Sage Karam kétszer is féktesztelte kolléganőjét
Aztán még a bünetését is rossz helyen akarta letölteni.
Egy biztos, Sage Karam nem növelte rajongótáborát az IMSA WeatherTech Championship múlt vasárnapi, Virginia International Raceway-en rendezett fordulóján.
Az észak-amerikai sportautó bajnokság GT3 kategóriájában szereplő négyszeres Indianapolis 500 résztvevő pilóta komoly csatát vívott a szintén IndyCar múlttal bíró Katherine Legge-gel. A #93 Acurát vezető brit versenyző a VIR 14-es kanyarjában Karam 14-es Lexusát a pálya széle felé terelve megkísérelte az előzést, amit utóbbi pilóta nem vett jó néven és először két kerékkel elhagyta az aszfaltot, majd onnan visszatérve ráhúzott kolléganőjére.
A 22 éves pennsylvaniai megmozdulása nem volt túl elegáns, de az autósport nem angolkisasszonyok (bocs, Katherine!) modoros teadélutánja, úgyhogy efölött még simán át lehetett volna lépni.
Karam viszont továbbra sem nyugodott és miután másodpercekkel később Legge ismét szorosan mögé ért, hirtelen lelassított, ennek következtében az Acura a Lexus hátuljának ütközött.
Az amerikai rögtön ezután ismét fékteszt alá vetette az autóját, aminek révén a brit járművének motorházteteje konkrétan a szélvédője fölé pattant. Ennek eredményeként Legge-nek azonnal ki kellett hajtania a Michael Shank Racing pitjébe, ahol megkísérelték újra versenyképes állapotba hozni az autót, de nem sokkal később fel kellett adniuk a küzdelmet.
A manőverért Karamra egyperces stop-and-go büntetést rótt ki az IMSA, de emberünknek ennek letöltése sem ment simán és közel tíz teljes másodpercet vesztegelt rossz helyen, mire rájött, hogy tulajdonképpen hol is kellene ezt ténylegesen letöltenie. Ennek kapcsán több versenyző is úgy nyilatkozott, hogy a penalty box kijelölt helyét minden forduló előtt hajszálpontosan ismertetik a mezőny tagjaival, lényegében a résztvevők szájába rágják, ezért az egyetlen magyarázat erre a fiaskóra csakis az lehet, hogy Karam konkrétan nem figyelt oda a versenyzői eligazításon.
A történtek után Legge csapattársa, Andy Lally Twitterén keresztül akadt ki Sage-re:
“Te kezdted az egészet, kölyök. Bátorságpróbázni az egyenesben? Imádom azt a játékot. Nemtörődöm vagy mindenhol, ahol versenyzel. Veszíteni fogsz a pályán és azon kívül is.”
Karam erre válaszul kijelentette, hogy ebben az esetben az ő manővere volt a helyes, még ha ez sokaknak nem is tetszik, hozzátéve, hogy Legge volt az, aki ráhúzott. Lally szerint viszont a versenyüket egyértelműen Sage tette tönkre, amit pedig Katherine csinált az egy visszavágás volt.
“Azt mondtad a csapatunk tulajdonosának, hogy eljössz bocsánatot kérni” – kérte számon Lally Karamot. “Vártam. Láttalak. Te rám néztél és elsétáltál a másik irányba, még csak vissza se néztél.”
Sage a RACER-nek adott nyilatkozatában viszont úgy fogalmazott, hogy Shankkel már letárgyalta a történteket és szívesen megtenné ugyanezt személyesen Lally-val is.
Katherine Legge és Andy Lally a detroiti kategóriagyőzelmük után
“Szeretnék beszélni vele és küldtem neki egy üzenetet a telefonszámommal. Ő a Twitterre vitte a dolgot, amit én nem akartam. Nem gondolom, hogy ennek muszáj volt közüggyé válnia. Igazán jót beszélgettem Mike Shankkel. […] Már vagy hússzor megnéztem a felső kamera felvételeit, Katherine-nek rendelkezésére állt egy szabad ív, szűk volt ugyan, de nem indokolta az ütközést. Aztán a fékező zónában beterelt a fűbe. A kanyarban le kellett lassítanom és ekkor hátulról belém jött, majd még egyszer, amiről nem hiszem, hogy szándékos lett volna. Nem akartam összeérni vele és piszkosan versenyezni, csak meg akartam nehezíteni a dolgát. Mindent megtettem azért, hogy elől maradjak, de kemény verseny volt. Utálom, hogy azt mondják, én vagyok az egyetlen, aki így versenyez. Long Beach-en párszor Lally jött nekem, tehát ez kétoldalú. A Corvette és a Ford egész nap egymást gyepálták az egyenesben, de nem volt büntetés és a Twitteren sem láttam őket harcolni.”
Lally – aki a szabadfogású birkózásban jeleskedő Karamhoz hasonlóan szintén jó barátságban van a küzdősportokkal, lévén jiu-jitsuban a lila övnél tart – azonban hajthatatlan.
“Nem szükséges erről többet beszélni, az nem vezet sehová. A tettek hangosabbak, mint a szavak, [Karam] átlépett egy vonalat és nekem már elegem van belőle. Ez egy veszélyes sport, keményen versenyzünk, de vannak bizonyos dolgok, amiket ha egy pilóta megtesz, akkor már túllép a határon és meggondolatlannak bélyegzik.”
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough