Elsöprő Newgarden-győzelmet és egy őrült rajongót hozott az IndyCar Road America-i futama
Nulla sárga zászlóval és mindössze egyetlen kiesővel zárult széria a KOHLER GP-je, a verseny legizgalmasabb, egyben legbizarrabb jelenetét pedig a dobogós ceremónia szolgáltatta.
2014 óta nézve mindössze negyedik alkalommal fordult elő az IndyCarban, hogy a komplett távot zöld jelzés alatt teljesítette a mezőny, ami pedig csak még érdekesebbé teszi ezt a statisztikát az az, hogy ezen futamok kivétel nélkül a Team Penske győzelmét hozták. 2016-ban, Long Beach-en Simon Pagenaud, 2017-ben az Indy GP-n Will Power, majd négy hónappal később, Sonomán újfent a francia diadalmaskodott, most pedig Road Americán Josef Newgardenen volt a sor, hogy szállítsa a sikert.
A regnáló bajnok lényegében megsemmisítő vereséget mért ellenfeleire.
A pole-ból indulva összesen 53 kör erejéig vezette a versenyt, az elsőséget pedig mindössze két kör erejéig engedte ki a kezéből, amikor a pitkiállását teljesítette.
A 27 éves amerikai a kockás zászló pillanatában 3.3759 másodpercet adott a másodikként célba ért Ryan Hunter-Reaynek, aminek révén idei harmadik, egyben IndyCar-pályafutása tizedik győzelmét aratta. Csapatszinten mindez a Team Penske 202. diadalát jelentette az amerikai open-wheel szakág csúcsán.
„Nagyon meg akartam már nyerni ezt a versenyt” – nyilatkozta Newgarden, aki mindeddig egy nyolcadik és egy második helyet tudhatott magáénak a 4.014 mérföld hosszú, 14 kanyarból álló wisconsini roadon. „Az autó egész hétvégén egy rakéta volt, ugyanakkor mégsem ment annyira könnyen [a győzelem]. Ryan nagyon gyors volt és azzal is tisztában voltam, hogy ott van mögötte Dixon is, szóval a teljes futam során dolgoznunk kellett. Tudtam, hogy mit kell tennem, de mégis kemény meló volt. Ryan igazán hajtott engem. Jó érzés, hogy meglett a győzelem.”
Az Andretti Autosport 28-as Dallara-Hondáját vezető amerikai minden tőle telhetőt megtett annak érdekében, hogy befogja honfitársát, itt-ott sikerült is jelentősen csökkentenie az előnyét, de végül mindez nem bizonyult elegendőnek.
„Le a kalappal Josef előtt” – méltatta ellenfelét Hunter-Reay. „Száztíz százalékot beleadtam, de ez sem lett elég, egyszerűen nem volt ellenszerünk ellene.”
A KOHLER GP dobogósai
„Ezüstérmes” befutója által RHR az idei nyolcadik (tíz eltelt versenyből), egyben zsinórban az ötödik top 5-ös befutóját produkálta, aminek köszönhetően az összetett tabella második pozíciójába jött fel holtversenyben csapattársával, Alexander Rossival.
A harmadikként a Chip Ganassi Racing klasszisa, Scott Dixon végzett, aki ezzel tovább növelte előnyét a bajnoki pontverseny élén.
A futamon látott „izgalmak” mértékét jól szemlélteti, hogy a nap legérdekesebb pillanatát a győzelmi ceremónia szolgáltatta.
Történt ugyanis, hogy az ünnepélyes díjátadót követő pezsgőzés során Newgarden szokásához híven lerohant a pódiumról egyenesen a csapatának tagjaihoz és nagy elánnal elkezdte rájuk zúdítani a buborékos nedüt. Ekkor azonban váratlanul felbukkant egy szemmel láthatóan nagyon lelkes szurkoló és széttartott karokkal egyenesen a győztes felé sétált, hogy megölelje. Newgarden közismerten rendes srác hírében áll, így nem meglepő módon viszonozta is a váratlan gesztust.
A hölgynek azonban ez sem volt elég és konkrétan kivette Josef kezéből az üveget, majd megpróbálta lefröcskölni vele rajongása tárgyát, de nem sok sikerrel járt, mivel már alig tartalmazott pezsgőt. A nő ezután elballagott a helyszínről, Newgarden pedig így nyilatkozott az eset kapcsán:
„Valaki elvette az üveget és el is kezdte locsolni rám a pezsgőt. Ilyesmi megtörténik, én azt mondom, számítanod kell a váratlan szituációkra a Victory Lane-en is.”
MUST WATCH�️ #INDYCAR fans know how to celebrate a win! ��
cc: @josefnewgarden #INDYCAR // #KOHLERGP pic.twitter.com/2A3SxjjBYO
— IndyCar Series (@IndyCar) 2018. június 24.
A KOHLER GP negyedik pozíciójában Takuma Sato vitte célba az RLL Racing #30 Dallara-Hondáját, a top 5 sorrendjét pedig a Schmidt Peterson Motorsports autóját terelgető Robert Wickens tette teljessé, aki ezzel a verseny legjobb újonca is lett.
Ahogyan azonban az lenni szokott, ennek a viadalnak is megvoltak a maga nagy vesztesei.
A Május Hónapban az Indy GP-n, majd az Indianapolis 500-on aratott győzelmével taroló Will Power futama motorhiba következtében már a rajt után véget ért. Bár a Team Penske 12-es Dallara-Chevyjének szerelőcsapata igyekezett újra versenyképes állapotba hozni a gépet, erőfeszítéseiket azonban nem koronázta siker. A kvalifikáción a második helyet megszerzett ausztrál egy próbakör erejéig visszatért ugyan a pályára, de ezt követően végleg kiállni kényszerült, a végeredményt mutató listán pedig be kellett érnie az utolsó, azaz huszonharmadik pozícióval
Hasonlóképpen nem volt jó napja Sébastien Bourdais-nak sem. A Dale Coyne Racing hatodikként startolt franciájának dolgát már a verseny korai szakaszában váltóproblémák nehezítették és végül csak a tizenharmadikként zárt
Alexander Rossi a KOHLER Grand Prix-n sem hazudtolta meg önmagát és kemény manőverekkel harcolt a pozíciókért, eltökéltségének pedig először Wickens, majd Sato is némiképp kárát látta, miután az amerikai mindkettőjüket kitessékelte a pálya mellé. Az események láttán sokan azonnal büntetésért kiáltottak, az IndyCar versenybírái azonban semmi kivetnivalót nem találtak bennük.
A – legalábbis a kanadai, valamint a japán rajongói szerint – karma viszont a futam második felében utolérte Rossit az autó bal-első részét (a cikk írásának pillanatában még pontosan nem definiált) érintő meghibásodás képében. Ennek következtében az amerikainak be kellett iktatnia egy rendkívüli pitkiállást és így a potenciális dobogó helyett végül csak a tizenhatodikként látta meg a kockás zászlót.
Az IndyCar bemutatkozását ezen a viadalon megejtett, mexikói Alfonso Celis Jr. egy kör hátrányban, a huszadikként ért célba a Juncos Racing 32-es Dallara-Chevyjével.
A motorszállítókat tekintve a Chevrolet ugyan behúzta a győzelmet, a top 10-ben azonban mégis Honda-fölény uralkodott, miután a japán gyökerű márka hét autóval is képviseltette magát a felsőházban.
Végezetül pedig egy, Road Americához kapcsolódó hír: bejelentésre került, hogy a pálya további három szezonra meghosszabbította a szerződését az IndyCarral. Mindenképpen pozitív fejlemény ez, pláne azt követően, hogy néhány nappal ezelőtt hivatalossá vált az arizonai ISM Raceway kiesése a jövő évi naptárból.
Az IndyCar mezőnye legközelebb július 8-án, az Iowa Speedway 0.875 mérföldes oválján csap össze.

“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough