Rossi szerint Alonsónak az IndyCarban a helye
A kétszeres világbajnok pedig nem késlekedett a válasszal.
Nem túlzás, ha azt mondjuk, az utóbbi időszak legégetőbb kérdésének a motorsportban Fernando Alonso pályafutásának jövője számít.
Az immár harmadik éve a McLaren-Hondánál senyvedő világklasszis szerződése az év végén lejár, a folytatást tekintve pedig Alonso minden létező opciót megvizsgál annak érdekében, hogy közelítve negyven felé még lehetőséghez jusson egy igazán versenyképes autóban.
A spanyol minden adandó alkalommal leszögezi, hogy az elsőszámú prioritást továbbra is a Forma 1 jelenti számára, de ha nem sikerül egy győzelemre is esélyes ülést megkaparintania, akkor akár a világbajnoki sorozaton kívül is megméretné magát.
Mivel az F1-ben jelenleg körülbelül annyi sansza van egy bajnokesélyes autóra, mint Esteban Oconnak és Sergio Pereznek a közös barátságkarkötőre, evidens módon élnek, mi több, színpompásan virágzanak az esetleges IndyCarba történő, teljes szezonos átigazolásáról szóló pletykák.
A híreket persze illik fenntartásokkal kezelni, hiszen egyrészt Alonsót az elmúlt hetekben már jószerivel csak a Nemzetközi Űrállomás kabinjával nem hoztak összefüggésbe, másrészt pedig a média és a rajongók is igyekszenek az utolsó bőrt is lehúzni a spanyol körüli hisztériából a minél több kattintás/retweet/like érdekében, így lényegében napról-napra, tucatszám jönnek az újabb “belső forrásokra” hivatkozó verziók, spekulációk aminek hála ember legyen a talpán, aki átlát az Alonso-mániának nevezett káoszon.
Az IndyCar azonban a többé-kevésbé alaptalan pletykák tengerében az egyik, komolyabban vehető alternatívát képezi, amelyet ráadásul maga a legfőbb érintett is időről-időre igyekszik alátámasztani.
Alonso a 101. Indianapolis 500-on a McLaren, az Andretti Autosport és a Honda közös programjának köszönhetően vehetett részt és akár a végső győzelemre is esélyes lehetett volna, ha nem adja meg magát autójában a motor, amely egyébiránt a mezőny legtöbb mérföldet futott erőforrása volt, miután elővigyázatosságból már a kvalifikáció előtt berakták a versenyre szánt egységet.
Amellett, hogy a spanyol hosszú idő óta először újra megtapasztalhatta, hogy milyen érzés is az élmezőnnyel autózni, még az IndyCarban uralkodó közvetlen légkör is lenyűgözte és többször is utalást tett arra, egy napon mindenképpen szeretne visszatérni a széria mezőnyébe.
Ehhez persze rengeteg változónak kell összeállnia mindkét oldalon a politikától kezdve a szponzoráción át a piszkos anyagiakig, nem beszélve azon részletekről, amelyekre egy nagyon-nagyon szűk körön kívül senkinek sincs rálátása, ahogyan azt sem tudhatjuk, hogy Alonso nyilatkozatainak valóságtartalma hány százalékban alapulnak a realitáson és hány százalékban a színfalak mögötti tárgyalások manipulációs fogásain.
Érdemes figyelemmel kísérni azt a pletykát, miszerint a 101. Indianapolis 500-at megnyert, a Honda támogatását élvező Takuma Sato azt követően, hogy felmerült az Andretti Autosport és a Chevy potenciális újraházasodása, máris elkezdett más gárdáknál nézelődni, aminek eredményeként szóban már megegyezett a Rahal Letterman Lanigan Racinggel, így akár az is előfordulhat, hogy a japán akkor is távozik mostani munkaadójától, ha azok mégsem váltanak motorpartnert.
Ezzel megüresedne egy hely és Alonso vicces kis mondata az Indy 500 utáni banketten akár még valósággá is válhat:
“Taku, jövőre a te motorodat akarom!”
