HIVATALOS: Kiszáll az IndyCar főszponzora
A Verizon úgy döntött, nem hosszabbítja meg a szériával jövőre lejáró szerződését.
Az IndyCar anyacégének, a Hulman & Companynek vezérigazgatója, Mark Miles hivatalosan bejelentette, hogy a főszponzori tisztségét ellátó Verizon nem kíván élni az újabb öt évre szóló opciós jogával és a jelenleg érvényben lévő kontraktus 2018 végi lejártával távoznak a bajnokság éléről.
„Igazán értékeljük mindazt a jelentős anyagi és technikai támogatást, amit a Verizon az IndyCarba invesztált” – nyilatkozta Miles a Sports Business Daily-nek. „A szériánk és a sport számos különböző fronton profitált a közös munkából, [a Verizon] nagyszerű partnernek bizonyult.”
A Verizon azt követően vállalta magára az IndyCar főszponzori szerepét hogy az addig kiemelt támogatóként jegyzett IZOD menedzsmentbeli változásokra hivatkozva 2013 végén idő előtt felbontotta szerződését a szériával.
A telekommunikációs óriást az utolsó pillanatban, a 2014-es szezonnyitó előtt mindössze egy héttel jelentették be hivatalosan, mint az amerikai open-wheel szakág csúcskategóriájának első számú szponzora. Az akkor megkötött szerződés értelmében a Verizon tíz évre tervezett az IndyCarral, ebből öt esztendő volt a garantált, a folytatás feltételeiről pedig opciós joguk birtokában a későbbiekben szándékoztak tárgyalni.
2015-ben azonban változások mentek végbe a Verizon felső vezetésében, miután az addigi vezérigazgató, az IndyCar nagy támogatójának, sőt, ha lehet azt mondani egyenesen rajongójának számító Dan Mead nyugállományba vonult. A főnöki széket John Stratton vette át, aki viszont már korántsem tanúsított akkora lelkesedést a széria irányába, ez pedig többek között a promóciós megjelenések számának drasztikus csökkenésében is megmutatkozott.
A Verizon kihátrálása az IndyCar mögül tehát egyáltalán nem számít váratlan fordulatnak, a kialakult helyzetet viszont tovább nehezítheti, hogy a széria médiajogait magában foglaló szerződések szintén 2018 végén járnak le.
A versenyeket jelenleg az Egyesült Államokban az országos ABC, valamint a kábeles NBC Sports Network közvetíti, Miles azonban azt szeretné elérni, hogy 2019-től már valamennyi fordulót egyetlen tévécsatorna sugározzon.
A tradicionális, tévés megjelenés mellett a digitális platformokon való részvétel is kiemelt prioritást élvez.
A tárgyalások kapcsán a vezérigazgató leszögezte, hogy az IndyCar szponzorációs jogait egy nagyobb csomag részeként szeretné áruba bocsátani egy olyan márka bevonzásának érdekében, amely hajlandó lenne arra, hogy promóciós szempontból szorosan együttműködjön a következő médiapartnerrel.
A szakember magabiztos azt illetően, hogy bőséges idő áll rendelkezésükre a Verizon utódjának megtalálására, maga a bajnokság pedig vonzó alternatíva lehet a potenciális új partner számára.
„Nagy lendületet vettünk a pályán, ami a mérések alapján a rajongói elköteleződésben is megmutatkozik. Ez optimizmussal tölt el bennünket.”
A Verizon távozása a főszponzori tisztségből nem érinti a Team Penske-vel már 2009 óta fennálló kapcsolatát, ennek megfelelően a vállalat logója a jövőben is láthatóak lesznek a csapat autóin.
„A Verizon segített a szériának abban, hogy új rajongókat érjen el a világszínvonalú technológiájuknak köszönhetően, beleértve a Verizon IndyCar mobil applikációt” – áll a Roger Penske vezette gárda sajtóközleményében. „Bár 2018 után már nem lesznek többé a sorozat névadó szponzorai, az izgalommal tölt el bennünket, hogy a mi szervezetünkkel fennálló kapcsolat révén továbbra is a sportunkban maradnak.”
képek: IndyCar
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough