A Dale Coyne Racing egy héten belül dönt Fittipaldi helyetteséről
Alig, hogy hivatalosan bejelentették a 102. Indianapolis 500 nevezési listáját, egy versenyzői ülés máris elárvult.
A lehető legrosszabb időszakban, egy héttel az Indianapolis Motor Speedway road vonalvezetésén rendezendő IndyCar Grand Prix és alig tíz nappal az Indy 500 edzéssorozatának kezdete előtt állt a feje tetejére a Dale Coyne Racing programja.
A gárda újonc pilótája, Pietro Fittipaldi hatalmas balesetet szenvedett a WEC spái 6 órás viadalának kvalifikációján, aminek kettős lábtörés lett az eredménye. A 21 éves ifjonc már pénteken este átesett egy több, mint háromórás operáción, másnap délelőtt pedig az intenzív osztályt is elhagyhatta. Az orvosai szerint azonban a legjobb forgatókönyv megvalósulása esetén is legalább nyolc hétig nem lesz bevethető állapotban, ami azt jelenti, hogy búcsút mindkét indianapolisi versenynek.
Fittipaldi a WEC és a Super Formula mellett az IndyCarban is részidős szezont teljesít idén, aminek során a Dale Coyne Racing 19-es Dallara-Hondáján osztozik a csapat másik újoncával, Zachary Claman DeMelóval.
Az Indy 500-on való debütálására ráadásul huszonöt évvel nagyapja, Emerson Fittpaldi második itteni győzelme után került volna sor, amivel a verseny egyik legnagyobb sztorijának ígérkezett.
A spái baleset azonban keresztül húzta az ő és a csapat számításait is, úgyhogy a Dale Coyne Racingnek most villámgyorsan kreálnia kell egy B-tervet a 19-es autó új gazdájának, vagy gazdáinak megtalálása érdekében.
A fő kérdést a két indianapolisi verseny, valamint a június elején, a Texas Motor Speedwayen esedékes DXC Technology 600 képezi, ahol szintén Fittipaldi lett volna a soros.
„A legfontosabb dolog, hogy Pietro rendben lesz” – nyilatkozta az Autosportnak Coyne. „Csúnya sérülés, csodálkoztam is, hogy ennyire komoly lett azután a bukás után. Beszéltem az apjával és annak alapján, amit az orvosok mondtak neki július végén, Mid-Ohión már visszatérhet hozzánk. Zachary eleve le van fixálva Detroitra, Road Americára, Iowára és Torontóra, szóval itt nem lesz változás.”
A csapattulajdonos elmondta, hogy az Indy GP-n való bevetésre DeMelónak nagy esélye van, az Indy 500 – ezzel együtt Texas – kapcsán viszont még nem került szóba a neve. Ennek oka abban rejlik, hogy Coyne szerint a kanadai egyszerűen még nem áll készen a nagy oválokon való versenyzésre.
„Nyilvánvalóan Zachary lenne a logikus választás a jövő heti Indy road futamra, ami viszont az 500-at illeti… nem tudom. Ez egy nagy lépés. Többet kell még erről beszélgetnünk. Emellett szintén tárgyalnunk kell hétfőn a PaySafe-fel [DeMelo, egyben a 19-es autó szponzora], hogy ők mit szeretnének tenni.”
A tavalyi Indy 500 után a csapat ázsiója igencsak megnőtt. Az edzésnapokon rendre jól teljesítettek, Sébastien Bourdais-nak pedig komoly esélye volt a pole pozícióra, amitől végül az emlékezetes horrorbalesete fosztotta meg. A gárdának magán a versenyen sem volt oka panaszra, lévén az újonc Ed Jones a harmadikként látta meg a kockás zászlót.
„A jó dolog az, hogy a múlt évi, indianapolisi teljesítményünk után elég sok ember kezdett érdeklődést mutatni irántunk” – magyarázta Coyne. „Idén megint erősek vagyunk oválon, Sebastien Phoenixen pole-t szerzett, Pietro pedig ugyanitt a tizedik helyről kezdhette meg IndyCar-karrierje legelső futamát. Jövő hét vége felé valamit ki kell találnunk, remélhetőleg már annál korábban is.”
A 102. Indianapolis 500-nak a csapat négy autóval vág neki: az egyelőre gazdátlan 19-es mellett pályára hajt a 18-as, Vasser-Sullivan koprodukcióban versenyző gép a veterán Bourdais-val a fedélzetén, a 63-assal idén is visszatér Pippa Mann, a Thom Burns Racinggel közösen indítandó 17-est pedig Conor Daly kapta meg.
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough