A McLaren megkörnyékezte Scott Dixont?



Fernando vagy Scott? Scott vagy Fernando??

Bár még alig léptünk be a 2018-as IndyCar szezon második felébe, az amerikai sajtó máris a bajnokság következő évétől hangos.

Az érdeklődés központjában természetesen a McLaren tervezett programja áll és könnyedén előfordulhat, hogy a “csomag’ rész-,vagy akár teljes munkaidőben magában foglalhatja a Triple Crown utolsó pillérére, az Indianapolis 500 győzelemre hajtó Fernando Alonsót.

Vagy mégsem.

A mindig jól értesült RACER ugyanis legutóbb arról számolt be, hogy a McLaren megkörnyékezte az IndyCar jelenlegi mezőnyének legjobb versenyzőjeként számon tartott Scott Dixont. A 37 éves új-zélandi nem csak tapasztalatával és impozáns eredménylistájával illene bele a formálódó tengerentúli projektbe, hanem a származásával is, lévén a csapat alapítójának, a néhai Bruce McLarennek a honfitársa.

A Dixon-McLaren pletyka tavasszal bukkant fel először, amikor a négyszeres bajnok és egyszeres Indy 500 győztes sztár még csak egy dobogós helyezést sem tudott felmutatni a szezonban.

Azóta azonban sok víz lefolyt a Dunán, az új-zélandi ez elmúlt négy futamból hármat a top3-ban zárt, ebből a detroiti első viadalon, majd egy hét múlva Texasban egyenesen nyerni tudott és jelenleg vezeti az összetett pontversenyt, aminek révén reális lehetőséggé vált az ötödik titulus megszerzése.

A kérdés azonban, hogy mit szeretne Dixon, aki a széria leghűségesebb pilótájának számít annak köszönhetően, hogy immár a tizennyolcadik szezonját teljesíti a Chip Ganassi Racing kötelékében.

Ebből adódóan jogosan merülhet fel a kérdés, hogy egy ennyire hosszú és sikerekben gazdag közös pályafutás végére pontot akarna-e tenni azzal, hogy átigazol a bajnokságba az Andretti Autosport, vagy esetleg az RLL Racing partnereként belépő McLarenhez, ezzel kvázi egy második karriert kezdve, továbbá hozzájárulva a patinás alakulat amerikai térhódításának alapozásához.

sd.JPG

A RACER belső forrásaitól úgy értesült, hogy a McLaren IndyCar-programja biztosan megvalósul, a levegőben lógó kérdéseket a partnercsapat, valamint a versenyző kiléte jelenti.

Zak Brown az utóbbi hónapokban több tárgyalást is lefolytatott mind a Chevrolet, mind pedig a Honda képviselőivel és a napvilágra került információik szerint utóbbiaknak áll a zászló, ami azért valljuk be nem számít akkora hírnek, lévén a potenciális leendő partnerként kezelt Andretti Autosport és RLL Racing is a japán gyökerű motorgyártó kuncsaftja.

A Honda ráadásul a 2017-es Indy 500 programhoz hasonlóan ezúttal is hajlandó olyan mértékű vállalati támogatást nyújtani a McLarennek, amiből a működési költség jelentős részét, továbbá egy kimagasló versenyző fizetését is fedezni tudnák.

A madarak azonban arról is csiripelnek, hogy ez a bizonyos pilóta korántsem biztos, hogy Alonso lehet, mivel a Honda enyhén szólva is berágott rá, amiért az elmúlt három évben sorozatosan becsmérelte (tegyük hozzá, jogosan) a márkát az erőforrásaik miatt. Ennek következtében a japánok nem mutatnak túl nagy hajlandóságot annak irányába, hogy finanszírozzák a spanyol teljes szezonos IndyCar-ba történő átigazolását.

Alonso Indy 500-ra történő visszatérése a Triple Crown beteljesítése céljából szinte biztosra vehető, egy full idény azonban egyelőre erősen kérdéses. Nem kizárt, de rengeteg faktor együttállása szükséges hozzá, ennek pedig a pénz csak egy – nem elhanyagolható – elemét képezi.

A McLaren azonban még mindig tudna hová nyúlni némi zöldhasúért. Május közepén jelentették be ugyebár hivatalosan, hogy a milliárdos kanadai üzletember, Michael Latifi – akinek fia, Nicholas jelenleg az F2-ben versenyez – 270 millió dollárt fektetett be a wokingi gárdába, aminek egy részét az IndyCar programra különítették el. Mindez azonban még korántsem jelenti azt, hogy ez a pénzmennyiség elegendő – vagy egyáltalán elérhető – lehet Alonso teljes szezonos indításának céljára.

Dixon – aki Texasban főkategóriás pályafutása 100. dobogós helyezését, ebből 43. győzelmét aratta, amivel az örökranglista harmadik helyére jött fel –  közismerten a Honda egyik nagy kedvencének számít, az pedig a cég szempontjából lényegtelen, hogy a CGR, vagy a McLaren égisze alatt képviseli-e őket. A McLaren pedig csak nyerne a klasszis pilóta hatalmas tehetségével és felbecsülhetetlen értékű tapasztalatával, amit bizonyítottan utcai, épített és oválpályákon is képes bármikor győzelemre váltani.

Érdekes további eleme még a történetnek, hogy a pletykák szerint Dixon nemrég látogatást tett Andrettiéknél

Egy biztos, az utóbbi évek legizgalmasabb “silly seasonje” előtt állunk… sőt, már most nyakig benne vagyunk.

Szerinted ki lesz a McLaren teljes szezonos IndyCar-versenyzője?

 

Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében cookie-kat használ.
Elfogadom
Elutasítom
Privacy Policy