Honda vagy Chevy? – A McLaren egyelőre mindenre nyitott az IndyCar kapcsán

Honda vagy Chevy? – A McLaren egyelőre mindenre nyitott az IndyCar kapcsán

A wokingi gárda ledobta a bombát: világklasszis versenyzőt hoznának a szériába.

A McLaren vezérigazgatója, Zak Brown, a gárda frissen kinevezett tanácsadója, Gil de Ferran, valamint a sportigazgató Eric Boullier ígéretükhöz hűen személyesen tették tiszteletüket az IndyCar detroiti duplafordulóján, hogy az alakulat tervezett belépéséről tárgyaljanak.

Sajtóértesülések szerint a három szakember számos csapattulajdonossal, továbbá a bajnokságban jelenlévő két motorszállító, a Chevrolet és a Honda képviselőivel is megbeszéléseket folytatott, konkrétumokról azonban egyelőre nem esett szó.

„Továbbra is vizsgáljuk a lehetőségeinket” – mondta röviden az Autoweeknek Brown. „Még mindig a felderítő szakaszban vagyunk.”

A patinás csapat már az Andretti Autosporttal közösen teljesített, 2017-es Indianapolis 500 idején nyomatékosította, hogy a jövőben a teljes szezonos IndyCar szereplés sem zárható ki a részükről. Akkoriban még több éves távlatokba helyezték a projekt megvalósulásának esélyeit, az utóbbi egy hónapban azonban igencsak felgyorsultak az események és most már nem kisebb dologról van szó, mint a mezőnyhöz való 2019-es csatlakozásról.

A McLaren már a május 12-ei, az Indianapolis Motor Speedway roadján rendezett IndyCar Grand Prix-re is delegálta néhány tisztviselőjét, akik a hírek alapján Andrettiék mellett a Rahal Letterman Lanigan Racinggel is tárgyaltak. Az amerikai sajtó szerint pedig szándékaik komolyságát mi sem jelzi jobban, mint, hogy alig három héttel később, Detroitban már maga a nagyfőnök is megjelent a széria paddockjában.

Bár Brown folyamatosan csak azt hangoztatta, hogy egyelőre mindössze puhatolózás zajlik a részükről, az Autoweek szemfüles riportereinek azonban mégis sikerült néhány eléggé érdekes információt összeszedni az egyelőre – legalábbis a nyilvánosság számára – elméleti síkon létező programról.

A McLaren a tavalyi Indy 500-at Honda motorral teljesítette – amellyel akkoriban a Forma 1-ben is versenyeztek -, Brown azonban gyorsan leszögezte, hogy ez még nem jelent semmit a majdani, teljes szezonos szereplésükre nézve.

„Nagyon érdeklődünk a Chevrolet és a Honda iránt egyaránt” – mondta a szakember. „Miközben vizsgáljuk a lehetőségeinket, meghallgatjuk mindkét oldalt is.”

fama.JPG

Az Autoweek birtokába jutott infók szerint Brown az IndyCar paddock több, magas rangú képviselőjének is elhintette, hogy a McLaren egy „világklasszis” versenyzőt vinne a szériába.

Bár a történetben konkrétan nem merült fel a neve, mindenki tudja, hogy ez a jelző kizárólagos alapon csakis Fernando Alonsót takarhatja.

Egy biztos, az F1 mellett idén a WEC-ben is szereplő spanyol az utóbbi időben többször is kijelentette, hogy visszavágyik Indianapolisba, ezzel párhuzamosan pedig azt is tudni lehet, hogy továbbra is elégedetlen csapata Forma-1-es teljesítményével. Bár az idén Renault-motorra váltott McLaren tett előrelépést az elmúlt évek szenvedéseihez képest, ennek mértéke azonban korántsem éri el azt a szintet, mint amire Alonso a tavalyi szerződéshosszabbítása idején számított.

A spanyol sajtó szerint a gárda jelenleg is mindent megtesz annak érdekében, hogy a jövőben is maguknál tartsák a szupersztárt, de nem feltétlenül az F1-ben és már több, zárt ajtók mögötti tárgyalást is lefolytattak a jövőt illetően, aminek részét a csapat tervezett IndyCar és WEC-programjai képezik.

