Az IndyCar már jövőre visszatérhet Laguna Secára

Ha minden a tervek szerint alakul, az amerikai open-wheel szakág autói 2019-től ismét egymásnak feszülhetnek a világhíres Dugóhúzóban.

Július 17-én, kedden dönt a Monterey megyei tanács arról, hogy megadja-e a versenyrendezésre szóló engedélyt a széria számára.

A WeatherTech Raceway Laguna Seca illetékesei, valamint maga az IndyCar a messzemenőkig optimista a szavazás végkimenetelét illetően. Ezt mi sem mutatja jobban, mint, hogy a pálya máris kiírt egy nagyszabású, “szenzációs” sajtótájékoztatót a voksolást követő órákra, amelyen a széria anyacégének, a Hulman & Companynek vezérigazgatója, Mark Miles is tiszteletét teszi.

A Montereyben hatályos törvényeknek köszönhetően nyilvánosságra hozott dokumentumokra hivatkozva a RACER arról írt, hogy a szerződés első körben három évre, tehát 2021-ig szólna. Rendezési díj tekintetében a verseny évi 1.2 millió dollárt kóstálna, de csakis akkor, ha az IndyCar futamhétvégéje közvetlenül az IMSA WeatherTech SportsCar Championship előtt, vagy után egy héttel kerülne lebonyolításra. Ellenkező esetben ez az összeg 1.5 millió dollárra rúghat.

A tervezet szerint nem csak a főkategória – amely egyébként legalább kilenc órányi pályán töltött időt kér az autói számára – , de a nevelősorozatokat tömörítő Mazda Road to Indy (USF2000, Pro Mazda, Indy Lights) is a csomag részét képezné.

Mindemellett kiemelt hangsúly tevődik a road korszerűsítési munkálataira, amelyek elkerülhetetlenek ahhoz, hogy biztonságosan fogadni tudja az open-wheel gépeket. A munkálatokat – amelyek költségei teljes egészében Laguna Secát terhelik – legkésőbb a verseny dátuma előtt hatvan nappal teljesen be kell fejezni.

A pálya visszatérése azonban szinte teljes bizonyossággal egy másik jelenlegi létesítmény búcsúzását is jelentené.

A naptárban 2005 óta folyamatosan jelenlévő, 2015-től szezonzáróként, egyben bajnokavató versenyként funkcionáló Sonoma Raceway kevesebb, mint 200 kilométerre fekszik Laguna Secától. A pálya vezérigazgatója, Steve Page kijelentette, ha az IndyCar visszatér a Monterey-ben fekvő roadra, akkor ők nem szándékoznak meghosszabbítani az idén lejáró szerződésüket.

Page hozzátette, a futam minden évben veszteséges volt, de ennek ellenére is kitartottak a széria mellett. Az IndyCar a tárgyalásaik során időről időre bedobta Laguna Seca nevét, amire reagálva a sonomaiak ultimátum elé állították őket, vagy ők, vagy a monterey-i pálya. A kérdés végére most pont kerül.

Laguna Seca 1983-tól 2004-ig, az IndyCar/CART/Champ Car World Series érákon átívelve látta vendégül megszakítás nélkül az amerikai open-wheel ászait. Az eddigi utolsó itteni versenyt a 2004-es CCWS szezonban rendezték, az alacsony helyszíni nézőszám miatt azonban a következő évben már kapott helyet a menetrendben.

Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében cookie-kat használ.
Elfogadom
Elutasítom
Privacy Policy