Már jövőre távozhat az IndyCar főszponzora

A Verizon minden valószínűség szerint nem hosszabbítja meg szerződését a bajnoksággal.

Nyáron röppentek fel az első pletykák arról, hogy az IndyCar főszponzori tisztségét 2014 óta betöltő telekommunikációs vállalat nem kíván élni az újabb öt évre szóló opciós jogával és 2018 végén távozik a széria éléről.

Akkoriban még a bajnokság vezérigazgatója, Mark Miles annyival reagálta le a híreszteléseket, hogy folyamatosan tárgyalásban állnak a Verizon vezetőségével a folytatás kapcsán. A szeptember 17-ei, sonomai szezonzáró után egy nappal, a Sports Business Daily-nek adott nyilatkozatában azonban már jóval borúlátóbb hangnemet megütve elismerte, hogy nagyon kicsi az esély a szerződés meghosszabbítására.

“Valószínű, hogy a [Verizonnal] való kapcsolatunkban változás fog beállni, de reménykedünk abban, hogy az együttműködésünk folytatódni fog.”

Az SBD értesülései szerint a vállalat nem fordít teljes mértékben hátat az IndyCarnak, miuán esély van arra, hogy hivatalos telekommunikációs partnerként, vagy hirdetőként továbbra is maradnak a bajnokságban.

Miles egyelőre nem akart nyilatkozni azt illetően, hogy mikor kerülhet sor az ezzel kapcsolatos hivatalos bejelentésre és mindössze csak annyit fűzött hozzá, hogy Sonomán is tárgyalt a Verizon illetékes tisztviselőivel a helyzet megoldásáról.

Az IndyCar korábbi főszponzora, a sportruházatban utazó IZOD 2013 végén jelentette be, hogy érvényes szerződésük ellenére a szezon végeztével kiszállnak a bajnokságból. A cég már a 2012-es kínai verseny utolsó pillanatban történt kaszáját követően fontolgatta a távozást, mivel a kontraktus értelmében az IndyCarnak garantálnia kellett volna számukra a minimum tizenhat futamból álló naptárat. A qingdaói forduló késői eltörlése miatt azonban már nem maradt idő egy másik helyszín beiktatására, így az azévi menetrend végül csak tizenöt állomást tartalmazott. Az IZOD végül maradt még egy évig, a menedzsmentben történt változások miatt azonban 2013 novemberében visszavonhatatlanul bejelentették távozásukat.

A cég utódja az IndyCar topcsapatával, a Team Penske-vel is hosszú évek óta szponzorációs kapcsolatban álló Verizon lett. A vállalat egy héttel a 2014-es szezonnyitó előtt közölte hivatalosan, hogy tíz esztendőre, évi tízmillió dollár értékben szándékoznak elkötelezni magukat a szériával.

Az akkor aláírt szerződés értelmében a Verizon vállalta, hogy 2018 végéig biztosan marad az IndyCar főtámogatója, a további öt szezont illetően pedig a későbbiekben tárgyalnak majd.

Nos, a legutóbbi fejlemények alapján a vállalat pontosan ezzel az opciós jogával nem akar már élni.

A döntés mögött minden valószínűség szerint az IZOD-hoz hasonlóan a felsőbb vezetésben idén végbement személyi változások is nagy szerepet játszanak, miután az új tisztviselők nem kimondottan támogatják a súlyos dollármilliók elköltését motorsport-szponzorációra.

Bár az elődeik fennen hangoztatták őszinte rajongásukat az IndyCar iránt, mégis az előzetesen beharangozott, a szériával közösen tervezett marketingkampányból sem lett jóformán semmi. Az országos televíziós, online és offline reklámoknak csak elenyészően kis százaléka tartalmazott utalást a szériára, nem beszélve a nyilvános rendezvényeken való megjelenésekről.

A Verizon távozására utaló jeleket már a májusi, 101. Indianapolis 500 programsorozata alatt is meg lehetett figyelni, miután az IMS merchandise standjain már nem tüntették fel a cég logóját.

Ha a Verizon valóban a kilépés mellett dönt, az – menedzsment-változás ide, vagy oda – nagy valószínűséggel nem érinti a Josef Newgarden révén a 15. IndyCar bajnoki címét ünneplő Team Penske-vel fennálló, jóval a szériával kötött főszponzori szerződés előtt megkezdődött kapcsolatát.

Az IndyCar nem adott tájékoztatást arról, hogy vannak-e már potenciális jelöltek a Verizon esetleges pótlására, míg utóbbiak egyelőre nem reagáltak a távozásukról szóló hírekre.

Kommentek

hirdetés

hirdetés

Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében cookie-kat használ.
Elfogadom
Elutasítom
Privacy Policy