McLaren/Alonso saga: Az IndyCar közössége továbbra is a sötétben tapogatózik

A fél világ jelenleg azt találgatja, hogy vajon miként folytatódik Fernando Alonso pályafutása a Forma-1-ből való távozását követően. A legkézenfekvőbb célállomásnak az IndyCar számít, a széria azonban jelenleg is várakozó állásponton van a McLaren és a spanyol döntésének kimenetele kapcsán.

Az amerikai open-wheel szakág csúcskategóriája már egy jó ideje úgy várja a spanyolt és vele együtt a McLaren érkezését, mint a Messiást, amely újra ráirányíthatja a szériára a vágyott figyelmet globális szinten is, ennek révén pedig megteremthetné az alapot új befektetők, szponzorok és gyártók érkezéséhez.

A wokingi gárda idén júniusban rukkolt elő azzal, hogy 2019-ben már teljes szezonos csapatként csatlakoznának az IndyCarhoz, a hirtelen lelkesedés után viszont az elmúlt hetekben teljes homály vetült a projektre. Alonso F1-ből való kiszállása után azonban minden addiginál jobban fellángolt ismét a téma. Új fejleményeket azonban a széria vezérigazgatója, Mark Miles sem tudott mondani, mindössze annyit erősített meg, hogy a munkálatok folyamatosan zajlanak a háttérben és – ellentétben Michael Andretti korábbi nyilatkozataival – egyáltalán nincs megszabva Zak Brownék számára semmilyen határidő a döntés meghozatalára. Miles ugyanakkor reményét fejezte ki, hogy a McLaren október végére, vagy november elejére már világos bejelentést tesz.

Az idő azonban vészesen fogy és minél tovább húzzák a döntést, annál neccesebb lesz összehozni egy teljes programot 2019-re nézve.

A pontok helyett momentán kizárólag kérdőjeleket tartalmazó sztori kapcsán a RACER nem volt rest és alaposan körbejárta a témát, hogy adott esetben milyen lehetőségei vannak a McLarennek – na és persze Alonsónak – az IndyCarban.

“Nem akarom számszerűsíteni a McLaren és Fernando IndyCarhoz való csatlakozásának valószínűségét” – szögezte Zak Brown. “Az IndyCar már egy jó ideje terítéken van nálunk. Szeretjük azt a bajnokságot, Fernandónak a tripla korona megnyerése a nagy vágya és érdeklődést mutat annak irányába, hogy az IndyCarban versenyezzen.Úgy vélem, hogy [Alonso] most visszatekint a ragyogó F1-es karrierjére és átgondolja, hogy miként szeretne tovább lépni. Mi, [a McLaren] jelenleg tűélesen a Forma-1-re összpontosítunk, hogy a csapatot ismét versenyképessé tegyük. Rengeteg változtatást eszközöltünk, a nyári szünet továbbra is zajlik, tehát amikor újra visszatérünk a pályára, akkor már egy kicsit előrébb leszünk az F1-es terveink terén, így a figyelmünket átirányíthatjuk arra, hogy meghozzuk a döntésünket az IndyCarról.”

29_1.jpg

Egy biztos, a széria paddockja tárt karokkal várná őket.

“Biztos vagyok benne, hogy [Alonso] újra nekivág az Indy 500-nak” – jelentette ki az IndyCar veteránja, az idén már a huszonegyedik főkategóriás szezonját futó Tony Kanaan. “Akarná-e a teljes szezont teljesíteni? Nagyon remélem. Remek lenne a széria számára. Emlékezzünk csak arra a felbolydulásra, ami Nigel Mansell átigazolásakor alakult ki. Versenyzőként azt szeretném, ha boldog lenne. Én már voltam olyan helyzetben, amikor nem voltam boldog, egyáltalán nem szórakoztató és neki igazán nincs szüksége pénzre.”

Az Andretti Autosport sztárja, Ryan Hunter-Reay a 2017-es Indianapolis 500 erejéig már csapattársa lehetett a spanyolnak, de konkrétumot ő sem tudott mondani a jövő kapcsán.

“Kétségtelenül üdvözölném őt. Fogalmam sincs, hogy ez az egész dolog merre tart most, ahogyan arról sem, hogy McLaren hol áll. Nem tudom azt sem, hogy milyen összefüggésben van az Andretti Autosporttal. Rengeteg a találgatás most.”

A RACER szerette volna megszólaltatni magát Michael Andrettit is, de az éppen úton lévő csapatvezetőt nem tudták elérni.

A szaklap azonban felhívta arra a figyelmet, hogy a Honda japán anyacége továbbra is neheztel a McLarenre az F1-es motorjaikra 2016-2017-ben tett nyilvános kritikáik miatt, ezért nem mutatnak hajlandóságot arra, hogy anyagi támogatást, vagy újabb erőforrásokat biztosítsanak számukra. Ez azért lényeges, mert az Andretti Autosport a gyártó egyik zászlóshajójának számít és a hírek szerint még legalább további egy éven át szerződésben is állnak.

Brown június elején, az IndyCar detroiti duplafordulóján személyesen is jelen volt, ahol többek között a széria másik motorszállítójának, a Chevrolet-nek képviselőivel is találkozott.

“Természetesen beszéltünk Zakkel Detroitban, de semmit nem tudok megerősíteni, vagy bejelenteni jelenleg” – nyilatkozta a General Motors alelnöke, Jim Campbell. “Alonso egy hatalmas kincs lenne az IndyCar számára, ez nyilvánvaló. Amikor 2017-ben átjött olyan lökést adott a sportnak, amilyet még nem láttam. Nem érdekel, hogy milyen motort használ, ha az IndyCarba jön, mindannyian el leszünk ragadtatva.”

30_1.jpg

Az Andretti Autosporttal kapcsolatos legutóbbi hír szerint a gárda komolyan fontolgatja, hogy egyesíti erejét a Harding Racinggel, aminek eredményeként utóbbiak az AA szatellitcsapatává válhatnának. A Mike Harding nevéhez fűződő alakulat jelenleg Chevy erőforrást használ, az esetleges partnerkapcsolat pedig akár még azt is megengedhetné, hogy az ő autóik maradnának is a csokornyakkendős flottánál, az anyacsapat pedig továbbra is a Hondát szolgálná.

Ez a pletyka egyébként olyan erős, hogy néhány megbízhatónak tekinthető brazil lap már biztosra is veszi, hogy Alonso 2019-ben a Harding autójával versenyez majd a teljes idényben a McLaren, a Chevy és Andrettiék támogatásával.

Az utóbbi hetekben rengeteg spekulációt lehetett hallani/olvasni arról is, hogy a McLaren esetleg a Team Penske oldalán bukkan fel. A híresztelések annak ellenére is makacsul tartották magukat, hogy Roger Penske-ék már korábban kijelentették, nem óhajtják megosztani az erőforrásaikat egy olyan csapattal, amely néhány éven belül önállósodni készül, tehát teljes mértékben az ellenfelük lehet.

A RACER mindenesetre újfent, ezúttal specifikusan Alonso kapcsán megkereste a Kapitányt, aki egy rövid szöveges üzenetben csak annyit reagált erre, hogy nem mutatnak érdeklődést.

Potenciális jelöltként felmerülhet még a Chip Ganassi Racing is, amely néhány nappal ezelőtt jelentette be, hogy újabb három évre – egyes infók szerint ez valójában 1+2 év opciót takar – megállapodott Scott Dixonnal, aki egyébiránt korábban a McLaren radarján is szerepelt.

A jelek szerint azonban a csapattól az idei szezon végeztével, mindössze egy év után távozik Ed Jones, üresen hagyva a 10-es Dallara-Hondát.

“Ami azt illeti, nem tudom, Alonsónak megvan a száma, nyugodtan felhívhat” – válaszolta Ganassi arra a kérdésre, hogy a spanyol neve ott szerepel-e a jelöltek listáján. “Ugyanakkor nem vagyok biztos abban, hogy a McLaren és a Honda még mindig jóban van-e egymással. Ellenkező esetben én kiesnék a játékból.”

Összefügg-e, vagy sem, de Dixon azért tett egy elég sejtelmes nyilatkozatot a RACER-nek Alonso nagy bejelentése előtt egy nappal:

“Nagyon izgalmas dolgok következnek a csapatnál. Nem ismerem a határidőket és legfőképpen ez csak személyi érintettségű. Ez nem az én döntésem, hanem olyasvalami, amiről már tudnak egy ideje. Nem csak az IndyCarról van szó, hanem a NASCAR Cup és az IMSA GT oldalról is. Ha nem lennék lelkes, akkor nem is lennék a csapattal. Izgatott vagyok a gárda közeljövőre vonatkozó tervei miatt.”

Egy biztos, Alonso 2017-es indianapolisi kalandja során minden második híradás megemlítette, hogy nagyon, nagyon régen látták annyira felhőtlenül boldognak a spanyolt, mint abban a röpke három hétben. Nem meglepő: annyi év után először érezhette úgy, hogy egy olyan autó van alatta, amivel az élmezőnyben csatázhat akár a győzelemért is.

“Még mindig mosolygok, amikor arra gondolok, hogy miket mondott nekem Fernando az idei Monacói Nagydíj után” – idézte a RACER az F1-szakíró Nigel Roebuckot. “Azt mondta, ‘inkább Indyben kellett volna lennem ehelyett”, majd ezt követően tartott egy gyors sajtótájékoztatót és elindult a hotelszobája felé, hogy [az akkor kezdődő Indy 500 képében], idézem ‘megnézzen egy valódi versenyt’.

És végül, hogy még érdekesebbé tegyük a dolgot, az AP hírügynökség riportere, Jenna Fryer szerint Alonso szeptember 5-én állítólag tesztelni fog Barberen…..Andrettiékkel. Addig viszont még gyaníthatóan rengeteg víz és pletyka lefolyik majd a Mississippin.

 

  

 

 képek: IndyCar

hirdetés

hirdetés

Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében cookie-kat használ.
Elfogadom
Elutasítom
Privacy Policy