A detroiti pletykák arról szólnak, hogy Alonso ha nem is a teljes szezonban versenyezne az amerikai open-wheel csúcsán, de a McLaren belépése esetén egy részidős programot szinte biztosan teljesítene.

A wokingiak első körben egy már meglévő IndyCar csapattal vágnának neki az új kalandnak, a teljesen önálló csapat indítása pedig a későbbiekben lenne esedékes.

Brownék többek között a Chevrolet motoros Ed Carpenter Racinget és a Team Penske-t is megkörnyékezték egy esetleges partnerkapcsolatot illetően. Utóbbi gárda feje azonban nem hajlik az együttműködés felé.

„Ha a McLaren beszállna az IndyCarba, az nagy előrelépés lenne” – nyilatkozta az IndyCar mellett a NASCAR-ban, az IMSA-ben és a Supercarsban is érintett Roger Penske az Autoweeknek. „Egy ilyen jó csapat, nagyon sok presztizst hozna a szériának. […] Meglátjuk. A McLaren nevet meg kellene tartaniuk önállóan, nem pedig valaki máshoz csapódni. Ami bennünket illet, már most többet vállaltunk, mint kellett volna, szóval nem vagyunk abban a helyzetben, hogy partnerséget létesítsünk. Ugyanakkor beszéltem Zakkel és bátorítottam, hogy jöjjenek át. Nagyszerű lenne, ha megtennék.”

 

Brownék természetesen a Honda Performance Developementet (HPD) is megkörnyékezték, a cég elnöke, Art St. Cyr azonban semmilyen részletbe nem bocsátkozott ennek kapcsán, az Alonso-hype alá viszont rakott még néhány hasáb tüzifát.

„Nem fogunk beszélni arról, hogy mit is csinálunk jelenleg. Egy olyan kalibert az IndyCar-ban tudni, mint amilyen Fernando Alonso jó dolog lenne, de a hogyant, holt és mikort meg kell határozni.”

A Chip Ganassi Racing igazgatója, Mike Hull egyetért Penske-vel azt illetően, hogy a McLarennek egyből önálló csapattal kellene harcba szállnia az IndyCarban.

„Nem tudom, hogy mi zajlik le Zak és a McLaren fejében, de engem a múltjuk alapján meglep, hogy partnert keresnek. Szerintem saját csapatot kellene indítaniuk. Nagyszerű lenne az amerikai autósportnak látni, amint a McLaren teljes gázzal visszatér saját jogon és hosszú távon. Fogalmam sincs, hogy egy csapat miért akarna nekik belső rálátást nyújtani az IndyCar versenyzésre.”

Ennek ellenére Hull nem zárkózik el egy esetleges együttműködéstől.

„Nyitottak lennénk arra, hogy segítsük őket, de a mi és a McLaren érdekeit az szolgálná a legjobban, ha hosszú távú megállapodás születne.”

A szakember szerint mindenesetre a wokingiak érdeklődése csak további bizonyítékként szolgál az IndyCar növekedésére.

Ahogyan már fentebb említésre került, az első hírek alapján a McLaren az RLL Racinggel is tárgyalt, Bobby Rahal pedig Detroitban meg is erősítette, hogy nyitottak az új partnerségek felé. A jelenleg két teljes szezonos autóval versenyző gárda jövőre akár három gépre is bővítené a flottáját, úgyhogy szívesen látnak bármilyen lehetőséget.

„Hatalmas dolog, hogy a McLaren be akar lépni az IndyCarba. A történelmi sikereiket mindannyian jól ismerjük. A tény, hogy az IndyCarban nézelődnek igazán hízelgő, nagyszerű a széria jövőjére nézve. Ami engem illet, én mindig is nagyon tiszteltem Gilt. Jó, hogy a McLaren egy olyan embert tudhat a fedélzetén, mint ő. Gil egy jó ember.”

Michael Andretti nem kívánt nyilatkozni egyelőre, mindössze annyit fűzött a hírekhez, hogy folyamatosan kapcsolatban áll Brownnal, mivel jó barátok.

És, hogy mi a helyzet egy újabb, immár nagyobb horderejű, közös IndyCar-projekttel?

„Meglátjuk.”

 

 

képek: IndyCar