102. Indy 500: Máris bebukott az SPM francia kapcsolata?

102. Indy 500: Máris bebukott az SPM francia kapcsolata?

Jelen állás szerint úgy tűnik, mégsem színesíti a versenyt a négykeréken száguldó, nemzeti öntudat.

A 2017-es Indy 500-on Jay Howard vezette az SPM 77-esét

 

A Schmidt Peterson Motorsports szeptemberben jelentette be hivatalosan, hogy a 2018-as Indianapolis 500-on egyesítik erejüket a volt Forma 1-es csapattulajdonos Didier Calmelsszel.

A megállapodás értelmében a csapat harmadik, 77-es számú Dallara-Hondáját teljes egészében francia színekben és komoly, ámde meg nem nevezett ottani cégek szponzációjával kívánták indítani, természetesen egy, a nemzeti trikolor alá tartozó pilótával. Az SPM ráadásul azt is hozzátette, van esély arra, hogy az ötszáz mérföldes viadalon kívül további futamokra is kiterjesszék újdonsült partnerségüket.

A sztori kapcsán nehéz volt eldönteni, mi volt a zavarba ejtőbb: az, hogy már ennyire korán bejelentettek egy komplett Indy 500 programot méghozzá egy, minden túlzás nélkül a semmiből felbukkant háttérrel, vagy épp a tíz évvel ezelőtt összesen tizenegy Champ Car futamot teljesített, manapság már a sportautózásban tevékenykedő Tristan Gommendy személyében magának a versenyzőnek a kiléte.

Mindennek fejében ráadásul Sam Schmidt azt is elhintette, hogy az Indy 500 teljes programját – beleértve az összes edzésnapot – élő egyenes adásban fogja közvetíteni egy francia tévécsatorna, ami még amerikai viszonylatban is példátlannak számít.

A megdöbbentő hírt követően aztán robbant is a bomba, miután az Indianapolis Star nyilvánosságra hozta, hogy az SPM új partnere nem éppen feddhetetlen előélettel bír.

Didier Calmelst 1990-ben hat év börtönre ítélték tulajdon felesége meggyilkolása miatt, aminek kapcsán Sam Schmidt azonnal védelmébe vette a franciát, mondván ismerték a múltját, de már letöltötte a büntetését, sikeres üzletemberré vált többek között az európai sportautózás világában is.

Magyarán ennyi, a projekt teljes, a 77-es ott lesz a 102. Indianapolis 500 nevezési listáján Gommendyvel a volán mögött. Lehet tovább lépni, nincs itt semmi látnivaló.

A bejelentés után teltek-múltak a hetek, hónapok, több információ azonban nem került napvilágra az SPM-Calmels Motorsports házasság alakulásával kapcsolatban.

dm.JPG

 Didier Calmels és az IndyCar 2018-as autója a szeptemberi, nagy bejelentéskor

 

Az első intő jel arról, hogy mégsem süt annyira fényesen a Nap a francia kapcsolatra, múlt hónapban bukkant elő. A gárda október 19-én jelentette be, hogy Robert Wickens lesz James Hinchcliffe csapattársa a teljes szezonban, ezzel párhuzamosan pedig arról is szót ejtettek, hogy tárgyalásokat folytatnak Juan Pablo Montoyával egy, az Indy 500-ra szóló szerződés apropóján – méghozzá a harmadik autójukban.

A furcsaság pedig csak annyi volt, hogy ugyebár ezen gép már hivatalosan le volt fixálva Calmelsékkel.

Ezt az ellentmondást akkoriban megpróbálták azzal magyarázni, hogy a 77-est tulajdonképpen a franciák indítanák, az SPM pedig csak az autót és némi személyzeti segítséget nyújtana nekik, tehát a JPM-mel összefüggésbe hozott nevezés technikailag ténylegesen a Schmidt Peterson Motorsports harmadik gépe lenne.

Ezen gondolatmenet azonban már akkor meglehetősen izzadtságszagúnak hatott, a legfrissebb hírek pedig valóban arra mutatnak, hogy a hangzatos SPM-Calmels lamúrnak már most szakítás lett a vége.

Az utóbbi napokban több pletyka is felbukkant a francia sajtóban arról, hogy a projekt nem épp zökkenőmentesen halad, sőt, akadtak olyan pletykák amelyek nem kevesebbet állítottak, mint, hogy már be is bukott.

A hírek kapcsán a RACER megkérdezte a legfőbb érintettet, vagyis magát Sam Schmidtet az információk valóságtartalmát illetően, aki azonban nem kívánt ezzel kapcsolatban nyilatkozni. 

Az biztos, hogy Calmels előélete nem növelte az SPM népszerűségét. A legjobban azonban magát az IndyCart érintette hátrányosan, miután a szériát számos támadás érte a sajtóban annak révén, hogy a mezőnyében lévő egyik csapat partnereként egy elítélt gyilkost „tisztelhetnek”.

Hivatalos állásfoglalás egyelőre nincs, meg nem erősített hírek szerint azonban Schmidték voltak azok, akik az imént említett, negatív visszhang miatt kihátráltak a Calmels Motorsports-cal való együttműködésből.

Akárhogyan is folytatódjon a dolog, az SPM most leszögezte, hogy az esetleges harmadik autóval csakis kizárólag az Indianapolis 500-ban gondolkodnak, több verseny egyelőre ki van zárva.

„Minden hangsúlyt arra fektetünk, hogy jobb csapattá váljunk, az eddigieknél jobb eredményekkel” – jelentette ki a RACER-nek Schmidt. „Bezártuk az Indy Lights csapatunkat annak érdekében, hogy csak a két IndyCar autónkra összpontosíthassunk. Az ARROW Electronics előlépett és minden tekintetben több segítséget nyújt nekünk, de rengeteg személyi változást is eszközöltünk azért, hogy jobbak legyünk. Semmi értelme nem lenne egy harmadik autót indítani addig, amíg nem teljesítjük a jelenlegi kettővel kitűzött céljainkat. Muszáj Jamest és Robertet az élre repítenünk, mielőtt még elkezdenénk más dolgokon aggodalmaskodni.”

 

 

képek: IndyCar