A 36 éves versenyzőt különböző interjúkban már számos IndyCar-érdekeltségű személy megpróbálta meggyőzni arról, hogy az ő boldogságának záloga a tengerentúli szériában van.
Most pedig egy olyan versenyző intézett egy komplett kortesbeszédet Alonso átigazolása mellett, akinek szintén van már tapasztalata a Forma 1-ben, emellett pedig rögtön az első szezonjában beírta magát az IndyCar történelemkönyvébe.
“Tény, hogy az európai versenypályák minősége jobb, mint az itteniek, de ez nem jelenti azt, hogy jobb is azokon vezetni” – nyilatkozta az IndyCar hivatalos oldalának a 100. Indianapolis 500 győztese, az Andretti-Herta Autosport 98-as Dallara-Hondáját terelgető Alexander Rossi, aki Alonso egyik csapattársa volt idén májusban. “Az olyan helyek, mint például Abu Dhabi, ami számomra a világ egyik legszebb pályája, mégis unalmas rajta vezetni. Több ezer kört megtettem már ott [F1-es teszteken] és egyáltalán nem izgalmas. Míg Mid-Ohio, amely ránézésre nem olyan meggyőző, néhány részén lestrapált, mégis minden egyes megtett kör után mosoly van az arcodon. Szóval ez egy kompromisszum. A motorsport zsigeri, nyers formáját keresed, vagy a teljes varázst, ami a Forma 1? Mindkettőnek megvan a pozitív oldala, ugye?”
Rossi az elmúlt négy versenyt egyaránt a legjobb hat között fejezte be, ebből kétszer dobogóra is állhatott (a torontói utcákon másodikként, a Pocono Raceway oválján pedig harmadikként intették le) és jelenleg az összetett hetedik pozíciójában áll, noha a szezon korábbi szakaszában volt már tizenhetedik is. A fiatal pilóta úgy véli, a szoros, kiélezett küzdelmek Alonsónak is nagyon tetszenének.
“Szerintem Fernandónak nem okozna problémát, hogy adaptálódjon az IndyCarhoz. Láttuk ezt Indianapolisban, de szerintem hozzám hasonlóan folyamatosan meglepődne azon, hogy milyen jók is ezek a srácok ebben a bajnokságban és egy apró hiba, mindegy, hogy vezetési, vagy a beállítások miatt, tizedekbe kerülhet, ami szó szerint a különbség az ötödik és a tizenkettedik helyezetett között. Minden egyes alkalommal, amikor pályára lépünk, minden hétvégén ezt tapasztaljuk és szerintem ez igazán őrületes!”
A 2017-es Indy 500 az Egyesült Államokban ugyan nem hozott kimagasló nézettséget (sőt, 1986 óta – amióta a versenyt elejétől a végéig élőben közvetítik – a legrosszabb tévés rátát produkálta), Európában azonban igazán figyelemreméltó növekedést produkált.
“[Alonso átigazolásának] nagyon komoly hatása lenne a bajonkságra” – jelentette ki Rossi. “Szerintem sokan követnék a példáját, ő egy óriási név a motorsport világában. Htározottan megnőne az érdeklődés az IndyCar iránt, különösen Európában, talán a jövőben még ottani versenyek rendezésére is lehetőséget nyitna a rajongóbázisával. Úgy vélem semmilyen negatív kicsengése nem lenne, Fernando versenyzőként egyszerűen csak élvezné, hogy minden egyes nap, amikor pályára lép, esélye van a győzelemre. Most erre nincs alkalma és már az elmúlt pár évben sem volt, ami megviseli őt.”
Rossi szavait követően maga Alonso sem maradt csendben és a körülötte kialakult helyzethez stilszerűen illeszkedő, sejtelmes giffel reagálta le májusi csapattársa véleményét:
— Fernando Alonso (@alo_oficial) 2017. augusztus 30.
Erre mondják, hogy
to be continued……
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough