Newgarden szerezte meg a pole-t a texasi pokolban

Newgarden szerezte meg a pole-t a texasi pokolban

Totális Team Penske offenzívát hozott a DXC Technology 600 kvalifikációja.

Nem éppen kellemes körülmények fogadták az IndyCar csipetcsapatát a Texas Motor Speedwayen. Csütörtök este olyan vihar csapott le a pályának otthont adó Fort Worth-re, amekkorát még a helyiek is régen pipáltak, péntekre pedig újult erővel tért vissza a térséget hetek óta sújtó hőség.

A délután három órára kiírt kvalifikáción a levegő hőmérséklete már meghaladt a 37 C-ot, a 1.5 mérföldes ovál katlanjában pedig a hőmérő higanyszála még ennél is jóval feljebb kúszott.

A pokoli forróság azonban nem gátolta meg Josef Newgardent abban, hogy a komplett mezőnyt elverve, 220.613 mph-s kétkörös átlaga révén magabiztosan húzza be a DXC Technology 600 névre hallgató viadal pole-ját.

Ezen siker révén a regnáló bajnok idei második, teljes IndyCar pályafutását tekintve pedig negyedik – ebből a Team Penske színeiben a harmadik – rajtelsőségét ünnepelhette.

A mostani bravúr egyben azt is jelentette, hogy Newgarden karrierje során először várhatja a startot jelző zöld zászlót az élről 1.5 mérföldes oválon.

„Nagyon meleg van, nem hiszem, hogy látunk olyan embert a pályán, akiről nem szakad a víz”– nyilatkozta a 27 éves pilóta. „Ez a pole egy nagy lökés a csapat számára, amikor az első három helyen végeznek az autóink, az megmutatja, milyen remek emberek is dolgoznak itt. Az érdem a Team Penske-é, valamint a Chevy-é, akik szintén nagy szerepet játszottak abban, hogy megszereztük a pole-t. Szerintem visszatérhetünk a Victoy Lane-re.”

A második helyet 220.311 mph-s átlaggal a Roger Penske 22-es számmal fémjelzett Dallara-Chevyjét terelgető Simon Pagenaud szerezte meg, aki ezzel az első sorból, csapattársa mellől iramodhat neki a 248 körös futamnak.

rw.JPG

Wickens Texasban is elkapta a fonalat 

 

A kvalifikáció során kizárólag a Team Penske triója volt képes 220 mph feletti átlagot produkálni, amit jól mutat, hogy a harmadikként zárt friss Indy 500 győztes Will Power 220.194 mph-ja után a negyedik legjobb két kört autózó Robert Wickens neve mellett is már csak 219.561 mph szerepel.

A Schmidt Peterson Motorsports kanadai szupertehetsége a hétvége első edzését még holtversenyben zárta az élen Tony Kanaan-nal, a második sor azonban még így is több, mint nagyszerű eredmény, lévén a 29 éves pilóta csak most debütál 1.5 mérföld hosszúságú oválpályán.

Az ötödik legjobb átlagot a Dale Coyne Racinges Sébastien Bourdais futotta, mellőle pedig a már említett, az AJ Foyt Racinget képviselő Kanaan készülődhet magyar idő szerint vasárnap hajnalban.

A múlt hétvégi, detroiti duplafordulón diadalmaskodott Scott Dixon és Ryan Hunter-Reay a hetedik, illetve a tizedik pozíciókat csípte el. Kettejük közé Takuma Satónak és Alexander Rossinak sikerült befurakodnia.

A 2017-es texasi versenyen pályafutása első – és eddig egyetlen – pole-ját megkaparintott Charlie Kimball a tizenkettedik kétkörös átlagot hozta az IndyCar-újonc Carlin csapat nagy megelégedésére.

Nem az előzetes várakozásai szerint alakult azonban a kvalifikáció a két héttel ezelőtti Indy 500 rajtelsője, Ed Carpenter számára, aki csak a tizennegyedik helyre tudta feltornászni a saját tulajdonában lévő, 20-as számú Dallara-Chevyt.

Hasonlóképpen nem lehet boldog James Hinchcliffe sem, akinek mindössze a tizenötödik pozícióra futotta. A 31 éves, idén már nyolcadik IndyCar szezonját teljesítő versenyzőnek emellett azt is le kell nyelnie, hogy újonc csapattársa, Wickens az eddigi kilenc időmérőből hatszor is legyőzte őt, ebből az utóbbi öt helyszínen – beleértve az Indy 500-at is, amire Hinch kvalifikálni sem tudta magát – zsinórban. 

A pénteki nap legnagyobb hírét a Rahal Letterman Lanigan Racing szolgáltatta, akik bejelentették, hogy újabb öt évre meghosszabbították Graham Rahal szerződését. A 2016-os texasi verseny győztesének a mostani időmérő viszont nem hozott szerencsét és csak a huszadik helyről várhatja a rajtot.

A DXC Technology 600 magyar idő szerint vasárnap hajnalban, 2:45 perckor kapja meg a zöld zászlót.

 

dxc.JPG