Nagy halra feni a fogát a Schmidt Peterson Motorsports
A legfrissebb hírek szerint a csapat a világ egyik legjobb versenymérnökét tűzte a radarjára.
Az utóbbi időben igencsak zajlik az élet a Sam Schmidt és Ric Peterson vezette gárda háza táján.
Az SPM múlt héten közölte, megszakadt kapcsolatuk a Didier Calmels vezette Calmels Motorsports-cal, akikkel eredetileg teljes francia színekben kívánták indítani a harmadik autójukat a 102. Indianapolis 500-on.
Kereken egy nappal később aztán egy újabb, immár sokkal pozitívabb hangvételű bejelentéssel rukkolt elő a csapat, miután hivatalosan ismertették partnerkapcsolatukat a Michael Shank Racinggel. Ennek értelmében az MSR a brit Jack Harvey-val a volán mögött négy versenyen – St. Petersburg, Long Beach, Indy 500, Sonoma – már egészen biztosan elrajtol az IndyCarban az SPM technikai hátterével.
A Schmidtékkel kapcsolatos legújabb pletya azonban olyan szenzációt rejthet magában, hogy a fentiek szó szerint eltörpülnek mellette.
A RACER értesülései szerint a gárda ugyanis nem mást környékezett meg egy ajánlattal, mint a világ egyik legjobb versenymérnökeként számon tartott Leena Gade.
A hölgyet nyilván senkinek sem kell bemutatni, lévén az Audi Sport LMP1-es programjának „agyaként” három győzelmet is ünnepelhetett a Le Mans-i 24 órás viadalon.
A gyártó WEC-ből történt, tavalyi kiszállását követően Gade a Bentley Motorsports-nál vállalt magas beosztású állást, az erre szóló szerződését azonban csak 2017 végéig írta alá.
A kontraktus most jár le, így nem meglepő, hogy a brit sztármérnök szolgálatai iránt az autósport szinte valamennyi kategóriájából élénk érdeklődést mutatnak.
James Hinchcliffe a Honda októberi, Indianapolsi Motor Speedwayen rendezett aero kit teszten
A Gade esetleges IndyCar szerepvállalásának lehetőségét csak tovább erősíti, hogy a Honda múlt heti, a 2018-ban debütáló univerzális aero kittel kapcsolatos, ISM Racewayen (eddigi nevén Phoenix International Raceway) rendezett teszten a hölgy a Schmidt Peterson Motorsports vendégszeretetét élvezte.
A tárgyalások folyamatban vannak, de egyelőre még semmi nincs eldöntve, lévén Gade tengernyi lehetőség közül válogathat karrierjének legújabb fejezete kapcsán.
Abban viszont az IndyCaron belül mindenki egyetért, hogy az új, korszakalkotó aero kit egy valódi mérnöki kihívás lesz a soron következő szezonban. Ez a tény pedig az olyan szakemberek számára, mint amilyen Gade, akár kulcsfontosságú is lehet a végső döntés meghozatalában.
Nem Gade lenne az első, egykori Audi LMP1-es mérnök, aki a WEC után az IndyCarban próbál szerencsét.
A 2017-es szezonban Justin Taylor az Ed Carpenter Racing JR Hildebrand vezette #21 Dallara-Chevy-je mögött teljesített szolgálatot. A szakembert azonban jövőre már nem fogjuk megtalálni a pitlane-en, mivel visszatér korábbi közegébe, a sportautók közé és az IMSA WeatherTech SportsCar Championshipben szereplő Mazda Team Joestnál folytatja.
Ami a Schmidt Peterson Motorsportsot illeti, a 2018-as szezont James Hinchcliffe és Robert Wickens révén teljes kanadai versenyzői felállással megkezdő csapat az utóbbi hetekben már megejtett egy komoly igazolást a Chip Ganassi Racing egykori mérnöke, Todd Malloy képben, aki a technikai igazgatói posztot kapta meg.
Malloy a Forsythe Racingnél versenymérnökként segítette hozzá Paul Tracyt a 2003-as CART bajnoki címéhez, nyolc évvel később pedig a Bryan Herta Autosport színeiben Dan Wheldon Indy 500 győzelméhez asszisztált.
képek: IndyCar, Audi
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough