Hivatalosan is befellegzett a Schmidt Peterson Motorsports francia kapcsolatának

Hivatalosan is befellegzett a Schmidt Peterson Motorsports francia kapcsolatának

Ahogyan arra a legutóbbi hírek alapján számítani lehetett, végképp zátonyra futott az SPM és a Calmels Motorsports kérészéletű házassága.

A két csapat közösködése minden valószínűség szerint a valaha volt egyik legrövidebb partnerkapcsolataként vonul be az IndyCar történelmébe.

A Schmidt Peterson Motorsports szeptemberben rukkolt elő azzal, hogy megegyeztek a Forma 1-ből, valamint a hosszútávú versenyzés világából ismert Didier Calmelsszel, aminek értelmében a francia üzletember gárdájának égisze alatt indítják majd harmadik autójukat a 2018-as Indianapolis 500-on.

A szokatlanul hamar, a nagy futam rajtja előtt kilenc hónappal megejtett hivatalos bejelentés számos, legnagyobb jóindulattal is elgondolkodtató részletet rejtett magában.

Az akkori sajtóközlemény szerint Calmels csak a Takuma Sato győzelmével zárult 101. Indy 500-at nézve döntötte el, hogy a következő évi versenyen saját csapatával már ő is képviseltetné magát, alig tizenkét héttel később pedig már le is szerződtek a Sam Schmidt, valamint Ric Peterson vezette gárdával.

A partnerség kapcsán Calmelsék az SPM részidős, 77-es számú Dallara-Hondájával debütáltak volna, amelyhez Schmidték csak technikai segítséget nyújtottak volna, minden egyéb mást a franciák vállaltak magukra.
Ígéretekből pedig nem volt hiány.

Calmels a nevezést teljes francia színekben képzelte el, beleértve a szponzorokat és magát a versenyzőt is. Utóbbit szeptemberben szintén megnevezték az endurance viadalokról ismert Tristan Gommendy személyében, aki utoljára a Champ Car 2007-es szezonjában ült open-wheel autóban.

dm_2.JPG

Didier Calmels az IndyCar 2018-as aero kitjét viselő autó mellett pózol (2017. szeptember) 

 

Mindezek felett Calmels arról is szót ejtett, hogy az Indy 500 teljes programját élőben fogja közvetíteni a televízió Franciaországban, ami már csak abból a szempontból is minimum aggályos, hogy csak az edzések több, mint egy héten át tartanak, napi 6-8 órában.

Alig huszonnégy órával a bejelentés után azonban az Indianapolis Star online felületén megjelent egy cikk, amiben arra emlékeztettek mindenkit, hogy Calmelst 1990-ben börtönbüntetésre ítélték a tulajdon feleségének hidegvérű meggyilkolása miatt.

Ennek kapcsán nem csak az SPM-re, de magára az IndyCarra is kritikák össztüze zúdult, mondván nem vet túl jó fényt a szériára, hogy egy olyan csapatot engednek elrajtolni a világ legnagyobb múltú versenyén, amelynek soraiban egy elítélt gyilkos is megtalálható.

November elején aztán megjelentek a francia sajtóban az első hírek arról, hogy az SPM-Calmels Motorsports kapcsolata zátonyra futott. Ezeket az értesüléseket akkor Sam Schmidt sem megerősíteni, sem pedig cáfolni nem kívánta.

A pletykák viszont mára ténnyé változtak, miután az SPM december 7-én, egy nyúlfarknyi sajtóközleményben elismerte a projekt lefújásának tényét.

„Az SPM továbbra is arra fog összpontosítani, hogy a Verizon IndyCar Series-ben való teljesítményét magasabb szintre emelje. A felek minden jót kívánnak egymásnak a jövőre nézve.”

A korábban felröppent pletykák szerint a döntést a Calmelsszel való szakításról a Schmdit Peterson Motorsports saját maga hozta meg – némi, a renoméját féltő IndyCar által rájuk gyakorolt nyomással.