A mindent egy lapra feltevő Alexander Rossi szerezte meg a pole-t Mid-Ohión
Max Chilton pedig leszállította a Carlin eddigi legjobb kvalifikációs eredményét is.
Az utolsó pillanatban összerakott, szenzációs körének köszönhetően Alexander Rossi bezsebelte idei harmadik, összességében IndyCar-pályafutása negyedik rajtelsőségét.
Az Andretti Autosport 27-es számú Dallara-Hondáját terelgető amerikai mindössze egyetlen gyors kört vállalt be a kvalifikáció utolsó szegmensében, de egy pillanatra sem remegett meg a keze.
A kritikus pillanatokban Rossi 1:04.6802-es idővel repesztett körbe a Mid-Ohio Sports Car Course 2.258 mérföld hosszú, 13 kanyarból álló vonalvezetésén, több, mint két tizedet adva a másodikként rangsorolt Will Powernek.
„Kemény volt” – summázta a kvalifikációt az összetett harmadik helyén álló kaliforniai. „Mid-Ohión vezetni nem könnyű, de ezen a hétvégén egy igazán jó versenyautóval vagyok megáldva. Voltak már jó péntekjeink és rossz szombatjaink, szóval most csak a mai napra koncentráltunk és végül ez kifizetődő is lett.”
A háromszoros IndyCar-futamgyőztes mellől a pályafutása 200. főkategóriás futamára készülő Power várhatja a zöld zászlót, míg a második sorból a Ryan Hunter-Reay – Josef Newgarden páros indulhat.
Az időmérő harmadik szegmensének ötödik legjobb idejét Robert Wickens futotta a Schmidt-Peterson Motorsports 6-os számú Dallara-Hondájával, aki Max Chiltonnal osztozik a harmadik soron.
Utóbbi, idén már harmadik IndyCar-szezonját teljesítő brit versenyzőnek most először sikerült beverekednie magát a pole-ról döntő Fast6 szakaszba, amivel ráadásul csapata, a szériában ebben az évben debütált Carlin eddigi legjobb kvalifikációs eredményét is produkálta.
Chilton hatodik helye mérföldkő a Carlin számára
Nem mindenki lehetett azonban maradéktalanul boldog.
A csoportkörök legjobb 6-6 versenyzőjével lezajlott top 12-es szegmens legjobb idejét James Hinchcliffe futotta, a kanadai azonban az utolsó percben még bevállalt egy újabb gyors kört. Nem kellett volna. A 31 éves pilótának mindössze tíz másodperccel a szakasz leintése előtt ugyanis sikerült megtörnie a Schmidt-Peterson Motorsports 5-ös gépét, ami miatt előkerült a piros zászlót. A szabályok értelmében ez azt jelentette, hogy Hinchcliffe elbúcsúzhatott a két legjobb körétől, aminek következtében a biztos továbbjutás helyett a tizedik pozícióba esett vissza.
A balesetet nem csak a kanadai sínylette meg, hanem Graham Rahal és a 300. IndyCar-viadalára készülő Scott Dixon is, akiknek meg kellett szakítaniuk a köreiket, így lemaradtak a Fast 6-ről és be kellett érniük a hetedik, illetve kilencedik rajtpozícióval.
Hinchcliffe hibájából azonban egyvalakinek, név szerint Wickensnek mégis sikerült profitálnia. A 29 esztendős újonc csapattársa incidensét megelőzően még a biztos kieső, hetedik helyen tanyázott, a büntetés miatt viszont felugrott a már továbbjutást jelentő hatodikra.
Nem ez lesz pályafutása kedvenc időmérője a mezőny két franciájának, Simon Pagenaud-nak és Sébastien Bourdais-nak sem.
A Team Penske 2016-os bajnoka – aki ugyanebben az évben Mid-Ohión is győzni tudott – folyamatosan a tapadással küzdött és végül nem is tudta átverekedni magát a csoportköréből, aminek révén csak a tizenhetedikként rajtolhat vasárnap.
Ami Bourdais-t illeti, az ő kvalifikációja már a kivezető körén befejeződött, miután fékhiba miatt megcsúszott, majd a gumifalnak vágódott. A Dale Coyne Racing 18-as Hondáját vezető pilóta ezt követően visszatért a pitbe és már nem is hajtott ki többet a pályára, így csak az utolsó, huszonnegyedik helyet tudhatja magáénak.
Bourdais csapattársa, a World Endurance Championship májusi, spái versenyének kvalifikációján szerzett kettős lábtörését követően ezen a hétvégén visszatérő Pietro Fittipaldi a huszonkettedikként vághat neki a távnak.
A Honda Indy 200 magyar idő szerint vasárnap, kb. 21:30-kor kapja meg a zöld zászlót.
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough