Régi jó ismerősökkel bővül a Dale Coyne Racing

Régi jó ismerősökkel bővül a Dale Coyne Racing

Egy év távollét után visszatér az IndyCar körforgásába Jimmy Vasser.

Az egykori versenyzőből lett csapattulajdonos és üzleti partnere, James Sullivan azt követően került ideiglenesen a széria partvonalára, hogy tavaly év elején végleg megszűnt addigi gárdájuk, a Kevin Kalkhovennel közösen igazgatott KVSH Racing.

A két szakember az idei szezontól a Dale Coyne Racinggel áll ismét csatasorba.

A megállapodás értelmében a hivatalosan a 18-as számú, Sébastien Bourdais által vezetett Dallara-Hondát immár a Dale Coyne Racing with Vasser-Sullivan név alatt indítják.

Az új kapcsolat a francia versenyző számára azt is jelenti, hogy a jelenlegi helye az eddigieknél is otthonosabbá válik, lévén 2014-2016 között a KVSH Racinget szolgálta, ahonnan egy évvel ezelőtt igazolt vissza ahhoz a DCR-hez, amelynek egyébiránt a 2011-es, amerikai open-wheel szakágba való visszatérését is nagyban köszönhette.

Az autó szponzora a világ egyik vezető, aszfaltozással és szigeteléssel foglalkozó vállalata, a SealMaster lesz, akik egyelőre kilenc futamra vállalták a 18-as támogatását, beleértve az Indianapolis 500-at is (a festés a poszt nyitóképén látható).

„Amikor Jimmyvel és Sullival leültünk beszélgetni az új kapcsolat megalakításáról nagyon csábító volt” – idézi a hivatalos sajtóközlemény Dale Coyne-t. „A korábbi éveikben nagyon sok sikert értek el az IndyCarban, izgalommal tölt el, hogy a partnereink között tudhatom őket. Ez egy olyan lehetőség, amit nem tudtam visszautasítani. Töretlenül haladunk előre, a jövő fényes.”

Vasser – aki elismerte, hogy az elmúlt egy esztendő során nagyon hiányzott neki a versenyzés forgataga – és Sullivan 2013-ban, Tony Kanaan révén megnyerte az Indy 500-at, majd később Bourdais közreműködésével öt további futamgyőzelmet is arattak.

Az 1996-ban, versenyzőként CART/IndyCar bajnoki címet szerzett szakember jelenleg úgy tervezi, hogy a versenyzéssel kapcsolatos ügyek mellett visszatér a pitfalra is, hogy onnan segítse Bourdais-t, míg Sullivan az KVSH-s érához hasonlóan ezúttal is az üzleti oldallal foglalkozik majd.

Utóbbi elárulta, hogy több más versenysorozattal is kacérkodott az utóbbi tizenkét hónapban, de mind közül az IndyCar élvezett prioritást. A nagy visszatérésben pedig döntő szerepe volt annak, hogy mindezt Coyne-nal és Bourdais-val teheti meg.

„Tavaly tettünk egy lépést visszafelé, hogy megvizsgáljuk a következő fejezetünket. Számos, Dale-lel folytatott megbeszélést követően Jimmyvel arra a következtetésre jutottunk, ez a helyes idő és lehetőség arra, hogy a partnerségünket előre mozdítsuk.”

Bourdais helye eleve biztosnak számított a DCR-nél, a csapat másik, teljes szezonos autóját – amely nem képezi részét a Vasser-Sullivan megállapodásnak – pedig két fiatal tehetség, a kanadai Zachary Claman DeMelo és a brazil Pietro Fittipaldi kapja megosztva. Utóbbi versenyző a hét folyamán megejti élete első ováltesztjét, aminek minden bizonnyal kulcsszerepe lesz abban, hogy Coyne-ék eldöntsék, miként osztják el közöttük a szezon tizenhét futamát.

 

 

kép: Dale Coyne Racing with Vasser-Sullivan