Zak Brown: Alonso indul Sonomán? Ez álhír!
IndyCar rajongók ezrei boxoltak örömittasan a levegőbe, amikor elkezdett terjedni a pletyka, miszerint Fernando Alonso már idén visszatérhet a széria mezőnyébe. A gond csak annyi, hogy ennek a McLaren ügyvezetője szerint semmi valóságtartalma.
A spanyol világklasszis idén májusban a Monacói Nagydíjnak hátat fordítva teljesítette élete első Indianapolis 500-át, amely oválpályás debütálása is volt egyben. Alonso a McLaren Honda Andretti 29-es számú autójának volánja mögött már az edzésnapok folyamán is kifogástalan munkát végzett, a kvalifikáción pedig az előkelő ötödik rajthelyet szerezte meg, de ennél még előrébb is végezhetett volna, ha négykörös kísérlete során nem hátráltatja egy kisebb műszaki hiba. A kétszeres világbajnok magán a nagy versenyen is hibátlanul vezetett és akár egy igazán kimagasló eredményre is komoly sansza volt, mígnem huszonegy körrel a leintés előtt fel nem mondta a szolgálatot autójában a Honda erőforrás. Bár ez a malőr globálisan kiváltotta a népharagot a szurkolótáborának körében, az igazsághoz azonban hozzátartozott, hogy a szóban forgó motort már a kvalifikáció előtt behelyezték Alonso Dallara-Hondájába, így a teljes mezőnyt tekintve az ő egységében volt a legtöbb mérföld.
A sikeres Indy 500 után a spanyol visszatért régi, megszokott közegébe, az IndyCar közössége viszont szakadatlanul azon spekulált, hogy vajon a 36 éves pilóta mikor ejti meg következő kiruccanását a szériába. A tüzet maga Alonso is táplálta, aki a jelenlegi, kérdőjeles jövője kapcsán nemrég úgy nyilatkozott, hogy a karrierje folytatását tekintve az IndyCar is egy lehetőséget képvisel.
Július közepén aztán robbant a bomba, miután a Redditen egy frissen regisztrált felhasználó belső forrásokra hivatkozva arról indított témát az IndyCar, valamint a Forma 1 témakörön belül, hogy komolyan fennáll az esélye annak, hogy Alonso kihagyja a világbajnoki sorozat Szingapúri Nagydíját és helyette inkább az IndyCar sonomai szezonzáróján gördül rajthoz.
A pletyka felkorbácsolta az indulatokat: sokan eleve kamunak titulálták, a többség viszont reménykedett abban, hogy van valóságalapja. További információk hiányában a téma elült, mígnem augusztus elején az IndyCar rajongók elsőszámú amerikai fórumán meg nem jelent egy új topik, amelynek gazdája szintén Alonso sonomai részvételének valószínűségét ecsetelte.
A hírt a többség már egészséges szkepticizmussal kezelte egészen múlt szombatig, amikor is a RACER évtizedes tapasztalattal, ezzel együtt az IndyCaron belül kiterjedt kapcsolatrendszerrel bíró újságírói, Robin Miller és Marshall Pruett aktuális podcastjükben említést tettek arról, hogy beszéltek a témában Zak Brownnal, a fejlemények kapcsán pedig hamarosan részletesen beszámolnak.
Nos, ez most meg is történt, a Pruett által írt cikkből pedig kiderült, hogy McLaren-főnök reakciója nem éppen az, volt, amire az IndyCar szurkolók számítottak.
Brown ugyanis kijelentette, Alonso a 2017-es szezonban már egészen biztosan nem fog másodjára is csatlakozni a széria mezőnyéhez.
“Teljes őrültség” – mondta a szakember. „Először [Alonsónak] ezt tőlünk kellett volna kérvényeznie, amit nem tett, a sonomai verseny ráadásul egy időpontban van az F1 szingapúri futamával. Ez egy álhír.”
Brown azt azonban nem zárta ki, hogy a McLaren jövőre ismét ott lesz az Indianapolis 500-on. Ahhoz viszont, hogy ennek lehetőségét komolyabban is megvizsgálják, még számos kérdés végére kell pontot tenni.
Az idei részvételük a Honda révén valósulhatott meg, partnercsapatukként pedig a szintén a japán márka logóját viselő Andretti Autosport szolgált. Jelen helyzetben azonban egyik oldal esetében sem lehet száz százalékosan biztosra venni, hogy 2018-ban is a Honda erőforrásával versenyeznek majd.
Ha a McLaren végül maradna jelenlegi motorszállítójukkal és Andrettiék sem lépnék meg a Chevrolet-hez való visszatérést, akkor lényegében semmi akadálya nem lenne egy újabb, közös májusi programhoz.
Ellenkező esetben, viszont már jóval komplikáltabb lenne a történet.
“50-50 százalék, hogy ez változtatna-e valamin, vagy sem” -reagált Brown arra, hogy milyen hatással lenne az Indy 500-as tervekre, ha valamelyik fél, esetleg mindkettő egy másik gyártó erőforrásával vágna neki a jövő évnek. “Igazán azon múlik, hogy hová tart a kapcsolatunk a Hondával, és egyálalán fontos lenne-e, hogy egy Honda motor legyen az autóban.”
Végül visszatérve Sonomára: az Andretti Autosport valóban tervez indítani egy ötödik autót a teljes szezonos kvartettje (Ryan Hunter-Reay, Marco Andretti, Takuma Sato, Alexander Rossi) mellett, amelynek volánját várhatóan az Indy 500-on szintén náluk bemutatkozott Jack Harvey kapja meg.
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough