Huszonöt örökbecsű idézet az amerikai versenypályákról

„Ha visszavonulok az autóversenyzéstől, akkor lehet megpróbálkozom a NASCAR-ral.”
Legyen szó csapatrádióról, a versenyzők bemutatásáról, vagy televíziós interjúkról, a pilóták száját gyakran igencsak csodálatos mondatok hagyják el. Az alábbiakban jöjjön ezek közül egy impozáns csokorra való.
1. Robby Gordon kissé dühös volt David Streeme-re a NASCAR Cup 2004-es, tavaszi talladegai futamán:
” Ha tömegbalesetet okoz, akkor a verseny után megkeresem és szétrúgom a s*ggét!”
2. „Az egyetlen, aki emlékszik arra, hogy ki lett a második, az az a srác, aki ott végzett” – Mario Andretti
3. Tony Stewart és csapatfőnökének, Mike Bugarewicz-nek mélyenszántó csevegése a NASCAR Cup 2016-os, bristoli futama alatt:
TS: Tudod Mike, rájöttem, hogy nem számít hol versenyzünk, a lelátók első tíz sorában soha nincs egy jó nő sem.
MB: Tony, karriered ezen pontján már nem lehetsz válogatós.
4. Marco Andretti már nagyon véget vetett volna a Conor Daly balesete után életbe lépett sárga zászlós szakasznak a 2017-es Indy 500-on:
„Mi tart ennyi ideig? Mit csinálnak ezek?? Újraaszfaltozzák az egész pályát??”
5. Tony Stewart kiakadása Danica Patrick irányába, aki nem csak a csapattársa, de az alkalmazottja is volt a Stewart-Haas Racingnél (2015, Richmond).
„Valaki tanítsa már meg annak a kib*szott 10-es autónak a sofőrjét, hogy hogyan kell itt forgalomban vezetni. Ha nem takarodik el az utamból, akkor bele fogom passzírozni a falba. Mit tehetne ellene? Az autó az enyém, azt csinálok vele, amit akarok. Ha összetörni támad kedvem, akkor azt teszem.”
6. Kyle Petty a 2007-es, sonomai Cup futam bemelegítő körén elmondott a csapatrádión egy imát, majd másodpercekkel később, a zöld zászló utáni csetepatében újra megszólalt:
„Hát ez meg mi a f*sz volt??????”
7.Alexander Rossi főnöke kérdésére válaszolva így jellemezte munkaeszközét a 2016-os Indy 500-on:
Bryan Herta: Milyen az autó?
Rossi: Szép.
Tényleg szép
8.Kevin Harvick eszmefutattása, miután Jimmie Johnson a 2010-es, fontanai versenyen megszerezte a 48. Cup győzelmét a Hendrick Motorsports 48-as Chevyjével.
„Nagyon jók, de emellett nagyon, nagyon szerencsések is. Jimmie jó barátom, de tagadhatatlan, hogy mekkora mázlista. Egy színarany lópatkó van mélyen az alfelében.”
9. Richard Petty a különböző pályatípusok kapcsán:
„Superspeedwayeken megtudod, hogy kié a legjobb motor. Rövid oválokon kiderül, hogy kié a legjobb kaszni. Dirt pályán pedig világosság válik, hogy ki a legjobb versenyző.„
10. Ricky Stenhouse Jr. hazafiasságáról tett tanúbizonyságot, amikor 2017-ben megnyerte a függetlenség napját megelőző vasárnap rendezett daytonai Coke Zero 400-at:
„Wow! Amerika! 1776! Bajnokok vagyunk!”
11. Tony Stewart 2009-ben, Fontanán:
„Tudom, hogy ezt a versenyt Pepsi 400-nak hívják, de a Coca-Cola akkor is sokkal finomabb.”
12. Kyle Busch közvetlenül azután, hogy Denny Hamlin autóstul beépítette őt a Charlotte Motor Speedway falába a 2010-es all-star futamon.
„Jobban teszitek, ha valaki távol tart engem Hamlintől ezután a rohadt verseny után. Esküszöm, meg fogom ölni azt a s*ggfejet. A miénk volt ez a futam, már szinte meg volt nyerve!”
13. Eddie Cheever megmondta a tutit:
„A pontok p*nciknak valók, én a győzelemért versenyzem.”
14. Kimi Räikkönen forróra sikeredett debütálása a NASCAR nemzeti másodosztályában, a Nationwide (ma: Xfinity) Seriesben (2011, Charlotte):
„Nem értem, hogy lehet ilyen meleg ebben az autóban. Még a s*ggem is ég benne”
15. Räikkönen ugyanitt, ugyenekkor:
„Miért ordibáltok velem ezen a kib*szott rádión?”
Räikkönen és a Nationwide, valamint a harmadosztálybeli NASCAR Trucks versenyre neki saját csapatánál autót biztosított Kyle Busch (2011)
16. Tony Kanaan önkritikát gyakorolt:
„Jó lenne még egyszer megnyerni az Indy 500-at, mert akkor az arcképemet rátehetnék a Borg Warner másik oldalára is, így a két orrom lehetne a trófea fogója.”
