Will Power egyelőre verhetetlen az indainapolisi roadon
Bár egy nyúlfarknyi ideig úgy tűnt, hogy Robert Wickensnek sikerül kiénekelni a sajtot az ausztrál szájából, végül azonban győzött a papírforma. Legalábbis a pole-pozíció sorsát tekintve, mert onnantól lefelé már olyan sorrend alakult ki, hogy azonnal rohanjon lottószelvényt venni akinek sikerült előre megtippelni.
Az idén ötödik rajtját ünneplő IndyCar Grand Prix legeredményesebb versenyzőjének eddig minden kétséget kizáróan Will Power számít. A Team Penske pilótája kétszer – 2015-ben és 2017-ben – is rajt-cél győzelmet tudott aratni az Indianapolis Motor Speedway road vonalvezetésén, most pedig egy újabb lépést tett afelé, hogy ezt a bravúrt idén is megismételje.
A 37 éves versenyző mindkét csütörtöki szabadedzést az élen zárta, a kvalifikáción azonban az abszolút dominanciával már Robert Wickens teljesítménye kecsegtetett.
A Schmidt Peterson Motorsports újonca a saját csoportkörét, majd az ezt követő top 12-es szegmenst is megnyerte, jó formáját pedig a pole-pozíció sorsáról döntő, a leggyorsabb hat autó részvételével rendezett Fast Sixbe is sikerült tovább mentenie, ennek révén pedig perceken át birtokolhatta a tabella első helyét.
Az utolsó pillanatban azonban Power belekezdett még egy körbe a 2.439 mérföld hosszú, 14 kanyarból álló pályán, a használt, ámde az ezt megelőző kísérletekor felrakottnál újabb abroncsokkal az autóján pedig játszi könnyedséggel letaszította Wickenst a képzeletbeli trónról.
A 2014-es IndyCar bajnok 1:09.8182-es idejével, kanadai kollégájának 0.0870 másodpercet adva zsebelte be idei első, teljes főkategóriás pályafutását tekintve viszont pontosan 51. pole-ját.
A Team Penske szempontjából ez a siker egyben azt is jelenti, hogy az eddigi öt, indianapolisi roadon lebonyolított kvalifikációból négyen is az a ő egyik autójuk bizonyult a legjobbnak.
A második pozícióba szorult Wickens értelemszerűen csalódott volt, pláne ha azt vesszük, hogy ezt megelőzően legutóbb a szezonnyitó St. Pete-i hétvégén – ami egyben az IndyCar-debütálása is volt – jutott be a Fast 6-be és ha már ott járt, akkor a pole-t is megszerezte.
Most ez a fegyvertény nem jött össze, panaszra azonban sem a 29 éves pilótának, sem pedig a csapatának nem lehet oka.
Az SPM 5-ös számú Dallara-Hondáját vezető James Hinchcliffe ugyanis szintén ott tudott lenni a kvalifikáció utolsó szegmensében és végül a negyedik rajthelyet kaparintotta meg 0.1409 másodperccel lemaradva a harmadikként zárt Sébastien Bourdais (Dale Coyne Racing) mögött.
A visszatérő Helio Castroneves a Pagoda előtt száguld
Az Ed Carpenter Racing #20 Dallara-Chevyjét a szezon épített/utcai pályáin vezető Jordan King Wickenshez hasonlóan St. Petersburgben mutatkozott be az IndyCar mezőnyében és rögtön kimagasló kvalifikációs eredményt hozott, miután sikerült megszereznie a negyedik rajthelyet.
A brit újonc most, az indianapolisi roadon újra bejutott a Fast Sixbe és végül az ötödik legjobb időt autózta, közel hat tizedet adva a regnáló bajnoknak, egyben a pontversenyt vezető Josef Newgardennek.
Mindez pedig csak még inkább felértékelődik, ha hozzátesszük, hogy King fékhiba miatt kis híján már a csoportkörében kiesett, de szerencsére egy gyors szervizelés következtében még pont elég ideje maradt egy utolsó gyors körre, aminek hála az ötödik legjobbként verekedte be magát a top 12-es felvonásba.
Az IndyCar GP-n jelenleg két győzelemnél tartó – 2014, 2016 – utóbbi ráadásul a pole-ból indulva – Simon Pagenaud a kvalifikáció második szegmensében vérzett el, aminek következtében be kellett érnie a hetedik hellyel. Az univerzális aero kittel eddig meglehetősen küszködő, két évvel ezelőtti bajnok azonban már ezt az eredményt is pozitívan értékelte, mondván idén először végre kezdi komfortosan érezni magát az autója volánja mögött.
A Team Penske francia pilótája mellől az Andretti Autosport négyesfogatának legjobbjaként Alexander Rossi várhatja a zöld zászlót. Az amerikai mind a két edzést a legjobb három között zárta, a kvalifikáció után pedig nem is rejtette véka alá, mennyire csalódott, hogy csak a nyolcadik rajthelyig jutott.
A csapat 28-as autóját vezető Ryan Hunter-Reay, valamint a Bryan Herta szárnyai alatt versenyző 98-ast terelgető Marco Andretti csak a hetedik sorból startolhat, miután éppen csak, hogy lemaradtak az időmérő második felvonásába való jutásról.
Andrettiék negyedik pilótája, az újonc Zach Veach csak a huszadik lett.
Roger Penske gárdájához visszatérve, a két indianapolisi verseny erejéig visszatérő Helio Castroneves a tizedik pozíciót tudhatja magáének, míg mellette az ötödik sort a kilencedik helyről induló Spencer Pigot teszi teljessé az Ed Carpenter Racing színeiben.
A kvalifikáció két legnagyobb, negatív meglepetésének Graham Rahal (RLL Racing) és Scott Dixon (Chip Ganassi Racing) minősült, akik mindketten búcsúzni kényszerültek a csoportkörben, ennek megfelelően pedig csak a tizenhetedik, illetve a tizennyolcadik helyről vághatnak neki a távnak. Előbbi amerikai dolgát az erőteljes vibráció nehezítette meg, utóbbi új-zélandit – akárcsak csapattársa, a tizenötödikként végzett Ed Jones esetében is -pedig a pálya melegedésével egyenesen arányosan növekvő vezethetőségi problémák hátráltatták.
Az IndyCar Grand Prix magyar idő szerint kb. 21:40-kor veszi kezdetét.
képek: IndyCar
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough