HIVATALOS: Újabb versenypályától búcsúzik az IndyCar

HIVATALOS: Újabb versenypályától búcsúzik az IndyCar

Bár a széria 2019-es naptárának leleplezése a legjobb esetben is csak kora őszre várható, egy jelenlegi helyszín azonban már biztosra vehetően nem fogja annak részét képezni.

Az amerikai sajtóban hetek óta keringtek pletykák arról, hogy az arizonai ISM Raceway a következő szezonban már nem kívánja fogadni az IndyCar mezőnyét.

Nos, ezen találgatások végére most pont is került, miután a létesítmény június 22-én késő este hivatalos sajtóközleményben bejelentette, hogy nem hosszabbítják meg a szériával idén lejáró szerződésüket.

Az egymérföldes ovál lényegében maga az élő IndyCar-történelem. Az amerikai open-wheel szakág már rögtön a pálya megnyitásának évében, 1964-ben képviseltette itt magát és maradt is a USAC/CART/IRL érákon átívelve egészen 2005-ig, közben olyan legendák győzelmeinek otthont adva, mint pl. Mario Andretti, Al Unser, Bobby Unser, Johnny Rutherford, A.J. Foyt, vagy éppen Rick Mears.

Az ikonikus ovál tíz év hiátus után, 2016-ban került be újra a bajnokság vérkeringésébe, a várt siker azonban finoman szólva is elmaradt.

A versenyek – különösen az első két esztendőben – unalomba fulladtak, mindennek fejébe pedig a helyszíni nézőszám is kritikán alulinak bizonyult.

Az IndyCar és az ISM Raceway egyaránt próbálta menteni a helyzetet, aminek részeként a 2017-es futamot az előző évihez képest néhány héttel el is tolták, hogy az új, április végi dátum által elkerüljék az időpontütközést az NCAA divízió 1-es férfi kosárlabda bajnokság Final Fourjával.

A lelátókon ülők lélekszámán azonban ez mit sem segített, sőt, még kevesebben látogattak ki a versenyre, mint egy évvel korábban.

A helyzet 2018-ra sem javult, az elkerülhetetlen pedig bekövetkezett.

„Az IndyCar élvezte a versenyzést az ISM Racewayen, a helyszíni nézőszám azonban az elmúlt három évben kiábrándító volt annak ellenére is, hogy mindkét oldal jelentős befektetéseket tett” – áll a széria közleményében. „A pálya elnöke, Bryan Sperber és csapata lenyűgöző partnernek bizonyultak és egy gyönyörű létesítményt fejlesztenek. Az IndyCar újra kapcsolatba fog lépni velük, amint a feltételek mindkét fél számára megfelelőek lesznek. Mindeközben az IndyCar már előre tekint annak irányába, hogy egy fantasztikus versenynaptárat alkosson 2019-re.”

Sperber ennek kapcsán maga is úgy nyilatkozott, hogy egyelőre csak „szünetet tartanak” és a jövőben újra megvizsgálják a partnerkapcsolat folytatásának lehetőségét.

Az ISM Raceway a NASCAR-érdekeltségű International Speedway Corporation (ISC) tulajdonát képezi, a hírek szerint pedig az IndyCar egy szintén az ehhez a szervezethez tartozó pályával szeretné pótolni az arizonai ovált, aminek érdekében jelenleg is zajlanak a tárgyalások.

Az ISM égisze alá olyan, az IndyCarban korábban már megfordult létesítmények tartoznak, mint pl. a Richmond Raceway, a Chicagoland Speedway, a Michigan International Speedway, a Kansas Speedway, a Homestead-Miami Speedway, valamint a naptárból 2015 után távozott fontanai Auto Club Speedway, valamint az elkaszált bostoni futam pótlásaként a naptárba 2016-ban visszatért, ámde 2017 után újfent búcsúzott Watkins Glen International is.

 

 

kép: IndyCar