17. A közkedvelt televíziós személyiség, Bob Eubanks egy 2014-es interjúban a gyerekeiről faggatta Matt Kenseth-et:
BE: Melyik az a NASCAR-versenyző, akivel nem engednéd randizni a lányaidat?
MK: Danica.
18. Az egyetlen és örök Dale Earnhardt Sr. 2000-ben sütötte el az évszázad motorsport-idézetét:
“Hallom, hogy egyes versenyzők azt mondogatják ‘túl gyorsan megyünk Charlotte-on, túl gyorsan megyünk Daytonán’ meg ilyenek. Szóval én azt üzenem nekik, hogy takarodjanak haza. Ha nem vagy igazi autóversenyző, akkor maradj otthon. Ne gyere ide és nyavalyogj, hogy túl nagy a sebesség. A pokolba is, inkább ülj a kanapén. Takarodj kifelé az autóból, ha tollas a lábad és a se*gged. Ha annyira félsz, akkor rakj egy kerozinos kannát a bokáid közé is, nehogy megjelenjenek a hangyák és felzabálják a cukorkából álló hátsódat”
19. Max Chilton csapatrádiója, miután Helio Castroneves elment mellette a 2017-es Indianapolis 500-on:
MC: Helio megelőzött.
Csapat: Hát akkor előzd vissza.
20. Al Unser Sr. a hatvanas években végrehajtotta a tökéletes NASCAR roastot:
„Ha visszavonulok az autóversenyzéstől, akkor lehet megpróbálkozom a NASCAR-ral.”
21. Tony Stewart, miközben a vezető pozícióért üldözte Kevin Harvickot a NASCAR Cup 2007-es Brickyard 400-án:
„Gyere csak cicus, cicus, van itt valami a számodra!”
22. Brad Keselowski a NASCAR Cup 2010-es, bristoli futama előtti versenyzői bemutatkozás során nem tudta kihagyni ellenfelét, a széria ügyeletes rosszfiúját sem.
„Brad Keselowski vagyok, a Penske Racing Dodge-ának versenyzője. Kyle Busch egy s*gg!”
23. AJ Foyt az 1975-ös, poconói USAC Championship Car (mai IndyCar őse) futam előtt az alábbi választ adta arra a kérdésre, hogy milyen stratégiával vág neki a távnak.
„Az élre kell kerülnöm, aztán ott is maradni.”
24. A legőszintébb, egyben legelkeseredettebb rádióbeszélgetések egyike a 2009-es Brickyard 400-on hangzott el. Juan Pablo Montoya abszolút dominanciát mutatott és minden esélye megvolt arra, hogy az Indy 500 után a NASCAR Cup ikonikus futamát is megnyerje az Indianapolis Motor Speedwayen. 116 körön át tartó vezetés után azonban a versenybírák áthajtásos büntetést róttak ki rá, mondván a pitben túllépte a sebességhatárt. A győzelmet ezután Jimmie Johnson húzta be, Montoya pedig csak a tizenegyedik lett.
A szankció után a csalódott kolumbiai és az Earnhardt Ganassi Racing általa vezetett 42-es Chevyjének csapatfőnöke, Brian Pattie között az alábbi párbeszéd zajlott le:
JPM: Remélem Mike Helton (a NASCAR elnöke) hallgat most. Engem ma kiraboltak.
Pattie: Oké haver, nyugodj meg. [A versenyirányítás] tényleg hall bennünket.
JPM: Már korábban is kiraboltak, megszívattak, de ma a NASCAR-nak sikerült még saját magukat is túlszárnyalni…. Miért követnék el gyorshajtást öt másodperces vezetés mellett??? Ez egyszerűen hülyeség.
[néhány perccel később, a verseny harmadik sárga zászlós szakasza alatt]
JPM: Mindjárt leparkolom ez az autót. Elegem van.
Pattie: Ne csináld, nem csak rólad van szó…. A csapat műhelyében kétszáz ember dolgozik, gondolj rájuk is.
JPM: Brian France [a NASCAR elnöke] azt mondta, hogy versenyezzünk keményen….
Pattie: Ezt most be kell fejezned…Csak még rosszabbá teszed az egészet.
JPM: Köszönöm szépen NASCAR, hogy elcsesztétek a napomat.
25. A tragikus balesetekről kérdezel engem? Nos, ha otthon dolgozom a farmomon és leesek a traktorról, majd az átmegy rajtam, akkor tragikus balesetről beszélhetünk. Ha viszont versenyautóban halok meg, akkor ilyen az élet. Aközben halok meg, hogy azt csinálom, amit imádok” – Dale Earnhardt Sr.
>>>>> Ha további ritka és érdekes fejezeteket olvasnál az amerikai motorsport történelméből, akkor ajánlom a blog jobb oldali „Sztorik” menüpontját.
képek: NASCAR, IndyCar

“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough