Danica Patrick a szurkolóknak akar bizonyítani
Az amerikai versenyzőnő szerdán délután már lényegesen jobb szájízzel hagyhatta el az IMS oválját, mint egy nappal korábban. Az open-wheelbe való visszaszokás azonban továbbra is komoly kihívások elé állítja.
A 102. Indianapolis 500 képében pályafutása legutolsó futamára készülő Danica Patrick május elsején, kedden debütált az Ed Carpenter Racing 13-as számú Dallara-Chevyjének volánja mögött.
A legendás verseny idei újoncai, valamint visszatérő veteránjai számára rendezett teszten a 36 éves pilóta hét év stock-carozás után először hajthatott ismét pályára open-wheel járgánnyal, a kihagyás pedig éreztette is hatását.
Bár Patrick sikeresen teljesítette az Indy 500 kvalifikációjához szükséges frissítő program mindkét fázisát, saját elmondása szerint azonban, különösképpen az első köreiben szörnyen érezte magát a gépben. Az eddigi hét Indy 500-as rajtjából hatot a top 10-ben zárt versenyzőnőnek lényegében újra kellett tanulnia az open-wheel autó viselkedését az Indianapolis Motor Speedway 2.5 mérföldes oválján.
Patrick az éles visszatérése előtt még szimulátorban sem gyakorolt – saját bevallása szerint nem bízik benne -, ebből adódóan pedig nem csak a szériában idén debütált univerzális superspeedway aero kit volt teljesen ismeretlen számára, hanem alapjában véve az IR-12 karosszéria is. A legnagyobb problémát azonban elmondása alapján az okozta számára, hogy hét év után ekkor először vezetett újra szervó nélküli autót, ennek következtében pedig rendkívül nehéznek érezte a kormányt.
Danica a gyártók számára szerdán rendezett teszten is lehetőséget kapott, a csapat pedig mindent megtett annak érdekében, hogy optimálisan érezze magát a gépben. A cockpiten kisebb módosításokat hajtottak végre, a biztonsági övet pedig némiképp szorosabbra húzták a versenyzőnő testén, ami tovább növelte a komfortérzetét.
„A keddi nap abszolút borzasztó volt” – nyilatkozta Patrick. „Nagyon kényelmetlenül éreztem magam, a mai első pár körben azonban már teljes gázzal tudtam menni, teljesen más volt, mint tegnap.”
A wisconsini azt is elárulta, hogy a szervó hiányával kapcsolatos problémái délutánra szinte teljesen megszűntek és lassan, de biztosan halad a visszaszokási folyamatban.
„Mindenki azt kérdezi tőlem, hogy nehéz volt-e számomra a stock-carokat vezetni, jelentettek-e fizikai kihívást. Az igazság az, hogy a stock-carokat sokkal könnyebb vezetni, mint egy Indy autót” – nyilatkozta Patrick, aki a szerdai teszten a hatodik legjobb tempót produkálta.
A pilóta elmondta továbbá, hogy ez a nap nem másról szólt, mint a tapasztalatszerzésről, az autó minél jobb megismeréséről, ebből adódóan pedig a komfortérzetének növeléséről. Sietségre egyelőre nincs semmi ok, a lényeg a fokozatosságon van, mint a forgalommal való haladás, ami a következő lényeges pont lesz Danica akklimatizációjában.
A gyártók tesztjének legjobb átlagtempóját Tony Kanaan produkálta
A meglehetősen sikertelen NASCAR-karriert maga mögött tudó Patrick végső célja az, hogy tökéletesen felvegye az IndyCar ritmusát, ezáltal pedig kivívja a rajongók megbecsülését.
„Az idő előrehaladtával már nem vagyok releváns a pályán, nem tartozom azon versenyzők közé, akiknek a neve felmerül, ha megkérdezik az embereket arról, hogy szerintük ki fog nyerni. Tudják, ebben a tekintetben az én nevem nem hangzott el a NASCAR-ban. Az első Daytona 500-amat leszámítva, amelyen én indultam a pole-ból, a többi versenyem már egyáltalán nem alakult jól. Szóval hiányzik, hogy újból tényező legyek.”
A szeles körülmények között, tizenegy autóval lezajlott teszten a legjobb tempót – akárcsak az IndyCar hétfői, kollektív tesztjén – ismét az AJ Foyt Racinget szolgáló Tony Kanaan autózta, a nem hivatalos adatok szerint 226.68 mph-val.
A második pozícióban Ed Carpenter zárt a Harding Racinges Gabby Chaves előtt.
A top 3-at uraló Chevrolet motoros gépek mögött, a negyedik helyen – egyben a legjobb hondásként – a Schmidt Peterson Motorsports újonca, Robert Wickens landolt.
A kanadait újabb három csokornyakkendős autó követte a tabellán Charlie Kimball (Carlin), Danica Patrick (ECR) és Matheus Leist (AJ Foyt Racing) sorrendben.
A Chip Ganassi Racing Dallara-Hondái a nyolc-kilencedik pozíciókat foglalták el Ed Jones és Scott Dixon (220.1 mph) révén, míg a tizedikként James Hinchcliffe (SPM), tizenegyedikként pedig Max Chilton (Carlin) fejezte be a napi munkát.
Az Indy 500 autói legközelebb május 15-én veszik birtokukba a 2.5 mérföldes ovált, amikor hivatalosan is megkezdődik a verseny edzéseinek hete.
képek: IndyCar

“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough