a nagy nyilvánosság előtt tett kritikák miatt.

A Harding Racing jelenleg a Chevrolet erőforrásait használja, ami jó alap lehet ahhoz, hogy az ő oldalukon kialakítandó, bizonyos mértékben autonóm Andretti-McLaren a csokornyakkendős márkával versenyezzen, miközben a nagy Andretti Autosport továbbra is maradhat a Honda kötelékében.

Egy biztos: Alonso lelkesedése töretlen és az sem érdekli, hogy az IndyCar naptárának legtöbb futamhelyszínét már korántsem az Indianapolis 500-at övezőt hájp és csillogás jellemzi.

Erről beszélt a Query and Schultz podcastben legutóbb Robin Miller is, felidézve a Zak Brownnal folytatott beszélgetését:

“Zak csak nevetett az egészen és annyit mondott: Együtt néztük az iowai versenyt és Fernando folyamatosan csak azt mondogatta: ‘Istenem, rövid pályán akarok versenyezni! Nézd a négy-öt autós csatákat!’ Őt a versenyzés érdekli, pénze az több van, mint amennyit te valaha el tudnál költeni.” 

 

 

 

További érdekességekért, információkért, naprakész hírekért az amerikai autóversenyzés világából kövesd az USAracing Facebook-oldalát:

USAracing

 

képek: IndyCar

hirdetés

hirdetés

Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében cookie-kat használ.
Elfogadom
Elutasítom
Privacy Policy