Rossi: Még semmit nem írtam alá!
Az Andretti Autosport versenyzője cáfolta a híreket, melyek szerint biztosan marad jelenlegi munkaadójánál, ezzel együtt pedig azon sajtóértesüléseknek is ellent mondott, hogy a csapat máris elkötelezte volna magát jelenlegi motorpartnere, a Honda mellett.
A minap több, megbízhatónak tekinthető amerikai hírportál – köztük a RACER és az Autoweek – is belső forrásokra hivatkozva szinte kész tényként hozta le, hogy Alexander Rossi 2018-ban is marad a Michael Andretti vezette gárdánál. Ennek az információnak ráadásul van egy sokkal jelentősebb mellékzöngéje is, lévén a 100. Indianapolis 500 győztese a Honda maximális hátterét élvezi, így az ő megtartása egyben azt is maga után vonná, hogy a gárda a korábbi tervekkel ellentétben mégsem tér vissza a rivális Chevrolet zászlaja alá.
A téma kapcsán a Motorsport megkereste magát a legfőbb érintettet, vagyis Rossit, aki azonban a pletykákat valótlannak minősítette, mondván továbbra sincs tudomása arról, hogy Andrettiék végül melyik erőforrás beszállító mellett teszik le a voksukat.
“A [küszönbön álló holtszezon] legnagyobb dominóját annak a lehetősége képezi, hogy az Andretti Autosportból Chevy-csapat lesz-e, legjobb tudomásom szerint pedig Michael még meg sem hozta a döntést erről” – nyilatkozta a 26 éves amerikai. “Tehát azt mondani, hogy hosszabbítottam Andrettivel egyszerűen nem igaz, mivel konkrétan még ötletem sincs arról, hogy melyik motort fogja a csapata használni. Amikor a tárgyalások és a pletykák megkezdődtek, akkor a Hondával való kapcsolatom miatt már én és a ‘csapatom’ természetesen rögtön elkezdtünk beszélni más Hondához tartozó gárdákkal. Jelenleg is ez van folyamatban, hogy lássuk mi a legmegfelelőbb számomra.”
A RACER helyi idő szerint hétfő este közzétett cikkében azt állította, a Schmidt Peterson Motorsports komoly erőforrásokat mozgatott meg annak érdekében, hogy nem csak Rossit, de vele együtt az Andretti Autosportnál az amerikai által vezetett 98-as Dallara-Honda mögött, “koprodukcióban” álló Bryan Herta Autosportot is átcsábítsa, de végül ezen törekvések dugába dőltek.
Rossi azonban a Motorsportnak a RACER írásának megjelenése után adott interjújában azt állította, hogy a történtet továbbra is képlékeny.
“Nem titok, hogy beszéltünk Sammel [Schmidt], ahogyan más csapatokkal is. [Az SPM] nagyon érdekes programmal bír és nyilvánvalóan jól ismerem James-t [Hinchcliffe] és biztos vagyok abban, hogy együtt nagyon erősek lennénk. 2016-ban Schmidték erősebbek voltak Andrettiéknél. Idén viszont az Andretti nagyon komoly növekedésen ment át és semmi sem indokolja azt, hogy nem fognak további erősodésen átmenni az előttünk álló holtszezonban. Szóval, jelenleg ilyesfajta dolgokon rágjuk át magunkat. Vannak pro és kontra érvek, amelyekkel mérlegeljük az összes Honda csapatot, mindegy, hogy az Andrettiről, a Schmidtről, a Ganassiról, a Rahalról beszélünk, mindent alaposan át kell vizsgálni. Néhány tárgyalás előrébb tart, mint mások, de máshonnan nézve kapcsolatokat alakítottam ki Andrettiéknél és nagyon sok pozitív dolgot tudok mondani róluk. Ugyanakkor, mint mindenki más a mezőnyben, arra várunk, hogy meghozzák a döntést a motor terén. Most azt tudom mondani, hogy nem köteleztem el magam sehová, ahogyan a csapatom is azt illetően, hogy mi lesz 2018-ban és azután. Az egyetlen dolog, amit kijelenthetek, hogy a Hondához kötődöm.”
Szintén a RACER szellőztette meg, hogy az idei Indy 500-at megnyert Takuma Sato év végén búcsút mond az Andretti Autosportnak és minden valószínűség szerint a teljes szezonra kétautóssá bővülő Rahal Letterman Lanigan Racinghez szerződik.
A Rossihoz hasonlóan szintén a Honda hátszelét élvező japán menedzsere, Steve Fusek azonban már úgy nyilatkozott, amikor komollyá kezdtek válni a tárgyalások Andrettiék és a Chevy között, elkezdtek tárgyalások folytatni más csapatokkal. Ennek végkifejleteként megegyeztek a Bobby Rahal vezette csapattal, de erre egyelőre csak szóban került sor, még semmi sem került aláírásra.
Rossi azonban úgy látja, nagyon is fennáll az esélye annak, hogy ha az Andretti Autosport végül úgy dönt, tovább folyatják kapcsolatukat a Hondával, akkor előfordulhat, hogy nem történik változás a csapat jelenlegi felállásában (Ryan Hunter-Reay, Marco Andretti, Sato és Rossi). Sőt, akár még tovább is bővülhetnek.
“Abszolút megeshet, száz százalék” – bólogatott az amerikai. “És talán még egy ötödik autót is indíthatnak, tudom, hogy folytak már ilyen tárgyalások. A lehetőségek száma végtelen, mivel még semmi sincs véglegesítve. Nem tudom, hogy mi zajlik Michael döntéshozatali folyamatán belül, bár nyilvánvalóan anyagi, szponzorációs és politikai dolgokról van szó. Azt viszont még nem közölte velünk, hogy melyik erőforrással fog indulni jövőre. Annyit mondott csak, hogy a szezon végén megtudjuk, tehát nagyon gyorsan kiderül.”
Ha az Andretti Autosport végül a Hondával folytatja, akkor sem vehető teljesen biztosra, hogy jövőre Rossi is velük versenyzik majd.
“Ha erre a döntésre májusban került volna sor, akkor kérdés sem fért volna ahoz, hogy Michael csapatánál maradok. A dolgok viszon már más gárdákkal nagyon jó úton haladnak, így rajtam is múlik, hogy meghallgassam a csapattulajdonosokat és menedzsereket, a döntést pedig a szerzett információk alapján hozzuk meg. Jobban kiismertem a pozitív tulajdonságaikat és a küszöbön álló fejlesztéseket, amikről soha nem szereztem volna tudomást, ha nem veszem fel a telefont.”
képek: IndyCar
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough