Megérkezett a 102. Indianapolis 500 hivatalos nevezési listája
Egy brutális baleset miatt azonban néhány órával később már érvényét is vesztette.
A sors elég nagy mókamester, amiről olykor igencsak morbid humorérzékkel tesz tanúbizonyságot.
Május harmadika nagy nap volt az IndyCar-rajongók életében, hiszen ekkor rántották le a leplet hivatalosan is a hónap végén rendezendő, szám szerint 102. Indianapolis 500 végleges nevezési listájáról.
Mit tesz ilyenkor egy magamfajta, a számokért már-már fanatikusan rajongó blogger? Hát lelkesen elkezdi ízekre szedni a harmincöt autó/versenyző kombinációból álló felsorolást, főként statisztikai szempontok alapján kielemezve a névsort, miközben félig-meddig azon agyal, hogy vajon ki lesz az a két pilóta, akik el fognak vérezni a kvalifikáción.
Amikor pedig már az osztások és szorzások tengerében, elvakultságomat csúcsra járatva majdnem nekifogtam még diagramokat is készíteni (tudom, tudom ….), jött a nagybetűs HÍR, aminek következtében a gondos számításaimat tartalmazó dokumentumra nyomhattam is a ‘delete’ gombot.
Akkor, abban a pillanatban azonban ez nem igazán zavart. A legfontosabb dolog csak az volt, hogy Pietro Fittipaldi ép bőrrel megússza azt az ijesztő bukást, amivel magyar idő szerint délután négy óra magasságában a világsajtó sportszegmensének java része tele lett.
Mint ismeretes, a 21 éves brazil a WEC szuperszezonjának nyitányaként funkcionáló spái 6 órás viadal kvalifikációján – a gyanú szerint elektronikai hiba következtében – szenvedett hatalmas balesetet a hírhedt Eau Rouge-ban.
Szerencsére már a legelső információkból le lehetett szűrni, hogy Fittipaldi élete nem forog veszélyben, a kettős lábtörésről szóló hírek azonban ennek ellenére sem kecsegtettek sok jóval.
Különösképpen nem a jövő héten, az Indianapolis Motor Speedway road vonalvezetésén rendezendő IndyCar Grand Prix-n és főként az azt tizenöt nap múlva követő Indianapolis 500-on való indulása szempontjából.
A brazil sajtó később, a versenyző édesapjától származó információk alapján megerősítette, hogy a fiatal tehetség jobb bokája a becsapódás következtében eltört, ezzel együtt pedig a térdszalagja is megsérült. A legkomolyabb trauma azonban a bal lábát érte többszörös törés formájában. Fittipaldi már helyi idő szerint kora este átesett egy háromórás operáción, a legoptimistább prognózis szerint pedig a felépülése több, mint nyolc hétig is eltarthat.
Ez pedig azt jelenti, hogy az idén a Super Formula mellett a WEC-ben és az IndyCarban is részidős programot teljesítő ifjoncnak minden valószínűség szerint jó pár versenyt ki kell hagynia.
Beleértve az Indianapolis 500-at is.
Pietro már jó előre a futam egyik legnagyobb sztorijának ígérkezett, hiszen debütálására pontosan huszonöt évvel nagyapja, a legendás Emerson Fittipaldi második Indy 500 győzelme után került volna sor.
Erre azonban most már minimális esély sincs, lévén a futam alig három hét múlva esedékes, ekkor pedig jó eséllyel Brazília legnagyobb Forma 1-es reménysége még csak maximum mankók segítségével fog tudni eljutni A pontból B-be.
Fittipaldi az IMS roadján rendezett, márciusi teszten
Fittipaldi idén februárban egy hét versenyre szóló szerződést írt alá a Dale Coyne Racinggel, aminek értelmében a csapat másik újoncával, a kanadai Zachary Claman DeMelóval osztozik a 19-es számú Dallara-Hondán.
A brazil eddig egyetlen IndyCar-futamot, az arizonai ISM Racewayen rendezett Phoenix Grand Prix-t tudhatja maga mögött. Az egymérföldes oválon a tizedik helyről rajtholhatott és tartotta is magát a top 10-ben egészen a 40. körben bekövetkezett falazásáig, ami a versenye végét is jelentette egyben.
A következő bevetése a május 12-ei IndyCar Grand Prix lett volna a Speedway roadján, ezután pedig maga az Indianapolis 500.
Fittipaldi a május elsején rendezett Rookie Orientation Programon nem vett részt a lőtávolban lévő spái 6 órás miatt, a verseny újoncai számára kötelező tesztet pedig a tervek szerint az Indy 500 első edzésnapján (május 15.) pótolta volna be.
A Globo Esporte szerint a mostani baleset nem csak a már lefixált futamai egy részét húzza keresztül, hanem a küszöbön álló tesztjét is a Haas F1 Teammel.
A Dale Coyne Racing egyelőre nem nyilatkozott az indianapolisi folytatást illetően.
A csapat számára sajnos nem ismeretlen ez a szituáció, lévén tavaly is kénytelen voltak végrehajtani pilótacserét, miután Sébastien Bourdais horrorbalesetet szenvedett az Indy 500 kvalifikációján. Most, ha lehet azt mondani némiképp szerencsésebb helyzetben vannak, hiszen több idő áll rendelkezésükre a probléma megoldására.
A legnagyobb esélyesnek elméletileg Claman DeMelo számíthat, de persze az elkövetkezendő napokban még számos forgatókönyv felbukkanhat, ezzel együtt pedig az sem biztos, hogy egyazon pilóta kap lehetőséget az Indy GP-n és az Indy 500-on is.
UPDATE: A DCR egy héten belül dönt Fittipaldi helyetteséről
Utóbbin a DCR négy autóval képviselteti magát az egyelőre kvázi gazdátlan 19-es mellett a Vasser-Sullivan koprodukcióban versenyző 18-as gépet a gárda teljes szezonos veteránja, azaz Bourdais terelgetheti, a 63-asban a megszokott módon Pippa Mann tér vissza, míg a Thom Burns Racinggel közösen indítandó 17-est Conor Daly kapta meg.
A feje tetejére állt történet ellenére álljon itt a 102. Indy 500 hivatalosan kiadott nevezési listája, Fittipaldi nevét viszont már kéretik figyelmen kívül hagyni. Ahhoz ugyanis, hogy ott legyen idén a mezőnyben minimum űrlénynek kellene lennie.

“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough