Indianapolisban született meg a Team Penske 200. IndyCar-győzelme

Indianapolisban született meg a Team Penske 200. IndyCar-győzelme

Ha az Indianapolis Motor Speedway úgy döntene, hogy új nevet ad a pálya road vonalvezetésének, akkor jelen állás szerint nem is találhatnának jobb jelöltet a keresztapa szerepére Will Powernél.

A Team Penske ausztrál versenyzőjének eddig még nem sikerült győzelmet aratnia a létesítmény 2.5 mérföldes oválján, a belső, technikás vonalvezetésen azonban lassan már királlyá is koronázhatnák.

Az IndyCar Grand Prix névre hallgató viadalt ötödik alkalommal rendezték meg az IMS 2.439 mérföld hosszú, 14 kanyarból álló pályáján, a leintést követően pedig Power – 2015 és 2017 után – immár harmadszor ünnepelhetett itt rajt-cél győzelmet.

Mindez azonban nem jelenti azt, hogy a helyi idő szerint május 12-én, szombat délután rendezett verseny egyszerű sétagalopp volt a 37 éves pilóta számára.

A startot jelző zöld zászló után Power egészen a pitkiállások első hullámáig meg tudta tartani a vezető pozíciót, utána viszont már kezdtek komolyabbra fordulni a dolgok.

A szezon szuperújonca, a második helyről indult Robert Wickens a 26. körben az élre állt köszönhetően a lágyabb keverékű abroncsoknak (piros), aminek révén rövid idő alatt 2.5 másodpercnyi előnyt autózott ki magának.

A keményebb gumikon (fekete) vezető Powernek eközben a szintén lágyat használó Sébastien Bourdais-val is meggyűlt a baja, ami az extra lóerőket adó push-to-pass aktív nyomogatására sarkallta.

vis.JPG

A féltáv után azonban az ausztrál is feltetette a piros abroncsokat és az 51. körben vissza is tudta venni – a már feketéken versenyző – Wickenstől az első helyet. 

Néhány perccel később viszont minden összegyűjtött, értékes tizedmásodpercre keresztet vethetett köszönhetően tulajdon csapattársának, Josef Newgardennek, aki egy Bourdais-val szembeni elhamarkodott előzési kísérlet következtében kicsúszott a 12-es kanyarban, ez pedig teljes pályás sárga zászlós periódust vont maga után.

Power a közjáték ellenére már végig meg tudta tartani a vezetést, teljesen nyugodt azonban nem lehetett, mivel a hajrában nem csak a mögötte haladó Scott Dixon jelenléte okozott folyamatos fenyegetést, hanem a szemerkélő eső is.

Az égi áldás azonban szerencséjére végül elmaradt, a toowoombai pedig magabiztosan ért célba, közel két és fél másodpercet verve a másodikként leintett Dixonra.

Power ezzel főkategóriás karrierje 33. győzelmét aratta – ebből a 30.-at a Roger Penske alkalmazottjaként -, a sikere azonban csapatszinten még ennél is jelentősebb lett, lévén a Team Penske ezzel fennállása 200. elsőségét ünnepelhette az IndyCaron belül.

Az pedig már csak hab volt a tortán, hogy erre a mérföldkőre pontosan a sportág legikonikusabb pályáján, az Indianapolis Motor Speedwayen került sor.

„[A 200. Penske-győzelem] elképesztő, megmutatja Roger elkötelezettségét a győzelem iránt és a csapata minőségét, valódi megtiszteltetés, hogy neki vezethetek” – nyilatkozta a leintés után Power. „Soha nem vezettem még ennyire keményen egy teljes versenyen át. Most pihenni fogok egy pár napig, mert teljesen kimerültem, fáradt vagyok.”

 ws.JPG

Power azonban le sem tagadhatta, hogy a agytekervényei már az Indianapolis 500 körül forognak, amelyet eddig tíz próbálkozásból egyszer sem sikerült megnyernie.

„Rengeteget gondolok rá, alig várom!”

Az IndyCar GP legnagyobb hőse azonban kétségkívül Dixon volt, aki a kvalifikáción csak a 18. rajthelyet tudta megkaparintani, köszönhetően szinte vezethetetlen autójának.

A Chip Ganassi Racing veteránja elmondta, hogy a pénteki időmérőn több, később nyilvánvalóan rossz változtatást eszközöltek az gépen, aminek meg is lett az eredménye. A futam napjának reggelén azonban lényegében mindenen, amin csak lehetett újra módosítást hajtottak végre, az így feljavult 9-es Dallara-Honda, továbbá a  remek gumi- és pitstratégia, valamint az új-zélandi legendásan jó üzemanyagspóroló technikája révén pedig a másodikként fejezték be a futamot.

Az üzemanyagot a  végén szintén igencsak kicentiző Wickens végül a harmadikként zárt, amivel eddigi öt futamot számláló IndyCar-karrierje harmadik top 5-ös, ebből második dobogós helyezését szerezte..

A legjobb öt sorrendjét a Sébastien Bourdais – Alexander Rossi kettős tette teljessé.

A mezőnybe a két indianapolisi verseny erejéig visszatérő Helio Castronevest a hatodikként intették le.

A verseny közepén vétett hibája ellenére Josef Newgarden a tizenegyedikként zárt és az összetettbeli vezetését is meg tudta őrizni, az előnye Rossival szemben viszont két pontra csökkent.

A szokásokhoz híven az IndyCar GP idén sem kerülte el az első körös csetepatét. Nem sokkal a rajt után Simon Pagenaud és Takuma Sato autóinak kerekei összeértek, előbbi francia pedig ennek következtében a kisodródott a pálya mellé magával víve Jordan Kinget is.

A futamot mind a hárman folytatni tudták, az Ed Carpenter Racing részidős brit újoncának azonban külső segítségre volt szüksége ahhoz, hogy visszatérjen a mezőnybe.

Ezen jelenet után alig másodpercekkel egy másik incidensre is sor került az ECR teljes szezonos versenyzőjének, Spencer Pigotnak főszereplésével, aki az egyik kerékvetőn megpattanva négy kerékkel a levegőbe emelkedett kissé érintve Sato 30-as Dallara-Hondáját is. Az eset szintén nem befolyásolta a két pilóta további szereplését, de elkerülhető ütközés miatt Pigot azért kapott egy áthajtásos büntetést.

A verseny során kilenc alkalommal változott az élen álló személye hét különböző pilóta között. A legtöbb kört, szám szerint 56-ot (a 85-ből) Power töltötte vezető pozícióban.

Az ausztrál egyébiránt IndyCar-karrierje során 16. alkalommal tudott a pole-ból rajtolva nyerni, emellett pedig azzal is elbüszkélkedhet, hogy a mostani már a 12. olyan szezonja, amelyben minimum egy győzelmet szerzett.

A mezőny összesen 214 előzést hajtott végre a kis híján 1 óra 50 percesre nyúlt futamon.

A leggyorsabb kört Scott Dixon autózta a 15.-ben, 124.423 mph-val (200.24 kmh).

Az eddigi öt IndyCar Grand Prix-ből négy hozott rajt-cél győzelmet: Power 2015-ös, 2017-es és 2018-as sikere mellett még Simon Pagenaud tudta végrehajtani ezt a fegyvertényt 2016-ban, szintén a Team Penske kötelékében.

A mezőny mostantól fogva minden egyes idegszálával az év legnagyobb eseményére, vagyis a 102. Indianapolis 500-ra fókuszál, amelynek edzéssorozata május 15-én, kedden veszi kezdetét.

 

indygpres.JPG